Sökes: Restaurang i Göteborg

• Thread starter Thread starter xds
  • Start date Start date

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Var i Göteborg för många år sedan. Sprang då in på ett litet ställe och käkade som jag inte alls minns vart det låg. Tror det hette 14² mat..? Var iaf riktigt gott, wokade nudlar med bläckfisk.

Nu skickar företaget jag jobbar åt ner mig under Friidrotts-EM/Kalaset och då tänkte jag passa på att käka där igen.

Någon Göteborgare som kan säga mig om det finns kvar och vart det ligger?
Tips på andra restauanger mottages gärna. Fick tips om Paros Taverna på Tredje långg, kan det vara något?

Och innan någon frågar så skall jag göra andra saker där nere än att äta också :)

Jag är inte göteborgare men har varit på denna resturang ett flertal ggr. Mitt tips är Resturang Bamboo / Mongolian bbq. Ät så mycket du vill + gott som f-n. Det ligger vid skeppsbroplatsen.

Vill du ha något gott och mättande snabbt i handen utan väntetid, men rykande färskt så kan du passa på att beställa en billig falafel hos sun-set-o på kungstorget. De gör LÄTT stans godaste och mest prisvärda falaflar. :Bugar

Om du gillar thaimat rekommenderar jag Lai Thai på andra långgatan - supergod mat, trevligt ställe och kanonservice! :tummenupp

Det ligger en grekisk restaurang på en tvärgata där kondomeriet och pauls biljard ligger också... gaah, jag minns inte vad den heter...Ligger nära kopparmärra alltså, hmm...ja, jag kommer väl på det snart... - men där serverar de också kanongod mat och har hög service! Det är också ett mycket populärt ställe, så ett tips är att boka bord i förväg och inte bara gå dit på måfå, för då finns risken att man måste vänta innan man ens kan komma in...

Last edited:
Dropdead skrev:
2358297 Vill du ha något gott och mättande snabbt i handen utan väntetid, men rykande färskt så kan du passa på att beställa en billig falafel hos sun-set-o på kungstorget. De gör LÄTT stans godaste och mest prisvärda falaflar. :Bugar

Om du gillar thaimat rekommenderar jag Lai Thai på andra långgatan - supergod mat, trevligt ställe och kanonservice! :tummenupp

Det ligger en grekisk restaurang på en tvärgata där kondomeriet och pauls biljard ligger också... gaah, jag minns inte vad den heter...Ligger nära kopparmärra alltså, hmm...ja, jag kommer väl på det snart... - men där serverar de också kanongod mat och har hög service! Det är också ett mycket populärt ställe, så ett tips är att boka bord i förväg och inte bara gå dit på måfå, för då finns risken att man måste vänta innan man ens kan komma in...

Åker ner med en :tuttar som fått tips om den där restaurangen. Paros Taverna, blir nog ett besök där på Fredag eller Lördag kväll.

Resten av tiden får nog gå åt till shopping och :öl

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...