Sömnproblem pga värmen BORTA!

anja skrev:
vad är det för djur på din avatar. är det en ko-grode-gris?

Djur? Tack för den!.. Jag vet att jag inte ser så bra ut när jag är rejält bakis men att bli kallad djur var nästan lite sjaskigt! :7peta

....hittade den på någon sida med photoshoppade djur... Han var så lik mig så jag tyckte han skulle passa som avatar...
119666EJli_w.jpg

...en annan från samma sida..
9207tYbx_w.jpg

Last edited:
Coola Ola skrev:
Jävla gnällspik, aftonbladet-killen alltså.

Jag tycker han träffar ganska rätt... Svenskarna har ju en förmåga att nästan fanatiskt dyrka solen när den väl tittar fram och att gnälla på värmen, trots att man knappt kan röra sig utan att förgås, är tabu.

Rasorblade skrev:
Och nu kan du inte sova pga. maskinen för ett j...la oväsen :hihi :D

Hehe...tur det finns ett nattläge på den oxo, då låter den inte lika mycket. Peltorkåpor på annars, har iofs inga problem att sova i oljud.

...30 grader i köket just nu...

Jag hade en på 1200w, men den snabbsålde jag eftersom jag inte kunde ta med den i flytten, för 200:-

Idiotiskt? Ja... Ingen ville härbärgera åbäket heller, eftersom dom flesta av polarna hade en likadan, då vi kom över ett parti med olagligt kylmedium i, som företaget vi jobbade på kommit över av misstag och skulle då slängas...

har skaffa mygnät o har fönstret öppet hela tiden sen har jag köpt en liten 69 kr fläkt som gör sitt jobb ganska bra...
detta är budget alternativet :tummenupp

fasen va skönt.. Jag har inte kunnat sova särksilt bra på flera nätter nu. Vi har haft melan 27 och 31 grader i lägenheten hela tiden... bläääää

Silwer skrev:
vadå?, 30 plus i sovrummet är ju bara skönt ju, eller nåt.
Nej, det är inte bara skönt.... :fatta!
Det är olidligt. Och så blir man så tlöööööött, när man ska upp å jobba.
(fast man tycker de e skitskönt att klockfan äntligen ringer så man kan få gå ner i svala sköna garaget å sätta sig på de svala skinnsätena i bilen och slå på AC:n :) )

WestW skrev:
Sen kan du inte sova när elräkningen kommer :rofl

900watt som står och mosar dygnet runt är mumma för el-bolagen :tummenupp

Bara avis. Vill också ha AC :brinnerup

900 watt? Vad är det för liten kylväska?!?! :hihi vid max kyla så drar denna 2985 watt......JA, jag har fått byta lite säkringar vid lite för optimistisk vridande på kylinställningen.... :)

Själv vaknade jag flera gånger när klockan börja närma sig mot 10 och solen börja steka på ordentligt. Det blev att hämta fläkten (halvmetersvingar) och ställa bredvid sängen. Kan säga att oljudet störde inte det minsta när jag hade orkanvindar som kylde ned mig :)

Wibbe skrev:
900 watt? Vad är det för liten kylväska?!?! :hihi vid max kyla så drar denna 2985 watt......JA, jag har fått byta lite säkringar vid lite för optimistisk vridande på kylinställningen.... :)

Har du pigvinuppfödning hemma?
Du kommer märka att en två månaders semester till Island hade varit billigare än att betala elräkningen :D

WestW skrev:
Har du pigvinuppfödning hemma?
Du kommer märka att en två månaders semester till Island hade varit billigare än att betala elräkningen :D

Hehehe...Nä, men man behöver inte ha den igång så mycket, den kyler ner sovrummet fort, sen är det bara o vrida ner den så den underhåller kylan lite grann.

Jag skulle också vilja ha en AC, men det får nog vänta lite. Köpte ganska nyligen en fläkt modell stor som jag brukar köra i sovrummet, men halvvägs genom natten brukar det blir för kallt så jag får kliva upp och stänga av den.
Aldrig får man vara riktigt nöjd :/

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...