Sökes: Flat screen TV till BRA pris

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Letar efter en flat screen TV till ett överkommligt pris. Hittade en Centrum Aries 305 på NetOnNet för 4 990:-!!!! Jag har dålig koll över "prestanda" man skall kolla. Är det någon som vet om denna flat screen är okej? Hur är ljudet?
Jag vet ju att man får ju oftast för vad man betalar för, dvs lågt pris lika med lägre kvalité, men är i dagsläget inte intresserad av att köpa en TV för 15'-20' papp.

Tacksam för svar :hej
Åsa.

Ingen av de där 3 (1xÅsa och 2xMr K) är en flatscreen TV i den bemärkelsen jag misstänker Åsa menar. Samtliga är av bildrörstyp (dvs 40-60 cm djup), det är bara det att BILDRÖRET är plant, och inte kuperat som det brukar vara på TV-apparater.

Om du är ute efter en platt TV som är typ 10 cm djup så lär inte 5-6 tusen räcka längre än till 17-19 tum eller så.

Last edited:
Åsa #96 skrev:
Letar efter en flat screen TV till ett överkommligt pris. Hittade en Centrum Aries 305 på NetOnNet för 4 990:-!!!! Jag har dålig koll över "prestanda" man skall kolla. Är det någon som vet om denna flat screen är okej? Hur är ljudet?
Jag vet ju att man får ju oftast för vad man betalar för, dvs lågt pris lika med lägre kvalité, men är i dagsläget inte intresserad av att köpa en TV för 15'-20' papp.

Tacksam för svar :hej
Åsa.

Åsa, letar du en "platt" TV (dvs sån du kan hänga på väggen) eller en vanlig TV?

CorbenDallas skrev:
Åsa, letar du en "platt" TV (dvs sån du kan hänga på väggen) eller en vanlig TV?

En platt TV (trodde det framgick av namnet Flat Screen, men vad vet väl jag :confused: )

Om du kollar måtten på Centrum TVn du kikade på så ser du att TVn är allt annat än platt --> "924 x 551 x 585[mm]"

Flat Screen syftar endast på bildskärmen vilken i detta fall är platt.

thopa skrev:
Om du kollar måtten på Centrum TVn du kikade på så ser du att TVn är allt annat än platt --> "924 x 551 x 585[mm]"

Flat Screen syftar endast på bildskärmen vilken i detta fall är platt.

Oj då :rodnar Tittade inte på måtten.
Tack för hjälpen. :tummenupp

Freppa skrev:
Kom bara ihåg - man får vad man betalar för.....

Jo, så är det ju alltid. Det lutar väl åt att jag avvaktar någon månad, då priserna verkar sjunka rejält nu.

Tack för alla tips :hej

*he he* det bidde inte visst mera att "avvakta" för min del...

Idag inhandlades en riktigt LCD teve (vågar ju inte skriva Flat Screen teve här igen :D)
En sån häringa bidde de
Är grymt nöjd med bild och ljud, trots att jag inte har ngn subwoofer till den. Ännu :)
Ikväll blir det nog en hemmasittarkväll :lol

Åsa #96 skrev:
*he he* det bidde inte visst mera att "avvakta" för min del...

Idag inhandlades en riktigt LCD teve (vågar ju inte skriva Flat Screen teve här igen :D)
En sån häringa bidde de
Är grymt nöjd med bild och ljud, trots att jag inte har ngn subwoofer till den. Ännu :)
Ikväll blir det nog en hemmasittarkväll :lol

Koool!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt