Sökes: Man/kvinna med sportbil kring Gävle-Dala som vill hjälpa till med en svensexa?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Fullt medveten om att detta inte är ett bilforum så postar jag detta här ändå, i hopp om att hitta en villig person för uppdraget.

Vi söker en entusiast med lite humor som vill dela med sig av livets goda :)

Bror ska gifta sig och tanken lyder som följer.

"The Stig" (dvs du som kan tänka dig att göra detta), ska överraska honom en lördagsmorgon i augusti.

Du överlämnar ett brev med lite instruktioner till brorsan (då "The Stig ju inte pratar) samt en väska med ombyte. Han får ett par minuter på sig att byta om och sedan åker ni tillsammans från min bror till en mötesplats där vi andra väntar.
Körsträckan kommer vara mellan 2-5 mil (mötesplats ej bestämd ännu men det lutar åt två mil och vi utgår en kvart utanför Falun ) och känner du dig inte pratglad så gör det ju inget, då du kommer att ha hjälm på dig samt det faktum att, som sagt, The Stig pratar inte.
Kan du dock spela halvskum klassisk musik i bilen så är detta ett plus.
Förutom hjälm ser vi gärna att du har racekläder på dig. Denna utrustning fixas fram på något sätt.

Vi söker ingen tokkörning utan en helt vanlig taxikörning, men naturligtvis är det bonus om bror får uppleva lite "sportbilsanda" under färden. Någon galen resa önskas alltså inte, att bli hämtad av The Stig i en sportbil är minnesvärt nog.

Utöver evig tacksamhet så står vi självfallet för skälig ersättning samt en full tank bensin.

Obs! Vi söker ingen tokkörning, utan helt vanlig taxiåkning!
Din bil behöver heller inte vara av värsta slaget, allt som överstiger normal svenssonbil är klart godkänt.

PM för svar och funderingar, eller maila mig på ljunggard snabela gmail.com
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Betona gärna för föraren i fråga att det inte är någon extremkörning som gäller. Har ju trots allt hänt en del olyckliga incidenter i samband med den här typen av spex.

Lycka till med att hitta en bil och förare som ställer upp. Finns säkert gott om sportbilsägare där uppe som är välvilligt inställda till att ställa upp.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Naturligtvis, tack! Vi söker alltså ingen tokkörning, hela grejen med att the Stig hämtar honom är överaskning nog.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Gå in och kolla på forumet Autolife och lägg upp ett användarenamn. Där finns en del ägare av lite exklusivare sportbilar runt om i landet samlade.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Tack för tipset!!

Dock är exklusiv inget direkt krav, utan det räcker med nåt som sticker ut lite mer från svenssonmängden bara :)
Men jag ska testa där med.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Lite mer specat på ort så kan jag länka denna tråd från rejsa.nu :hej

Gävle-Dala är ju ett ganska stort område :rolleyes: Jag tror inte att nån kör en liten extravända på 10-20mil för skojs skull nämligen :hej
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top