Sökes: bänkpapper / dyno från KTM 450+525

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Tjena,

Jag har en egen tråd där jag trimmar min KTM 450 EXC + min kompis Cool_Lilja's KTM 525 EXC. Jag söker nu därför bänkningar ifrån dessa hojjar, gärna ifrån DynoJet bänkningar.

Samt även ifall någon har erfarenheter kring att bänka med crossdäck.

Posta helst med bilder istället för text!


P.S Om någon har ett motardhjul / crosshjul med vägdäck på (bara bakhjul) som jag kan låna i Göteborg på onsdag/torsdag denna veckan så PMa mig direkt så kan vi åka o bänka direkt :) Bänken står på Hisingen.

//MR_PiNG
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Så stor skillnad på JD kit vs original trodde jag inte det var :O
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Vilkent bra OBS det var där!! fan inte trodde jag att det gick att sätta plåten på trotteln fel väg på kehingasare??? Undra hur många snubbar som sätter tillbaka plåtarna fel väg sedan man ställt om nålen----------:näsblod
alla ktm ,husaberg,mf ägare måste genast gå ut och riva lös fuggarna och kolla att den sitter rätt väg:D
 

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Ort
mölnlycke
Hoj
vtr1000/ktm450exc
har ett motard däck till en 625a vet ej om det passar din men gör det det så kan du låna:tummenupp
bor i mölnlycke
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Nån tidigare ägare har kört min 525 på dyno

52hk och 70Nm

Kan scanna in pappret om nån är intresserad.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Nån tidigare ägare har kört min 525 på dyno

52hk och 70Nm

Kan scanna in pappret om nån är intresserad.

52hk med värre avgas är möjligt ,men 70nm är helt omöjligt!! När man kommer upp i 650cc kan man åstakomma lika mycket vrid som hk med högt komförhållande.. 525or brukar inte ha mer än 38-41nm.

På ditt papper står säkert så ,men ibland så fyllställer bänkningsgubben datorn:D
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Nån tidigare ägare har kört min 525 på dyno

52hk och 70Nm

Kan scanna in pappret om nån är intresserad.

intressant! nog min gammla hoj det där 70nm stämmer nog inte, tykte oxå det lät överdivet är jag fick tillbaks hojen (även om den kändes stark som fan). det som var gjort då var enbart akra-helrör + öppnad luftburk. inkörd efter den där amerikanens teori med full gas - motorbroms - full gas- motorbroms osv.
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
52hk med värre avgas är möjligt ,men 70nm är helt omöjligt!! När man kommer upp i 650cc kan man åstakomma lika mycket vrid som hk med högt komförhållande.. 525or brukar inte ha mer än 38-41nm.

På ditt papper står säkert så ,men ibland så fyllställer bänkningsgubben datorn:D


Okej. så kan det säkert vara. Vet inte ens vad dom ska vara på orginal.. :va :)
 

Bifogat

  • -bänkpapper.JPG
    -bänkpapper.JPG
    179.9 KB · Visningar: 172

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
intressant! nog min gammla hoj det där 70nm stämmer nog inte, tykte oxå det lät överdivet är jag fick tillbaks hojen (även om den kändes stark som fan). det som var gjort då var enbart akra-helrör + öppnad luftburk. inkörd efter den där amerikanens teori med full gas - motorbroms - full gas- motorbroms osv.


Då är det säker din gamla :) Hur länge sen sålde du den?

Finns det nån sida man kan läsa mer om "den där amerikanens teori" ? :)
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Då är det säker din gamla :) Hur länge sen sålde du den?

Finns det nån sida man kan läsa mer om "den där amerikanens teori" ? :)

sålde den för snart 2 år sen. vet inte riktigt vad sidan heter... hmm.. kan ha varit nått med motoman eller nått :va kommer inte ihåg riktigt :rolleyes:
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Okej. så kan det säkert vara. Vet inte ens vad dom ska vara på orginal.. :va :)

Ursäkta en nyfiken okunnighetsfråga: varvar inte en KTM-motard mer än 7000 rpm? Det är ju vad jag har satt varvstoppet på på min 1640cc HD, med stötstänger och 102 mm i slag! Den sägs klara 8500 innan den går sönder.

Jag trodde att motardernas kortslagiga fyrventilade ohc-motorer varvade uppåt 8000-9000? :va
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Ursäkta en nyfiken okunnighetsfråga: varvar inte en KTM-motard mer än 7000 rpm? Det är ju vad jag har satt varvstoppet på på min 1640cc HD, med stötstänger och 102 mm i slag! Den sägs klara 8500 innan den går sönder.

Jag trodde att motardernas kortslagiga fyrventilade ohc-motorer varvade uppåt 8000-9000? :va

vet faktiskt inte. men det verkar lite såhär i efterhand. exc-tändboxen e nog inte optimal för att man ska kuna varva så mycket.. smr-boxen flyttar varvstoppet 3000rpm sägs det och den varvar nog ur lättare.
 

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
jag tror att varvstoppet ligger på minst 10500 eller 11000 på en 450 exc

på min 525 ligger det på strax under 10 000 tror jag, kanske 9500 eller nått sånt
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
jag tror att varvstoppet ligger på minst 10500 eller 11000 på en 450 exc

på min 525 ligger det på strax under 10 000 tror jag, kanske 9500 eller nått sånt

Ok, då är jag med! Jag trodde väl att utvecklingen på motarderna var högvarvigare än mina moderata 7000 rpm :D :tummenupp
 

Bifogat

  • 080702_3.JPG
    080702_3.JPG
    80.9 KB · Visningar: 165
  • 080702_1.JPG
    080702_1.JPG
    84.5 KB · Visningar: 87
Last edited:
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top