Söte jesus vilket fantasipris!

ja....Fi fan..... Man får väl en sprillans -05a för det priset.... Men det finns alltid nån som inte förstår bättre.... Som säkert kan gå på den där..

Många firmor tar ett högt pris för en viss pryl för att på så sätt få ett lagervärde som är högre. Minns inte varför man gjorde så men något med bokföringen var det iaf.

Den hojen har varit ute på annons sen hedenhös, och kommer så vara tills de sänker priset med 30 000.....

Det kan inte vara ett aktuellt pris, måste vara att de inte updaterat sidan, eller bara glömt ändra priset på den...

Trodde alla viste att det är Kalle Anka och Åsa-Nisse som drev den firman.

Folk som inte kan ett skit.
Bara snack.
Hade min hoj på service där och renovering efter en vurpa.
Fick göra om precis allt som dom skulle fixat.
Man kan ju förvänta sig att dom hällt i tillräckligt med olja i hojen.
Kanske bytt stiften oxå?
Stora luftbubblor i lacken ja det e ju sånt man räknar med att få när man lämnar in den till ett företag som utger sig från att kunna saker.

Jag va till Sulas i början på augusti, å tittade på hojen i fråga!
frågade han om han skämtade med mig, förklarade att man kunde få en imp k5 a för det priset!!

Då sa han att han kunde släppa den för 110000kr :kocko

Han va nästan säker på att kunde få så mycket för den hojen!!

Nicks skrev:
Jag va till Sulas i början på augusti, å tittade på hojen i fråga!
frågade han om han skämtade med mig, förklarade att man kunde få en imp k5 a för det priset!!

Då sa han att han kunde släppa den för 110000kr :kocko

Han va nästan säker på att kunde få så mycket för den hojen!!

speciellt när K4:orna såldes ut för 99900:- förra hösten ;)

//håkan

Sulas låter ju som ett bra ställe :rolleyes:

Under 99K så kanske de skulle få den såld men det är tveksamt om det räcker.

Gillar inte heller dem... Var där och kollade på hojar för i slutet på augusti.... Först blev jag bemött med en otrevlig översittarattityd och det är det värsta jag vet!!! :mad: Men jag fortsatte och vara trevlig för jag var lite sugen på en speed triple ett tag och frågade om inte det skulle bli aktuellt med ett bra höstpris.... Fick bara "Hö hö... nej du" till svar... Det är service mind det!!! :tummenupp *obs ironi*

:kocko

Vi köpte våran gsxr 01 för 70000 på rmconsult.

www.rmconsult.se säljer en gsxr 03 0 mil för 103900, går säkert att få ner till 99000 om man prutar.

Blanco skrev:
ja....Fi fan..... Man får väl en sprillans -05a för det priset.... Men det finns alltid nån som inte förstår bättre.... Som säkert kan gå på den där..

05:a du kan få en 06:a :tummenupp
www.mc-kompaniet.se GSX-R 1000 -06 Färger ej känt ännu 116 900:- :yoparty

O så har får man 15% på hela sortimentet i ett år. :yoparty

Last edited:
Gandalf skrev:
Trodde alla viste att det är Kalle Anka och Åsa-Nisse som drev den firman.

Folk som inte kan ett skit.
Bara snack.
Hade min hoj på service där och renovering efter en vurpa.
Fick göra om precis allt som dom skulle fixat.
Man kan ju förvänta sig att dom hällt i tillräckligt med olja i hojen.
Kanske bytt stiften oxå?
Stora luftbubblor i lacken ja det e ju sånt man räknar med att få när man lämnar in den till ett företag som utger sig från att kunna saker.

Det står fel i annonsen...
Det är ett l för mycket i fullservice! :hihi

Kleiv skrev:
Många firmor tar ett högt pris för en viss pryl för att på så sätt få ett lagervärde som är högre. Minns inte varför man gjorde så men något med bokföringen var det iaf.

Ränteförlust på bundet kapital? Borde kunna kvittas mot intäkt. Någon ekonom som kan bekräfta?

Blip skrev:
Ränteförlust på bundet kapital? Borde kunna kvittas mot intäkt. Någon ekonom som kan bekräfta?
Ränteförlust på budet kapital finns det inget som heter. Inget som heter något annat heller eftersom det du implicerar endast är av intresse i internredovisningssammanhang. Ett orealistiskt högt lagervärde kan man bara ha nytta av åt andra hållet - höja periodens resultat. Förutsätter dock en okunnig/slarvig/mindre-nogräknad-än-FAR-och-redovisningsrådet-förutsätter revisor.

M:et skrev:
Den hojen har varit ute på annons sen hedenhös, och kommer så vara tills de sänker priset med 30 000.....
D.v.s. några år framöver.
Sen sänker de med 30 fastän de den gången hade behövt sänka med 40-50 :hihi

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!