Sökes zx10r 06 Svart

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
Hej,

Söker efter en zx10r 06 svart, verkar stort sett omöjligt att få tag på. Vad tror ni den kan kosta?

Innan jag köpte min i fjol så fanns det en hel del zx-10 -06/07 till bra pengar - gissar att du kan få en lågmilad för ca 75000:-. Intresset verkar ganska svalt på dem men det är ju bara en fördel för dig som vill köpa :)

Innan jag köpte min i fjol så fanns det en hel del zx-10 -06/07 till bra pengar - gissar att du kan få en lågmilad för ca 75000:-. Intresset verkar ganska svalt på dem men det är ju bara en fördel för dig som vill köpa :)

Säljer du din? :)

Bara av nyfikenhet! Varför en -06:A eller -07:A var inte de t.o.m tamare än 04-05:an och blev inte riktigt bra förän -09:An??

Bara av nyfikenhet! Varför en -06:A eller -07:A var inte de t.o.m tamare än 04-05:an och blev inte riktigt bra förän -09:An??

Jag kan tänka mig en 05, men jag tycker det är fult med avgasröret på sidan där. Det är mycket snyggare när dom går under sadeln, eller helst skulle man ju villa ha tailor made så att knappt syns.

Då är jag med! Trode de flesta som köpte en zx10r köpte den för att den är så brutal att köra!! Har ju haft min i 1 år nu och är helnöjd!!

Då är jag med! Trode de flesta som köpte en zx10r köpte den för att den är så brutal att köra!! Har ju haft min i 1 år nu och är helnöjd!!

Jag har ju haft gsxr1100 93, r1 99, r6 01, r1 04, så jag tänkte det va dags att prova på zx10r nu :). Vet du om det finns nåt highpipe eller tailormade till zx10r 04 - 05?

Överlag så tror jag inte det finns lika många 06-07:or som det finns 04-05 eller 08:or och nyare. Man ser dom sällan på gatan eller på blocket.
Vet att många tycker den är ful men jag gillar den.

Jag har kört snart 3000 mil med min 06:a och den har gått felfritt hittills.

Den är stabilare, men det lär ju bara vara e fördel om man kör landsväg. Annars kan man ju alltid shimsa upp den bak :)

MVH
/J

Det där är lurigt.

Jag har Papunens gamla -07a och trodde självklart att den var höjd bak och sänkt fram. När vi skulle justera in chassit på min frus likadana hoj (öhlinsprylar, så justering blir enkel) så visar det sig att geometrin är sänkt bak jämfört med original, men samtidigt inte sänkt fram. Detta för att få en hoj som är så snabbstyrt som möjligt.

Skumt men sant.

/ Jens

Jag har en Honda cbr 1000 och ingen zx-10r :) Har dock haft en zx-9r -02 tidigare. Men i vevan när jag köpte hondan så fanns det en hel del zx-10 -06/07 med låga mil till bra pengar.

Överlag så tror jag inte det finns lika många 06-07:or som det finns 04-05 eller 08:or och nyare. Man ser dom sällan på gatan eller på blocket.
Vet att många tycker den är ful men jag gillar den.

Jag har kört snart 3000 mil med min 06:a och den har gått felfritt hittills.

Tror snarare att de som köpt en säljer bara för att byta till en nyare!!
Få som säljen dessa då de är så nöjda med dem,
och sedan är det ju svårt att få nått värre!:D

SwedeAce
Vet du om det finns nåt highpipe eller tailormade till zx10r 04 - 05?

Har inte en aning!! Tycker att det är rätt häftigt med en pipa på sidan!!
15gz485.jpg

Last edited:
Det där är lurigt.

Jag har Papunens gamla -07a och trodde självklart att den var höjd bak och sänkt fram. När vi skulle justera in chassit på min frus likadana hoj (öhlinsprylar, så justering blir enkel) så visar det sig att geometrin är sänkt bak jämfört med original, men samtidigt inte sänkt fram. Detta för att få en hoj som är så snabbstyrt som möjligt.

Skumt men sant.

/ Jens

Ja det låter ju skumt.. Min har en distans bak... Man kanske ska ta bort den och testa utan. Jag ska ju på sin höjd köra nån bandag och inga race, så för min del vill jag bara ha en så skön hoj och allround hoj som möjligt. För jag kan tycka att sadeln lutar framåt aningens för mycket.

mvh
/JPS

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back