Sökes: Handledare

Martni

Medlem
Gick med
13 Oct 2013
Hoj
Kawasaki ER-6n 2006
Hej! Nu känns det äntligen som det börjar bli vår och dags att plocka fram hojen. Jag undrar därför om någon skulle kunna tänka sig övningsköra med mig?

Det var min pappa som fick mig att vilja skaffa hoj när jag var väldigt liten och nu när jag har åldern inne har han, tyvärr, gått och sålt sina tvåhjulingar :( ... Vi har fixat honom som min handledare men när det bara är jag som har en motorcykel blir det nog inte mer än att köra runt på någon parkeringsplats. Det andra valet är att skjutsa honom och det känns lite läskigt än så länge!

Hittils har jag bara hunnit med en inomhuslektion (svårt att hinna, fick köra innan jobbet!) och tänkte kombinera lektioner med privat körning. Far min har heller inte ägt en egen hoj på ganska många år så det är ju inte heller fel att få lite tips av någon med färska kunskaper.

På fredag är det dags att hämta ut min hoj och det finns inte jag vill mycket mer än att hoppa på och köra!

Jag är 25 år och bor mitt i Stockholm, haft B-körkort i 7 år och har bra trafikvana. Om du vill köra med mig så betalar jag självklart för bensin och något gott att äta :)

Hade du varit kvinna hade du fått 15 svar hittils :glömdet

Skjutsa farsan du, det kommer vara så mycket annat att tänka på när du kör så att han sitter bakom hinner du inte reflektera så mycket över :-)

Sätt farsan på bönpallen! Jag fick skjutsa trafikläraren på första lektionen, inte precis som att hoja solo men det funkar. Huvudsaken är ju att du får ut och remma! :yoparty

Jag kan tänka mig att vara handledare. Inte för att jag har någon vidare erfarenhet av det, men jag lyckades lära frugan att köra bil så det är väl alltid något. :crash

Skjutsa farsan du, det kommer vara så mycket annat att tänka på när du kör så att han sitter bakom hinner du inte reflektera så mycket över :-)

Sätt farsan på bönpallen! Jag fick skjutsa trafikläraren på första lektionen, inte precis som att hoja solo men det funkar. Huvudsaken är ju att du får ut och remma! :yoparty

Kanske får göra det, puttra runt med gubben bakpå på någon parkering lite bara först.. Känns som det kan bli väldigt annorlunda med balansen!

Jag kan tänka mig att vara handledare. Inte för att jag har någon vidare erfarenhet av det, men jag lyckades lära frugan att köra bil så det är väl alltid något. :crash

Vad kul! Det uppskattas otroligt mycket! Jag skickar iväg ett PM så kan vi prata mer :)

Har i minnet att handledaren behöver inte åka hoj utan funkar bra om han sitter i en bil...kolla upp det

Om du har bra trafikvana som du skriver så tycker jag personligen att det främst är krypkörning du behöver öva på och det kan ni ju göra tillsammans på en parkeringsplats. Sen räcker det förhoppningsvis med 1-2 lektioner i trafík och det kan va värt att ta med en körskola för att få tips avs placeringar och vad du ska tänka extra på vid uppkörning.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti