Sa**ns crossj**el

[vedder]

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Kramfors
Hoj
GPX 600-R -91, KTM 525 EXC, Husaberg FE501
Hej alla!

Jag började bråka med mitt fjolårs-irritationsobjekt igen.
En gammal Suzuki RM-125:a från -83

Är det någon som kan förklara det här med CDI lite bättre? Kan den enheten vara väck på så vis att den ändå släpper igenom gnista?
Jag får ju (oftast) en ganska klar och fin gnista. men enligt rep.handboken så får jag helt fel värden då jag mäter tändsystemet.
Ja ett felaktigt värde i alla fall. (outer rotor 16,7 ohm medans det ska vara 100-200 ohm?!)
De andra värdena ligger inom gränserna.
Kan man mäta upp CDI-enheten på något vis? Man får ju ingen hjälp av rep.handboken iaf.

Jag har försökt annonsera och snokat reda på en ny tändplatta, men det verkar vara kört. Ska jag bara fara på tippen med denna cross eller? Man vill ju egentligen inte bara ge upp nu heller (trög och envis som man kan vara)
Var finns tändplattor att köpa (förutom hojbiten som skulle ha mer än vad crossen är värd!) Finns det några ersättnings-delar? Pirat?
Än ett år så har jag fått värkande hålfötter. Aj så ont det gör!
Snälla hjälp.. Någon...?
 
Hör med AMX-Racing i sthlm..Den killen hade en tändplatta och lite sånt till min gamla yama som jag hade en gång i tiden...skadar inte att kolla :)
 
problemet med gammla hojar har du redan märkt, grejorna kostar som om de vore förgylda.

Så länge skiten går eller det inet är svårt att fixa själv kan man bry sig i skräpet, annars är det bara att skrota skräpet imho.
 
thanx. Ska ringa och kolla med dem där. NU har jag hål i ett par skor till.. Men jag har fått den att starta lite smått i alla fall. Fast den går som en kratta. Bluddrar och orkar ingenting...

Skroten kanske får sig en gul sak snart =)

Men tack än en gång. Jag ska kika efter nummer till dessa AMX-folk.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top