Sökes: Körkort 2005 Filmen?!

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Jag satt och läste tråden "Körkort 2006" och där skrev någon om en film på en uppkörning vad jag förstod det som ska ha varit med i tråden "Körkort 2005" eller hört till den på något vis. Jag skulle gärna se den men hittar den inte!! Har någon den eller kan länka vore det guld värt! :tummenupp

Tack så mycket, det var nog dom det handlade om! Han på customhojen varvade hur mkt som helst? Är det 100% godkända åk det där dvs "se och lär, så här ska det se ut!" eller?

infectious skrev:
2293534 Är det 100% godkända åk det där dvs "se och lär, så här ska det se ut!" eller?

Nu ser man ju ingen linje vid vändningen men nog ser det ut som att de på båda filmerna åker lite för långt bort från sista konan. Custom-mc:n tar dock tredje konan betydligt bättre än Gixxern, och gör väl en lite bättre vändning just därför.

Jag ser de inte som perfekta åk och är inte helt säker på att de räcker till på en uppkörning. Men med tanke på att de inte körs på körskolehojar så är det mycket möjligt att en inspektör godkänner dem om de nu körs innanför linjen.

Såg filmerna en gång till nu, customen hade nog blivit godkänd om han kört sådär på en uppkörning.

Swedecat skrev:
2293863

Jag ser de inte som perfekta åk och är inte helt säker på att de räcker till på en uppkörning. Men med tanke på att de inte körs på körskolehojar så är det mycket möjligt att en inspektör godkänner dem om de nu körs innanför linjen.

Absolut INTE perfekta, om de räcker till eller inte är det 50% beroende på inspektör och plats. Man brukar säga att om nån går brevid dig när du krypkör och kan se mönstret på hjulen al. ekrarna röra sig har du bra tempo.
Gixxern ligger och driver samtidigt som han bromsar---> absolut inte bra!
(I götet vet jag att de inte gillar att driva och bromsa samtidigt!)

infectious skrev:
2293534 Tack så mycket, det var nog dom det handlade om! Han på customhojen varvade hur mkt som helst? Är det 100% godkända åk det där dvs "se och lär, så här ska det se ut!" eller?

Att varva lite ska väl hjälpa med lite gyroeffekt. De flesta brukar tycka att det underlättar hur som helst, kände jag att hojen var på väg att luta lite mycket inåt så rätade jag snabbt upp det med lite varv och koppling. Fullt tillåtet eftersom du ska visa att du klarar av att hantera hojen med gas och koppling. Vissa inspektörer tillåter lite stödbroms och andra inte.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back