Sa var det slut pa det roliga

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Efter att ha agt R6=06:an i natan 2 manader och manga roliga stunder sa blev det ett abrupt slut i forra sondagen.

Min basta van hadde flygit over for att ga pa MCN massan har i London och vi han med den obligatoriska turen till ACE Caffe efter massan, sen blev det mycket mc snack och 1 ol innan man slocknade efter en kanon dag.

Pa sondagen blev det brunch pa det lokala haket och sen en tur i solskenet innan jag skulle kora ner min kompis till Gatwick pa kvallen.

Lagom halvags ner sa bestammer sig en glad 22 aring att kora rakt ut pa huvudleden utan att se mig vilket resulterade i att han korde rakt in i mig och min kompis flog over mig o landade pa huven innan han ramla i marken medan jag klamde underarmen mellam ramen o huven vilket resulterade i en mild whiplash for min kompis och en krosad arm.

4 dar pa sjukan 1 operation stalplatta och en bunke skruvar och 8 veckr i gips. efter sa hadde vi nog tur det kunde ha gatt mycket varre.
Motorcyckeln blev skrot sa jag vantar pa bud fran forsakringsbolaget och sen blir det ett krav for lidand o smarta samt utrustning o forlorad inkoms sen ar det val bara att hitta en ny bage.. Super Duke eller en Aprilia Touno blir det nog:yoparty

Ajaj fyfan va surt. Men som tur är så missar du inte så mycket av mc sessongen iaf :tummenupp

Krya på dig!

hoppas att du inte får några bestående men! Du verkar ta situationen bra iallafall.... :tummenupp

Missar o missar jag kor eller rattare sagt korde var dag och varenda minut utan bage ar en pina :gråta

Juste my bad. Tänkte inte på att du bodde i London.. Hur är väderet där då? körbart året om? Förstår att du saknar bågen varje sekund om sessongen är igång.

Ahh får rysningar när ja ser va som hänt me en sån jäkla snygg hoj :(

Tur iaf att du klarade dig med livet i behåll!

Exakt, på med lite silvertejp så är den redo för nästa åktur!
Krya på dig.

Jag pratade med forsakringsgubben idag och forst idag skall de titta pa om den skall lagas eller skrotas.
Ar det nagon som har erfarenhet av hur mycket som skall vara kass foren de skrotar den?
Man vill ju inte ha en sne motorcyckel aven om de lagar det yttre!! :mad:

Bifogat

• DSC00273.JPG
    DSC00273.JPG
    60.3 KB · Visningar: 72
  • DSC00274.JPG
    DSC00274.JPG
    78.6 KB · Visningar: 118
  • DSC00275.JPG
    DSC00275.JPG
    67.4 KB · Visningar: 109
Last edited:
Den kommer inte o vara sne, för lagar dom upp den så mäter dom ju upp ramen. Den mätningen kan du även kräva och få se, så att man inte blir luuuuurad :p

Den kommer inte o vara sne, för lagar dom upp den så mäter dom ju upp ramen. Den mätningen kan du även kräva och få se, så att man inte blir luuuuurad :p

Det kan ju vara bra att veta for annars blir det svart den dagen man vill byta in den. Fast jag e lite sugen pa att byta till en Touno eller Super Duke om den skall skrotas sa jag hoppas nastan pa det !?

Bifogat

• DSC00270.JPG
    DSC00270.JPG
    78.6 KB · Visningar: 85
Last edited:
ngr bolag i sverige har som regel att om repkostnaden överstiger 45% av hojens värde skrotas den..

Mne hur det e i england har jag ingen koll på....

Men man ska ju tänka på den tid verkstaden får lägga ner och dom timmarna kan rulla fort...

Fast jag e lite sugen pa att byta till en Touno eller Super Duke om den skall skrotas sa jag hoppas nastan pa det !?

Det spelar väl ingen roll om du får pengar som du kan köpa ny hoj för, eller får R6an lagad till nyskick och säljer den/byter in den mot en ny hoj :P

Fick besked av forsakringsbolaget idag att de skall skrota hojen o jag far alla pengar tillbaka aven for larm o tracker jag forlorar bara pengarna for tankskydd,drivpaket som nyligen sattes dit ca £250 det far sagas ratt fair efter 2 manaders anvandning.

Forsakringsgubben kommer o tittar pa hjalmarna och den ovriga skadade utrustningen pa mondag sa vi far se vad jag kan fa for det och sen ar det advokatens tur att fa ut for mina skador o forlorad inkomst.

Nu e de bara att hitta en ny hoj hmmm funderar pa SuperDuke, Aprilia Touno eller en ktm Supermoto, nagra inlagg om dessa hojar ar valkommna.:tummenupp

Jag provade SuperDuken innan jag bytte hoj förra gången och tyckte den var trevlig. Frambromsen är heeelt underbar, det som talade mot hojen var att den kostar som en "vanlig" sporthoj att försäkra samt att man inte kom många mil innan det var dags att tanka.....

Efter att ha agt R6=06:an i natan 2 manader och manga roliga stunder sa blev det ett abrupt slut i forra sondagen.

Min basta van hadde flygit over for att ga pa MCN massan har i London och vi han med den obligatoriska turen till ACE Caffe efter massan, sen blev det mycket mc snack och 1 ol innan man slocknade efter en kanon dag.

Pa sondagen blev det brunch pa det lokala haket och sen en tur i solskenet innan jag skulle kora ner min kompis till Gatwick pa kvallen.

Lagom halvags ner sa bestammer sig en glad 22 aring att kora rakt ut pa huvudleden utan att se mig vilket resulterade i att han korde rakt in i mig och min kompis flog over mig o landade pa huven innan han ramla i marken medan jag klamde underarmen mellam ramen o huven vilket resulterade i en mild whiplash for min kompis och en krosad arm.

4 dar pa sjukan 1 operation stalplatta och en bunke skruvar och 8 veckr i gips. efter sa hadde vi nog tur det kunde ha gatt mycket varre.
Motorcyckeln blev skrot sa jag vantar pa bud fran forsakringsbolaget och sen blir det ett krav for lidand o smarta samt utrustning o forlorad inkoms sen ar det val bara att hitta en ny bage.. Super Duke eller en Aprilia Touno blir det nog:yoparty

Aj aj aj, tror jag minns när du valde mellan R6:an & en GSX-R 1000 till att ha i London. Mycket synd på en fin hoj, men tur att ni klarade er "hyfsat" bra iaf!

Forsakringsgubben var har idag o tittade pa hjalmar,hanskar och klader.
Tydligen sa far man 100% av vardet pa hjalmarna aven om den ena var 3 ar gammal och utan kvito han bara tog foto och sa ok aven mina boots som jaganvant i 3 ar sa han att de betalar nya for de var skavda??!!

Sa nu ar det bara att vanta pa att checken skall komma och det angenama problemet med att valja en 07:a att inhandla nar gipset aker av jippi:tummenupp

Illa, verkar vara fler länder som inte kan utfartsregler..

Krya på dig.. PS: Super Duke är 100gånger fetare än tuono om du ska busa runt...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti