Sömntabletter

UrbanTiger skrev:
Har svårt att hamna i missbruk :va
Du snackar som värsta blandmissbrukaren :ätapiller

Ahh, ser det nu at det lät vääääldigt suspekt! Det jag menade var att jag har lätt för att sluta med saker som kroppen gillar, såsom cigaretter, sprit osv. Det har ju med att göra hur man är som person tror jag mest. Det sägs ju tex att 3 på 1000 inte blir beroende av heroin men det har då med fysiska grejjer att göra låter det som, sen om det är sant eller ej kan jag inte uttala mig om.
Det var inte valium som han hade köpt iaf, något annat var det. Men finns det valium att köpa där nere också? Ett sånt och man sover hela resan hem eller?

Dee_cati skrev:
Ahh, ser det nu at det lät vääääldigt suspekt! Det jag menade var att jag har lätt för att sluta med saker som kroppen gillar, såsom cigaretter, sprit osv. Det har ju med att göra hur man är som person tror jag mest. Det sägs ju tex att 3 på 1000 inte blir beroende av heroin men det har då med fysiska grejjer att göra låter det som, sen om det är sant eller ej kan jag inte uttala mig om.
Det var inte valium som han hade köpt iaf, något annat var det. Men finns det valium att köpa där nere också? Ett sånt och man sover hela resan hem eller?
Nu har jag aldrig varit där.. men har en poolare som är där ofta, han brukar göra så som du säger. Ta en tablett och sova hela resan hem. Det gick att köpa valium då, nu vet jag inte.. Har för mig att dom skärpt reglerna lite. Bättre att du tar några drinkar på planet istället. Piller är INTE bra!

Last edited:
Dee_cati skrev:

Nej, då var det inte valium.
Man kan käka 10st valium på en gång och ändå bara halvsova.
Valium är nog mer en avslappning/depressionsmedicin.
Valium kan man hemskt lätt bli beroende av, det går inte att hävda
innan heller att man minsann inte ska bli det. Så tänker alla men
ändå existerar det missbrukare.

Det finns andra tabletter som man somnar som en sten av. Dom är förmodligen ännu lättare att bli beroende av. Inte för att man gillar ruset när man tar dom utan eftersom man kanske inte annars kan sova och sköta sitt övriga liv.
Har man sömnproblem och inte kan sova runt 02 tiden och ska upp tidigt på något viktigt och det ligger tabletter brevid sängen så är nog risken ganska överhängande att man tar en.

Du kan säkerligen bli missbrukare dee_cati!
Det kan du inte svara på själv förrän du testat :tungan
Sen finns det ju jävligt många andra faktorer än just det fysiska beroendet.
Men dom kan vi lämna utanför om diskussionen sålänge

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back