Saab 9-3 Sport Sedan..bara skräp eller?

Kör 9-3 som c-bil o e helnöjd. Men som en del säger kan man inte jämföra den med 9-5:an.
Hämtar btw vår nya 9-3:a på måndag :)

OJ!! någon säger ngt positivt..haha!
Stod & blängde länge på karossen idag & jag måste säga att det är nog den snyggaste sedanen jag sett....speciellt med spoilerpaketet & 17" fälgarna, slår både 3 serien & A4:an på fingarna....:yoparty
Tyvärr verkar som att en del exemplar har många problem...så det är väl lite lotteri.

Det är inte så tufft att tycka att SAAB är bra. Men bryr du dig inte om vad de tuffa killarna tycker tror jag säkert att du blir jättenöjd. Vill man i möjligaste mån ha en hållbar bil är det japanskt som gäller ändå, inte tyskt.

Det är inte så tufft att tycka att SAAB är bra. Men bryr du dig inte om vad de tuffa killarna tycker tror jag säkert att du blir jättenöjd. Vill man i möjligaste mån ha en hållbar bil är det japanskt som gäller ändå, inte tyskt.

Jag tycker saab är en bra bil, tycker inte den strular mer än andra bilmärken..
Men frågar man om nackdelarna så får man oftast bara höra dom..

Håller med dig, vill man ha nåt som håller så är det japanskt som verkar klara sig bäst..

jag har en sådan där 2004 2,0t som jag kört i fyra år. Hade rätt mycket strul i början som gick på garantin. I övrigt är jag varken nöjd eller missnöjd, den fyller sin funktion. Typiskt "svensk" bil som är lagom på allt. Det som är störande är vägljudet vid motorvägskörning, kolla det noggrant så du är medveten om vad du får.

Jag hade min 1,8 t -05 i 10000 mil och utöver service så var det bara byte av vindrutetorkare som gjordes.

Helt felfri bil som var hyfsat körglad, bekväm och snygg......jag rekommenderar den gärna.

BTW har nu en 9-5 -07 som har gått 9000 och det enda jag gjort här är byte av ett hjullager.

mao 19000 mil med enbart byte av en vindrutetorkare och ett hjullager.....tror inte att varken tyskar eller japaner slår det?:tummenupp

Jag har kört alldeles för många mil i Saab för att rekommendera dig att köpa en...

Det är ju inte för inte som de är snorbilliga att köpa på blocket, ingen vill ha de...

Jag valde cadillac BLS framför saab 9-3 för att den kändes skönare och tystare när jag provkörde dom... Det är samma motorer och bottenplatta och flera detaljer är lika... Byggda på samma fabrik i trollhättan.

Gjorde samma sak, det skiljer ca: 30 kg isolering mot 93 om jag inte kommer ihåg fel. Jag är nöjd med min iaf.
Till TS:
Jag TROR det finns fabriksnya osålda BLS -07 för 159.900 hos Svenska bil i Akalla kvar än. Åtminstone såg jag affischen kvar där för 3 veckor sen, det är mycket bil för dom pengarna tycker jag.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti