Sömninga händelser!

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Läste en tråd på ett annat forum om att göra mer eller mindre egendomliga saker i sömne vilket kan bli riktigt kul. Vad har ni, eller nån annan ni känner, pysslat med i sömne?

Sambon har skällt ut hundstackaren en natt vilket resulterade i en stackars hund som inte förstod nåt och en sambo som fortfarande har dåligt samvete. Dessutom kunde sambon inte gå upp en dag (jobbat natt) eftersom ett skift på jobbet skulle på golfresa :rolleyes:

Upp med nattsömnshistorier nu!

jag har vaknat av att jag hade sex med min dåvarande tjej. Hon vaknade oxå av samma anledning. Kanske är de ett vanligt förekommande fenomen? :va

Jag vaknade av att jag stog o slet i sängkläderna. Jag trodde det var en stor orm i sängen nånstans. Kan ju tilläggas att det var efter en ganska blöt kväll.. :kocko Har gjort fler helt sjuka grejor och vaknat till liv lite varstans hemma i lägenheten. Tror jag pratar en massa goja när jag sover med

När jag låg i lumpen var det en (lite till växten) KB-soldat som vaknade av att hans logementkompis skriker hans namn. Han vaknar ståendes vid sin kompis säng, håller i dicken, och kissar rätt i hans säng. Han har alltså i sömnen gått fram till sängen brevid. Hissat ner kallingarna och rullat ut slangen. Kissat i sängen som om de vore en pissoar.

Innan frukost nästa morgon visste alla vem "pissemyran" var :hihi

Mr o skrev:
Jag vaknade av att jag stog o slet i sängkläderna. Jag trodde det var en stor orm i sängen nånstans. Kan ju tilläggas att det var efter en ganska blöt kväll.. :kocko Har gjort fler helt sjuka grejor och vaknat till liv lite varstans hemma i lägenheten. Tror jag pratar en massa goja när jag sover med

:hihi
Kom på en sak till nu då med sambon som var riktigt rolig!
vaknade en natt av en hysterisk sambo som sitter i sängen och slår med kudden ner i sängen allt vad han orkar! Han börjar riva bland täcket, lakan och kudde och beter sig allmänt hysteriskt. Undrar vad han pysslar med och han svarar "Det är en stor jävla spindel här!" varpå han kontrollerar hela sängen efter spindeln men hittar den inte.
Morgonen därpå när han står och startar kaffebryggaren (helt vaken nu alltså!!) funderar han över spindelattacken och undrar över va f*n den stora spindeln gjorde i sängen. Han kommer med en gång på svaret och utbrister "Ahhh! Jag hade ju lagt vedträ under kudden! Den följde nog med där".
..... Han kom ganska snart på hur ologiskt det var att han skulle lagt ett vedträ under kudden i sängen.
F*n vad jag skrattade :rofl

jag drömde en gång om att jag var ute på krogen och slogs för mitt
liv.....mitt i min dröm vaknade jag av att det gjorde ont som fan..
det visade sig att jag hade gett min flickvän en riktig pärla på kinden :rodnar
och hon hade svarat med samma mynt ......
slutkontentan av det hela slutade med att hon gick med en blåtira
på kinden å jag med ett matchande bredvid ögat,fan va vi garvade åt
det hela på morgonen efter :lol

Vaknade upp i kläddkammaren efter en blötkväll på krogen spyendes i min tvättkorg, drömde om att jag var på toan o spydde. Hade visst fel :zpy :pangihuve

Som tur var hade jag precis tvättat och det enda som låg där i var ett par plagg som hamnade i en plastpåse inför nästa tvätt

Mark skrev:
.. och kissar rätt i hans säng. ..
.. :hihi

Ett gäng polare var och festade friskt på Kos(eller Aya Napa eller liknande).
Hur som helst är en av killarna ruggigt sliten en eftermiddag men följer iaf med hem till ett gäng tjejer på efterfest. Alla sitter och förfestar i "vardagsrummet" på tjejernas hotellrum men denna polare frågar om det är ok om han får låna en säng och sova tills det är dags att gå ut. Han är såpass sliten så han hellre sover på förfesten för att vara pigg när det är dags att gå ut...

Tjejerna, resten av mina polare samt ett par andra killar som tjejerna träffat på plats festar vidare i vardagsrummet för att någon timme senare se den "sovande polaren" komma ut med tom blick.. gå fram till bordet... ta chipsskålen... kliva ut på balkongen... pissa i chipsskålen... ställa tillbaka den på bordet.... gå tillbaka och sova vidare i sängen...

Tydligen blev det ett djävla liv då de andra "okända" grabbarna slep upp honom i sängen igen och frågade vad han sysslade med. De var inte så impade så de garvade inte lika gott som de andra kompisarna gjorde.. :lol

Bodde med 2 polare när jag gick på gymnasiet för många år sen.
i sömnen så gallskrek jag på dom att dom skulle hålla käften och bad
dom dra åt helvete , dom låg o sov givetvis dom också , men dom vaknade
när jag blev förbannad på dom iallafall hehe.

3 månader sen typ så började jag prata med tjejen i sömnen och fråga
ut henne om hennes tjejkompis , det var ingen hit när jag vaknade hehe :hihi
hade tydligen frågat en massa om henne men själv kommer jag inte ihåg ett
smack. Ska börja med munkavel annars så får jag väll snyting
i sömnen så jag trillar ner på golvet.

Säg nått man inte gjort i sömnen hehe närå men det dummaste jag gjort är väl att kliva in i duschen med täcke och sånt.. vakna inte heller:D Sen har man väl skrämt upp föräldrarna rätt rejält när man var mindre och dom skulle titta om man sov, Bl.a trodde jag att jag var "drak-ulla" :rolleyes:

Last edited:
Jag och sambon var på semester på Madeira (kan varmt rekommenderas om man inte är partysugen)...

Hur som helst vaknade jag och hon (gissningsvis även andra hotellgäster i närliggande rum) när jag helt sonika mitt i natten reser mig upp i sängen och bokstavligt talat vrålar "F*tta"...

Inget ord jag normalt använder och har inte en aning om vad jag drömt eller nåt annat, men några intressanta blickar från andra gäster fick jag mottaga dagen efter... :död

:hihi
Har själv "haft" en orm i sängen... Ilsken björn vid sänggaveln... En liten vätte på fönsterbrädan... Samt allmänt pratat goja med fästmön titt som tätt... :va

Priset tar dock en kompis som vaknade med ett ryck ur sängen, kastade sig likt en fotbollsmålvakt in i vardagsrummet... Kastade sig fram och tillbaka över soffor, bord, blommor mfl möbler (såg ut som en jordbävning dragit fram) han hade drömt att han var jagad av en traktorskopa... :3freak Han hade blåmärken över allt och hyresvärden (som bodde på våningen under) trodde att han hade blivit spöad av sin flickvän, efter all tumult under natten och blånaderna i ansiktet :3freak :hihi

/G

Spydde sovandes i sängen (full) och vaknade på morgonen när tjejen torkat bort allt med en blöt handduk och trodde att jag pissat ner mig :D .
När jag sedan skulle stiga upp så krökte jag alla tårna mot ett bowlingklot som låg brevid sängen som jag tydligen hade snott kvällen innan :kocko .

Ooo... jag är riktigt jobbig när jag sover. :3freak

När jag var mindre så somnade jag ofta med lampan tänd och nån gång så ska jag tydligen ha skrikit åt mamma att hon var en J*la H*ra osv... för att hon gick in å släckte, när jag låg och läste..( jag sov som en stock..)

Blivit väckt av min fd pojkvän, som jag i min tur har väckt, i sömnen genom att "go down" på honom...

Tyvärr kan man även prata med mig i sömen, då jag svarar så gärna på saker som jag inte tycker om att prata om i vanliga fall....

var riktigt berusad efter en kväll ute på stan,
gick och lade mig och somnade, vaknade av att jag var mkt pissnödig
stälde mig upp ur sängen, gjorde mitt behov på golvet/mattan.
efter ca en minut vaknar jag upp ur min råfylla och inser vad jag har gjort.
torkade i panik upp allt jag såg och slocknade sedan, morsan frågade varför det luktade piss, då skyllde jag på hunden. hon gick på det :tummenupp

Jag kan prata rejält mycket goja precis när jag håller på att somna och har börjat drömma.
För mycket länge sedan drömde jag att jag var på biologilektion och att vi skulle dissekera en koskalle. Jag drar med handen utmed diskbänken och trevar efter kniven jag behövde. Muttrandes var är kniven...
Utanför min hjärna var dock diskbänken min pojkväns kropp och jag trevade med handen nedåt kronjuvelerna... muttrandes vad är kniven.
Han såg saken ur en helt annan synvinkel än jag, kan jag lova! :rofl

Flamma77 skrev:
Jag kan prata rejält mycket goja precis när jag håller på att somna och har börjat drömma.
För mycket länge sedan drömde jag att jag var på biologilektion och att vi skulle dissekera en koskalle. Jag drar med handen utmed diskbänken och trevar efter kniven jag behövde. Muttrandes var är kniven...
Utanför min hjärna var dock diskbänken min pojkväns kropp och jag trevade med handen nedåt kronjuvelerna... muttrandes vad är kniven.
Han såg saken ur en helt annan synvinkel än jag, kan jag lova! :rofl
Jag har inte glömt det än!Fy fan vilken jobbig upplevelse det var. :rofl :rofl

Nere i Österrike:
Kommer hem efter en bra utekväll. Kompisen ligger och sover. Följande händer:
-"Hej Schack", varpå han reser sig upp...helt naken...går förbi mig bort till garderoben...öppnar min sida av garderoben...kissar rakt in på mina kläder

Jag puttar in honom på toa och drar upp videokameran, är ett riktigt roligt klipp när han kommer ut från toan och inte har en aning om vad han gjort :tummenupp

Samma kille vaknade klockan 0800 en morgon av att han stod på gatan utanför vår lägenhet i bara kalsonger och frös.
Han hade alltså gått ut i sömnen och ställt sig. Givetvis är ju porten låst, de 10 minutrarna han spenderar på gatan i morgonrusningen var de mest pinsamma i hans liv :hihi

Mark skrev:
jag har vaknat av att jag hade sex med min dåvarande tjej. Hon vaknade oxå av samma anledning. Kanske är de ett vanligt förekommande fenomen? :va

samma sak har hänt mig och killen ett antal gånger.... är nog rätt vanligt!

Härom natten hade jag tydligen startat ett gräl med sambon i sömnen och anklagat honom för en hel del grejer. Vaknade av att han satt i soffan och surade, var inte LITE svårt att förklara att jag sovit när jag gjorde detta eftersom jag lät så otroligt arg!
hihi....

Jag gör nog inga konstiga saker i sömnen, jag ligger mest fridfullt kvar.

Däremot är jag en jävel på att prata i sömnen, folk har pratat länge med mig, och jag har svarat rätt, innan dom har upptäkt att jag inte alls är vaken.

ÅAS har jag blit anklagad för att prata i nattmössan då jag är vaken oxo :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...