Söker svetsare (billig & helst runt STHLM)

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Tjena tjena,

i samband med att jag som projektarbete i plugget skall bygga en pulsjetmotor (byggtråd här) behöver jag hjälp med ihopsvetsningen av själv grundkonstruktionen utifrån färdiga ritningar. Som fattig sporthojsåkande student är min budget extremt begränsad, så någon egentlig lön är inte aktuellt. Skulle isåfall vara mer av ett "kaffebröd"-jobb :), och självklart omnäms Ni som person eller ert företag som sponsor (kanske leder till fler jobb?). Självklart betalar jag dock för de material som behövs, som när vi ändå pratar om det förmodligen blir mild steel (minst ~0.7 mm, 1/32") av nödvändig mängd. Designen är inte fastställd än, men räkna med något i stil med den bifogade ritningen.

Har du lust att hjälpa en student/sporthojskollega med sitt projektarbete? Skicka ett PM eller skriv i tråden, och glöm inte att inkludera estimerad materialkostnad samt om du har några krav på lön.

Försök att inte överanstränga servern med alla era svar nu ;)

Ha 'd!

Bifogat

• 55lb lockwood dimensions.jpg
    55lb lockwood dimensions.jpg
    93.6 KB · Visningar: 655
Last edited:
Jag slängde ut 5000 på mitt projektarbete så lite kan du nog bidra svetsarn med, typ en 300 och en pizza eller något.

Pr0bz skrev:
2326719 Jag slängde ut 5000 på mitt projektarbete så lite kan du nog bidra svetsarn med, typ en 300 och en pizza eller något.

helt utan pröjs är det självklart inte, men eftersom jag inte har en aning om vad svetsare tar i lön skrev jag att de inte bör räkna med något jättebelopp för att vara på säkra sidan. 1000:- borde jag kunna hosta upp, lite beroende på hur lång tid det tar etc.

Last edited:
mini-knutten skrev:
2329028 upp upp upp

Mackes Mekaniska i södertälje kan nog fixa vad du än vill...

mini-knutten skrev:
2325751 Tjena tjena,

i samband med att jag som projektarbete i plugget skall bygga en pulsjetmotor (byggtråd här) behöver jag hjälp med ihopsvetsningen av själv grundkonstruktionen utifrån färdiga ritningar. Som fattig sporthojsåkande student är min budget extremt begränsad, så någon egentlig lön är inte aktuellt. Skulle isåfall vara mer av ett "kaffebröd"-jobb :), och självklart omnäms Ni som person eller ert företag som sponsor (kanske leder till fler jobb?). Självklart betalar jag dock för de material som behövs, som när vi ändå pratar om det förmodligen blir mild steel (minst ~0.7 mm, 1/32") av nödvändig mängd. Designen är inte fastställd än, men räkna med något i stil med den bifogade ritningen.

Har du lust att hjälpa en student/sporthojskollega med sitt projektarbete? Skicka ett PM eller skriv i tråden, och glöm inte att inkludera estimerad materialkostnad samt om du har några krav på lön.

Försök att inte överanstränga servern med alla era svar nu ;)

Ha 'd!

Hur mycket dragkraft kan man förvänta sig ur en dylik tingest?

Färnbo skrev:
2474740 Hur mycket dragkraft kan man förvänta sig ur en dylik tingest?

vettu fan? :va Hade siffror på motorn vars ritningar finns bifogade i tråden, men har bytt till en enklare variant nu med lite mindre dragkraft. Följ gärna byggtråden :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg