S1000RR-växellådsproblem

Anarchos

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
2010 BMW S1000rr
Jo det är så att det sjyter/visslar i 5:ans växel. Vad kan det bero på? kan det vara ett lager? Det är en 2010 års modell så den borde ju hålla bättre kan man tycka. förövrigt går växeln lätt att lägga i och den hoppar inte ur vid pådrag heller, bara sjyter. borde kunna fixa själv om man skruvar ner lådan.

Några förslag: drev eller hundkuggen? kanske ett lager?

Varför hålla på själv med den. Ska gå på garantin om det är en -10

exakt det suger babianpung. har köpt den beg så får ta tag i skiten själv. har fixat sprängskisser o så, men kan jag köra till hösten? det blir väll inte värre. inte sugen på att riva nu mitt i sässongen

import täcks väl av garanti inom EU?
Åk till en aukt säljare till BMW dem brukar vela lösa sånt, då dem själva tjänar pengar på det.

import täcks väl av garanti inom EU?
Åk till en aukt säljare till BMW dem brukar vela lösa sånt, då dem själva tjänar pengar på det.

Om de är likadana som yamaha och suzuki så nej..då kommer de tokvägra.

Bmw har 2 års garanti. Dock vet jag om att problemet har funnits med växellådsras på s1000rr, så prata med PeterPan på forumet så hjälper han dig nog med vem du ska kontakta. Finns risk att bmw tar det på goodwill. Så skruva inte själv innan du vet.

Med vänlig hälsning, Try

exakt det suger babianpung. har köpt den beg så får ta tag i skiten själv. har fixat sprängskisser o så, men kan jag köra till hösten? det blir väll inte värre. inte sugen på att riva nu mitt i sässongen

Följer inte garantin hojen?

Bactor MC har koll på detta problem. Ring dom så får du veta pris/ lösning

haha. har vatt inne på butiken där jag köpte den och dom säger att det inte är nått fel. det kan dom garantera säger dom. så det finns inget att laga. garanti eller inte.:arsele PS! ska dock tillägga att jag jobbat som bilmekaniker i 5 år, så jag e ju inte helt bakom flötet. ska kolla med Bactor MC:musik

Har du helförsäkring inkl motorskadeförsäkring på hojen? Jag nyttjade det när motorn skar på en hoj som jag hade en gång i tiden. Tycker att det borde täcka växellådan också. Förutsätter ju dock att hojen inte är för gammal eller har gått för långt, samt att serviceboken är fullstämplad.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...