S-ata disk=flyttbar disk!?

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
*Spott och fräs!

Verkar som windows tycker att min S-ata disk (maxtor 160gb) är någon form av flyttbar disk.

Får fram en ikon längst ner till höger vid klockan där det står "Säker borttagning av maskinvara".

Så hur får jag bort den ikon som jag har suttit och irriterat mig på nog länge nu?

Fotrally skrev:
*Spott och fräs!

Verkar som windows tycker att min S-ata disk (maxtor 160gb) är någon form av flyttbar disk.

Får fram en ikon längst ner till höger vid klockan där det står "Säker borttagning av maskinvara".

Så hur får jag bort den ikon som jag har suttit och irriterat mig på nog länge nu?

Efter som ingen svarat på din tråd så ska jag göra ett försök. Men nu gissar jag bara. Ska man inte installera drivrutiner till sata diskar? Fick du några sånna med? Kan det vara en bios inställning? Jag vet att jag har sata inaktiverat i mitt bios för annars söker datorn efter sata diskar startupen och det tar ju säkert en halv sekund extra då. :tungan

DR_Gonzo skrev:
Efter som ingen svarat på din tråd så ska jag göra ett försök. Men nu gissar jag bara. Ska man inte installera drivrutiner till sata diskar? Fick du några sånna med? Kan det vara en bios inställning? Jag vet att jag har sata inaktiverat i mitt bios för annars söker datorn efter sata diskar startupen och det tar ju säkert en halv sekund extra då. :tungan

Fick inga drivrutiner med disken ivf... :3freak

jaja...får väl fortsätta att leva med det lr nått...

Om ditt moderkort stödjer hotswap för S-ATA, vilket det uppenbarligen gör, så visas denna ikon. En för varje S-ATA-disk. Inget att bry sig om således. Om du verkligen vill ha bort ikonen kan du ta bort drivrutinerna för hotswap.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg