Sömn

Jag har sovigt 13 timmar nu. Vaknade precis, Känns bra. :D

Cervantes skrev:
Nä det va en killa med i aftonbladet som inte sovit på 20 år eller så men han mådde kanon! men han är ett stort undantag.

Tror att det tillslut leder till döden men är inte säker du blir garanterat psykiskt sjuk i alla fall

Hmmm, kanske så det var... Jaja, skumt IAF =). Undrar om det var skönt att ha 15h fritid varjedag =). Tänk vad rik man skulle kunna bli, inga problem att jobba dubbla jobb och fortfarande ha tid över för familjen ju :tummenupp

En annan sak jag hört appropå sömn är att man blir ganska knäpp i huvvet om man inte drömmer något på några dagar? Hjärnan blir överarbetad på grund av alla intryck som inte behandlas. Undrar om den här snubben som inte sovit på 20 år dagdrömmer mycket då...

Har som mest vart vaken i 50 timmar, det var på gränsen att jag började hallunicera. Hjärnan och kroppen hängde inte med.
Någon annan gång ca 40 timmar. Varför? Jag vet inte... ville väl prova.
Dock kändes det inte bra för hjärna och kropp efteråt.

När det varit riktigt varma somrar, har jag ibland kört 12h-dygn: Sova 23-03, vara vaken och jobba fram till tidig e.m., sova när det är som varmast 4h till och sedan uppe och åka hoj eller glo på tv o.d. tills det är dags att sova igen. Funkar bra ett par veckor, men sedan blir man lite skum i kolan... :3freak Jag mår bäst av att få sova nattetid (ostört) och helst en 9-10 timmar och så kanske en tupplur mitt på dagen.

När man gick i skolan så lyckades man med såna grejjer ibland, speciellt på nätverksträffar (ähhh, jag var inte datanörd för det) då man kunde vara vaken i ca 48 timmar :död
Vore skoj att pröva på det i sommar uppe i norrland där det är ljust konstant, satsa på 5 dagar utan sömn och med endast två amfetamin-doser :näsblod

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg