Sönderdragen bult till gaffelben. Vad göra?

Stor rörtång finns på biltema för billig peng som borde få det till att lossna, alternativten svetstång som greppar o någon typ av hävarm för att få kraft. Locket borde inte sitta särskilt hårt, men imponerande hur dem lyckats. Värma lite och rörtång sen hade nog jag kört på om inte svets finns att tillgå.

Skit i den där fan, köp ett ben på ebay och kasta detta skit, för jaga grejer till den tar både tid och ibland får man bara tag på nytt som kostar lika mycket som att du köper ett ben från ebay

Sitter det en liten låsskruv på sidan av muttern/gaffelbenet :confused:

Sitter det en liten låsskruv på sidan av muttern/gaffelbenet :confused:

Nu gissar du hejvilt!

Mig veterligt sitter ingen låsskruv som håller toppmuttern på någon landsvägshoj och definitivt ingen Honda.

Däremot sitter det en O-ring på toppmuttern och den kan suga fast ordentligt efter några "orörda" år.

/KentW

Japp, var en riktig vildgissning, typ höftskott :) , jag har missat såna själv på olika saker speciellt när det varit smutsigt och det sitter dessutom dubbla. :huvet

Jag menar självklart skruvarna i gaffelkronan med med tanke på att du höjt upp benet i gaffelkronan så ser det ut som du bör ha lossat den, i vilket fall så bör den nog inte låsa längre.
Hur går det annars några framsteg?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...