Söndagsgazz 5/9

m akeszon

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
KTM SD -09, Honda cbr 900 rr -98
Eslövsrundan ;)

Samling statoil Eslöv: 14:40
Avfärd: 15:00
Tempo: långsamt-medel OM ingen annan leder då jag har passagerare bak.

Tack för gott Gazz pojkar.. Trevligt att man råkade möte upp er på Statoil efter en heldag på Lockarp.. :D

Hahaha.. Hade jag haft backspeglarna på hade jag inte ens sett dig där så långt bak du var ju.. ;)

Vilket innebär att du har för dålig uppsikt bakåt. :fakta Din uppgift att som framförliggande hoj alltid ha kolla på att hojen bakom dig är med. På det sättet märker du om det eventuellt har hänt någonting, för han syns inte i spegeln nå'mer. Då är dags att antingen sakta ned eller stanna och vända. Vi måste hålla koll på varandra. :mattias

Vilket innebär att du har för dålig uppsikt bakåt. :fakta Din uppgift att som framförliggande hoj alltid ha kolla på att hojen bakom dig är med. På det sättet märker du om det eventuellt har hänt någonting, för han syns inte i spegeln nå'mer. Då är dags att antingen sakta ned eller stanna och vända. Vi måste hålla koll på varandra. :mattias

Han låg inte som första hoj bakom mig ;)

Sen och andra sidan har inte MrK backspeglar när han leder Onsdagsgazz. Man kan alltid vrida på huvudet:va

Sen och andra sidan har inte MrK backspeglar när han leder Onsdagsgazz. Man kan alltid vrida på huvudet:va

Man är inte obligerad att hålla reda på bakomvarande, däremot är det bra om man kan göra det.
Det är bättre att ha 100% uppsikt frammåt än att "behöva" titta bakåt och tappa "framfokus".

Man är inte obligerad att hålla reda på bakomvarande, däremot är det bra om man kan göra det.
Det är bättre att ha 100% uppsikt frammåt än att "behöva" titta bakåt och tappa "framfokus".

Klarar du inte av både och kör du för fort och över din förmåga. :arsele

Vilket innebär att hans mc inte är godkänd. :arsele

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla