S1000RR vs R1 vs CBR1000RR vs ZX-10 vs GSXR1000R

Enzo Ferrari

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Hoj
Ingen just nu.
Tjena, ny här på forumet :D

Såg BMW´s hoj på zatzy.com och jag höll på att smälla av, så nu går man i MC-tankar fast det fortsätter nog att bara vara tankar då M3 CSL står högre på listan ;)

Iaf. Hittade ett grupp test mellan BMW, Honda, Yamaha, Kawasaki och Suzuki. Man tycker ju att Aprilia och Ducati borde vara med men ja antar att dom gjort detta testet med motorcyklar för ungefär samma pengar?
[YOUTUBE-ID]4EBo2Zl3Y6w[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:
rakt fram ja men inte när det börjar svänga :D

Skitsamma,

Ingen som har något att säga ang. BMW´s första försök att bygga en 1000cc hoj som överträffar konkurrenterna? (som har byggt 1000cc´s ett bra tag nu)

BMWn är väll bättre än alla konkurrenter vad jag har förstått...

Och jo, det är roligt att svänga med MC ocklså :arsele

edit: Eller var du ironisk nu?

Last edited:
Varför vill man ha en M3 CSL om man har en Ferrari Enzo? Vinterbil?

Om man tycker det är roligare att köra rakt fram än att svänga så ska man nog inte köpa en sporthoj.

Va? Så nu är man ägare till en Enzo? :D

Personen ovanför dig måste äga en cpkossa då.. Aldrig sett en störd kossa men finns det störda människor så lär det finnas störda kossor.

Koncentrera dig istället på vad tråden egentligen handlar om eller skit i att skriva.

Alla de där hojarna är skyhögt över min förmåga och jag vill ha allihopa!
Man kanske skulle sälja kåken...

Med tanke på att alla japshojarna i literklassen blivit mellan 10-30 000 kr dyrare senaste året pga. yen-kursen så har en helt ny marknad öppnat sig.
BMW, Aprilia, Ducati, MV Agusta är helt plötsligt hojar som kan konkurera med japsen prismässigt.

Mina val ifall jag hade pengarna skulle vara ungefär så här:

MV Agusta F4 1000R
BMW S1000RR
Aprilia RSV4
Ducati 1198
Honda CBR1000RR
Yamaha YZF-R1
Suzuki GSX-R1000
Kawasaki ZX-10R

Last edited:
Va? Så nu är man ägare till en Enzo? :D

Personen ovanför dig måste äga en cpkossa då.. Aldrig sett en störd kossa men finns det störda människor så lär det finnas störda kossor.

Koncentrera dig istället på vad tråden egentligen handlar om eller skit i att skriva.

ok, ber om ursäkt. Vi återgår till topic då. Någon som inte gillar kurvor på MC tror att en sporthoj är ett perfekt val för honom. :va

Du är vilse och ska nog se dig om efter en Yamaha V-max istället. Eller kanske en chopper? Dom är snygga! :tummenupp

ok, ber om ursäkt. Vi återgår till topic då. Någon som inte gillar kurvor på MC tror att en sporthoj är ett perfekt val för honom. :va

Du är vilse och ska nog se dig om efter en Yamaha V-max istället. Eller kanske en chopper? Dom är snygga! :tummenupp

Du är nog lite vilse. Jag sa aldrig att MC är tråkigt att svänga med, ja sa att bil är roligare att svänga med.
Har ja sagt nåt om att köpa en sporthoj? Nej.
Är du 5år eller har du problem med att läsa pojk?

Ja måste ju säga att bmw`s hoj verkar brutal. som sagt över ens förmåga

Men fy sablarns vad all =)

Jag skulle bra jävla mycket hellre ha en BMW CSL istället för en sporthoj, tänk va gött det skulle kunna va att busa och ha skoj på bana utan att va rädd för att slå sig o slippa skinnställ o allt annat som är obekvämt med hoj. En M3 hade passat perfekt på isen nu i vinter!

Men skulle ja va tvungen att köpa nu sporthoj så hade det lätt blivit en BMW

Du är nog lite vilse. Jag sa aldrig att MC är tråkigt att svänga med, ja sa att bil är roligare att svänga med.
Har ja sagt nåt om att köpa en sporthoj? Nej.
Är du 5år eller har du problem med att läsa pojk?

Ber återigen om ursäkt.

Såg och hörde Lexus nya sportbil på nätet och jag höll på att smälla av! Så djäkla skönt ljud! :tummenupp Så nu går man i bil-tankar fast det fortsätter nog att bara vara tankar då R1 står högre på listan

Iaf. Hittade ett grupp test mellan BMW, Lexus, Nissan, Porsche och Audi. Man tycker ju att Maserati och Lamborgini borde vara med men ja antar att dom gjort detta testet med bilar för ungefär samma pengar?

Jag skulle bra jävla mycket hellre ha en BMW CSL istället för en sporthoj, tänk va gött det skulle kunna va att busa och ha skoj på bana utan att va rädd för att slå sig o slippa skinnställ o allt annat som är obekvämt med hoj. En M3 hade passat perfekt på isen nu i vinter!

Ord!

Men tittar man på krona/kulfaktor så vinner hojen alla gånger... roliga bilar är löjligt dyra.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph