Sömnproblem pga värmen BORTA!

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Efter att man sovit risigt i flera dagar pga för många grader i sovrummet, så prisa gud...här är lösningen! ca 20 grader just nu... :banana

Bifogat

• PICT1142_resize.JPG
    PICT1142_resize.JPG
    95.9 KB · Visningar: 257
kör också med ac i sovrummet, helt olidligt utan.
angående ljudnivån så har jag heller inga problem med det, låter som man ligger i ett flygplan och ska sova ungefär.
Det dämpar dessutom ljudet av alla galna fåglar som skriker på mina katter ute.

:tummenupp

jimler skrev:
vad kostar en ac?? bara ström som måste kopplas till den??

Modellen jag har kostar nog runt 4k, en portabel som man kan rulla omkring.
Du behöver bara ha fönstret på glänt så röret med varmluft kan strömma ut där. Annars är det bara koppla in strömmen och tömma den på vatten varje dag.

jimler skrev:
vad kostar en ac?? bara ström som måste kopplas till den??

Ett billigare tips istället för en ac som kostar runt 4-6000 är att gå till närmaste hälsokosthandel och kpa en "vetekudde".. en avlång tygkudde fylld med vetekorn. Används i huvudsak genom att den värms och sen läggs mot nacke och så där man är stel eller har värk.

Ett bättre användningsområde nu på sommaren i hettan är att slänga in den i frysen på morgonen och sedan plocka med sig den i bingen på kvällen.
Håller kylan länge och framförallt så ger den en rätt behaglig kyla.. det kan inte jämnföras med att ha en isbit i sängen utan problem läggas en stund direkt mot huden... :tummenupp
Kudde-web.jpg

Last edited:
korvgubbe skrev:
Ett billigare tips istället för en ac som kostar runt 4-6000 är att gå till närmaste hälsokosthandel och kpa en "vetekudde".. en avlång tygkudde fylld med vetekorn. Används i huvudsak genom att den värms och sen läggs mot nacke och så där man är stel eller har värk.

Ett bättre användningsområde nu på sommaren i hettan är att slänga in den i frysen på morgonen och sedan plocka med sig den i bingen på kvällen.
Håller kylan länge och framförallt så ger den en rätt behaglig kyla.. det kan inte jämnföras med att ha en isbit i sängen utan problem läggas en stund direkt mot huden... :tummenupp
[/IMG]

"Hajk Hajk" så här löser du dina värmeproblem i sommarnatten.(med bred värmlänska)
Pysselgubben har talat, iof så visste jag om detta men jag skulle aldrig erkänna det inför alla på SH. :)
Ser fram emot Julpyssel på SH lagom i december början. :tummenupp

Qwerty skrev:
"Hajk Hajk" så här löser du dina värmeproblem i sommarnatten.(med bred värmlänska)

Jag antar att jag är så pass säker i min manlighet att jag inte behöver macholösningar på allt! :hihi

...och f.ö. så kan ju inte en riktigt sommardag inledas utan Hajk och...

:Rockbanan
"-...soooommar sommar och sol.. havet och vinden och doft av kaprifol..." :fyllisar

korvgubbe skrev:
...och f.ö. så kan ju inte en riktigt sommardag inledas utan Hajk och...

:Rockbanan
"-...soooommar sommar och sol.. havet och vinden och doft av kaprifol..." :fyllisar

Vadå menar du att du har gammla VHS band med Hajk som du slår på varje morgon bara för att hålla tradition. :skrämd

P.s min adress är Drottningvägen 7. Skicka banden fort.

Qwerty skrev:
Vadå menar du att du har gammla VHS band med Hajk som du slår på varje morgon bara för att hålla tradition. :skrämd
P.s min adress är Drottningvägen 7. Skicka banden fort.

Har tyvär inte det men jag nynnar signaturmelodin när jag studsar ur sängen på morgonen... ...eller nått... kryper, kravlar, krälar, studsar.. det är väl ungefär samma sak!? :hihi

Vi har vattenburen golvvärme på hela nedervåningen. På vintern är det mysigt varmt och på sommaren är det skönt och kallt, eftersom det hela tiden cirkulerar svalt vatten under golvet. Har bara drygt 20 grader härinne nu. Då behövs ingen ac. Tänk på det om ni ska bygga hus!

anja skrev:
Tänk på det om ni ska bygga hus!

....hrm... Här försökte jag hitta tips på sätt att slippa värmen som var billigare än att köpa en AC... ...och så tänkte jag inte ens på att man kunde bygga ett nytt hus!? ... :rolleyes: .. Jag måste vara väldigt trött idag för självklart är ett nytt hus det bästa sättet att slippa värmen! :hihi

korvgubbe skrev:
....hrm... Här försökte jag hitta tips på sätt att slippa värmen som var billigare än att köpa en AC... ...och så tänkte jag inte ens på att man kunde bygga ett nytt hus!? ... :rolleyes: .. Jag måste vara väldigt trött idag för självklart är ett nytt hus det bästa sättet att slippa värmen! :hihi

Nu tycker du att jag är sådär korkad igen. :va

anja skrev:
Nu tycker du att jag är sådär korkad igen. :va

Igen?... Det skulle ju innebära att jag slutat vara korkad därimellan! Jag är kroniskt korkad! :tungan

...Jag är bara en sån där helt vanlig retsticka som man lixom inte blir av med hur mycket man än försöker!

korvgubbe skrev:
Igen?... Det skulle ju innebära att jag slutat vara korkad därimellan! Jag är kroniskt korkad! :tungan

...Jag är bara en sån där helt vanlig retsticka som man lixom inte blir av med hur mycket man än försöker!

vad är det för djur på din avatar. är det en ko-grode-gris?

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8