Sökes; SM verkstad i STHLM

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
Tja alla SM åkare där ute!

Nu närmar sig köpet av SuperMotard hoj med stormsteg och tänkte därför fråga om det finns några schyssta verkstäder här i Stockholms området?

Ska ha en husaberg, så en verkstad som är van att hantera sådana och kan ta in reservdelar är att föredra om det finns?! :yoparty

Last edited:
Dirtbike har haft problem med konkurs osv men har nu öppnat en ny butik vid västbergarondellen nära statoilmacken, vet inte om de fortfarande har kvar sin verkstad, kan vara värt och ringa och fråga. Sen om de är duktiga på det de gör är en annan femma.
Annars så har du MC Sport i Arlanda och MÖR i Södertälje.
Finns tyvärr inga närmare centrala stockholm vad jag vet.

Köpte en flongny Husa 650 på Dirtbike förra året. När det blev problem kunde dem inte fixa det. Dem fick anlita Johan (Hammarströms motor), jobbar i MC Sports lokaler, han fixade biffen! Jag är stammis hos Johan sedan dess även med min KTM.

Hade fabrikationsfel på Husan, så Johan fick klyva motorn och limma om blockhalvorna. Idioterna på Dirtbike, trodde att det bara var transkåpspackningen, satte på en ny packning utan att ta bort den gamla!!!!!
Det gjorde att det givetvis började läcka även där... 2 inlämningar senare gav dem upp och Johan tog över.

Vill du slippa strul, undvik Dirtbike :tummenupp

LellesMC kanske också kan hjälpa till, men vet inte hur bra dem är på Husa, dessutom brukar det vara svårt att få tid...

Ok tack för tipset cubic, ska ha det i åtanke om jag lämnar in husan någon gång. Har lite funderingar över en annan sak. Tänkte fixa handskydd till hojen och undrar om ni har några förslag på sådana? Typ tillverkare alltså, eller om husaberg har egna? Och var man hittar sådana. Och sen vad man behöver tänka på när man väl ska sätta dit dom på styret? Har hört att man behöver skära bort en liten del av handtags-gummit längst ut, stämmer det? Och kräver detta att man måste ta bort handtagen?

Finns en miljon olika, rekommenderar dem med alu-skena. Enbart plast skyddar varken dina händer eller reglagen vid en krasch. Kolla hos Lelles eller Karlströms motor tex... Du behöver bara skära av gummit på ändarna av styret, eftersom du ska in med fästskruven där. Du behöver inte ta av handtagen.

Ok, tack igen cubic! Tittade runt lite på de nämnda sidorna men hittar inte riktigt det jag söker. Jag är ute efter ett par "enkla" som inte har märken på sig så som polisport m.m. De flesta som har KTM med handskydd har de som jag är ute efter! Bifogar en bild!

Inte för att jag vill måla fan på väggen eller nåt, men är det verkligen så vist att köpa en Husaberg om man oroar sig för att ta av handtagsgummina? Ska du sköta all service på en verkstad kommer du att ruinera dig blixtsnabbt. En räserhoj (för det är vad det är) kräver kompetent och frekvent service, annars står man snart där med ett motorhaveri på halsen.

Inte för att jag vill måla fan på väggen eller nåt, men är det verkligen så vist att köpa en Husaberg om man oroar sig för att ta av handtagsgummina? Ska du sköta all service på en verkstad kommer du att ruinera dig blixtsnabbt. En räserhoj (för det är vad det är) kräver kompetent och frekvent service, annars står man snart där med ett motorhaveri på halsen.

Nej nej, är inte orolig för handtagen :D Jag är en sådan person som vill veta exakt vad som ska göras och hur innan jag ger mig in på saker och ting! Och att jag frågade om verkstad betyder väl inte att jag måste dra dit så fort det är något? Som sagt vill veta vart saker och ting finns innan jag ger mig in på't. Kan sköta den vanliga servicen själv, men vid ett eventuellt motorhaveri och man måste byta delar kanske kolv m.m så ser jag hellre att en verkstad sköter det åt mig. :yoparty

Yasha - tack! du är en ängel :kiss :pussa
jag antar att de passar till de flesta hojjarna, samt olika årgångar av husas?

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back