Sörmlandssväng från Rosenhill 10:00, Söndag 22/8

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Vädret på söndag verkar lovande. Jag tänkte köra en av mina favoritrundor ner till Oskarshäll vid Kolmården.

Samling vid Rosenhill 10:00 för den som är intresserad av att hänga på.

Trist att man jobbar, hade varit kul att hänga med.. Hoppas ni får en härlig tur utan avåkningar!

Vafan, inte ens en blänkare på vårt egna forum... svikare! ;)

Skall fundera på det, men det kan bli tight... har redan ordnat med hojtid halva lördag så hela söndag kan nog bli lite tufft rent förhandlingsmässigt.

Vafan, inte ens en blänkare på vårt egna forum... svikare! ;)

Skall fundera på det, men det kan bli tight... har redan ordnat med hojtid halva lördag så hela söndag kan nog bli lite tufft rent förhandlingsmässigt.

De är väl på Gälleråsen och nöter däck hela bunten?? Ja ja, det får väl bli en tråd där också då. :)

Nja snarare vila så långt, ska se hur jag klarar av Mälaren runttempo med frugor på bönpallen och förmodade fikastopp därefter :tummenupp Men men sällskapet är trevligt och storknar jag finns det genvägar hem.

Vore dock kul med något lite mer gasglatt på söndagen... kanske bada t.o.m. kanske?? :D

Nja snarare vila så långt, ska se hur jag klarar av Mälaren runttempo med frugor på bönpallen och förmodade fikastopp därefter :tummenupp Men men sällskapet är trevligt och storknar jag finns det genvägar hem.

Vore dock kul med något lite mer gasglatt på söndagen... kanske bada t.o.m. kanske?? :D

Fan vet om det finns genvägar hem. Mälaren runt är väl typ rakaste väg du kan hitta runt mälaren, bortsett från motorvägen då förstås. Gillar tanten att du drar hem på motorvägen med full mutter och hakan i styrkronan?

Bada är det inte riktigt läge för. Turen kommer att att ha fokus på att köra och 'nödvändiga' fikastopp för att säkra skitsnacket.:)

Last edited:
Fan vet om det finns genvägar hem. Mälaren runt är väl typ rakaste väg du kan hitta runt mälaren, bortsett från motorvägen då förstås. Gillar tanten att du drar hem på motorvägen med full mutter och hakan i styrkronan?

Bada är det inte riktigt läge för. Turen kommer att att ha fokus på att köra och 'nödvändiga' fikastopp för att säkra skitsnacket.:)

Min TLR blir lite grinig om den inte får stanna vid en mack och skitsnacka lite med ungefär 19 mils mellanrum. :gnissla

Ragge, ditt jeffla ålarens!....Vad har jag sagt om framförhållning? Det här får du ställa in, jag ska på dop....:huvet:huvet:huvet

Ragge, ditt jeffla ålarens!....Vad har jag sagt om framförhållning? Det här får du ställa in, jag ska på dop....:huvet:huvet:huvet

Du har ju alltid en "mata katten" ursäkt till hands för att för att inte hänga med på dessa turer. När du väl gränslar tysken så orkar du ju i alla fall inte över Skansundet:tungan

Min TLR blir lite grinig om den inte får stanna vid en mack och skitsnacka lite med ungefär 19 mils mellanrum. :gnissla

No problemo! Vi behöver snacka skit(räta ut våra stela ryggar) oftare än så.:tummenupp

Last edited:

Jo men man kan ju fuska och ta 55´an från Strängnäs över till Enköping, jag har inget bihang det är det andra som står för... viktigt att tillägga :tummenupp

Du har ju alltid en "mata katten" ursäkt till hands för att för att inte hänga med på dessa turer. När du väl gränslar tysken så orkar du ju i alla fall inte över Skansundet:tungan

Det är väl för fan inte MITT fel att du har framförhållning värdigt som en ADHD-patient på kokain????:arsele:arsele

Det är väl för fan inte MITT fel att du har framförhållning värdigt som en ADHD-patient på kokain????:arsele:arsele

Ska vi boka något i Augusti nästa år. Hur ser din späckade VIP-agenda ut? :)

På sådana här turer vill man ha bra väder. Sånt vet man inte förrän max två dagar innan.

Ska vi boka något i Augusti nästa år. Hur ser din späckade VIP-agenda ut? :)

På sådana här turer vill man ha bra väder. Sånt vet man inte förrän max två dagar innan.

Du får väl för fan kolla adelskalendern så inte elitsläktet har krystat ur sig ännu en välsignelse för världen.

Amatör! Feh! ;):arsele

Ser lovande ut Ragge! Har lite grejer att fixa imorgon men ska nog bli färdig så jag kan hänga på. Du får definitivt besked imorgon eftermiddag/kväll!

Behöver åtminstone 1 fika på Oskarshäll i år!:tummenupp

Jag ska också ner mot Rosenhill imorgon.
Blir jag ensam hakar jag gärna på.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...