Söker styrning till Mantorp: NEC eller REC

Härligt med fler i BoTT. Speciellt andra fabrikat än Ducati :tungan . //Jonas

Vad är det för Duccar dom kör i BoTT?
Hur skulle en sån här stå sig? I sverige för ca 70000:-

-05 Ducati 749R
The Good:
Full 57mm Termi race exhaust kit w/ new factory ECU that raises rev limit 500RPM, upgraded injectors and air filters (all part of the kit from Ducati)
Sato rearsets with spares
Woodcraft clip-on with spares
Yoyodyne quick throttle
Ohlins R&T forks, sprung for 200# rider, just refreshed (2 weekends)
Fully safety wired (drain plug, filler cap, brake rotor bolts, pinch bolts)
GP-tech fairing stay
DP clutch cover w/ matching CS sprocket cover.
Under-body frame sliders
Billet quick release fuel cap
520 conversion with ZZZ chain. 15/39 installed. 2 weekends on chain/sprockets.
Forged aluminum Marchesini wheels (OEM)
Same front end geometry as World SS bike. (23.5 rake/27mm offset) This bike steers unlike any Ducati you've ever ridden. Same stability you expect with the turn-in speed of a Triumph 675.

Fore more info about the 749R and how its different than the other 749 models: http://749r.info/about749r.htm

The Bad
Recently replaced dash does not show actual mileage. Actual is in the neighborhood of 3700.
Has been crashed. However, the frame has been computracked and IS STRAIGHT.
Sharkskins bodywork has some mild damage, shown in pics.
Crabon fiber hugger has small chip.
Swingarm has small scratches from rearstand

Also included are the shown spares: levers, clip on tubes (carbon and aluminum), rearset parts, oil filters, full range of gearing. Not pictured but included is a Michelin PR4 rear tire. Also, I will include a Woodcraft rearstand, not the pitbull in the picture. Additionally, I have a spare set of Forged AL Marchis w/ front brake rotors, as well as a number of street bits that will be available

Skulle säkerligen stå sig bra. Det är ganska blandad förarkvalitet i BoTT, jag själv t.ex. tog licens i våras och har knappt hunnit träna än utan köra bara race och hoppas på det bästa :D . Sedan har vi ju A-förare som är grymt snabba. Jäkligt skoj att få köra med dessa grabbar.
Greven leder serien med sin Honda SP1:a. Lasen ligger 2:a med sin 999s och trea ligger ju Lind med sin Touno/Mille. Det känns som det är mer förare än material som spelar roll.
Sedan är det ju någon/några 1098R och 1098S. Ett gäng 999:or, 998:or, 996:or å så har ju förstås Raimo Kesseli varit med två race med sin 999RS, WSBK hoj. Helt brutal hoj :) .

Sämst material har nog jag :tungan Aprilia Mille -00. Helt orginal, t.o.m 7 kilos orginalklumpen till ljuddämpare har jag på. ca. 120 hästar i motorn när den var ny så det lär ju vara lite mindre nu :rolleyes: . Har lite svårt att hänga med på Anderstorpsrakan :) . Men så visade ju DQ förra året att det går hänga med hyffsat med den också om man är en bra förare.

Det är bara att skeppa över den över Atlanten och köra :tummenupp .

/Jonas

Vad är det för Duccar dom kör i BoTT?
Hur skulle en sån här stå sig? I sverige för ca 70000:-

-05 Ducati 749R
The Good:
Full 57mm Termi race exhaust kit w/ new factory ECU that raises rev limit 500RPM, upgraded injectors and air filters (all part of the kit from Ducati)
Sato rearsets with spares
Woodcraft clip-on with spares
Yoyodyne quick throttle
Ohlins R&T forks, sprung for 200# rider, just refreshed (2 weekends)
Fully safety wired (drain plug, filler cap, brake rotor bolts, pinch bolts)
GP-tech fairing stay
DP clutch cover w/ matching CS sprocket cover.
Under-body frame sliders
Billet quick release fuel cap
520 conversion with ZZZ chain. 15/39 installed. 2 weekends on chain/sprockets.
Forged aluminum Marchesini wheels (OEM)
Same front end geometry as World SS bike. (23.5 rake/27mm offset) This bike steers unlike any Ducati you've ever ridden. Same stability you expect with the turn-in speed of a Triumph 675.

Fore more info about the 749R and how its different than the other 749 models: http://749r.info/about749r.htm

The Bad
Recently replaced dash does not show actual mileage. Actual is in the neighborhood of 3700.
Has been crashed. However, the frame has been computracked and IS STRAIGHT.
Sharkskins bodywork has some mild damage, shown in pics.
Crabon fiber hugger has small chip.
Swingarm has small scratches from rearstand

Also included are the shown spares: levers, clip on tubes (carbon and aluminum), rearset parts, oil filters, full range of gearing. Not pictured but included is a Michelin PR4 rear tire. Also, I will include a Woodcraft rearstand, not the pitbull in the picture. Additionally, I have a spare set of Forged AL Marchis w/ front brake rotors, as well as a number of street bits that will be available

Last edited:
Jag såg honom på Anderstorp...
Hojen ser ut att gå som bara:cdevil ...Han hade stora problem att hålla nere framhjulet. Sedan har ju Greven hittat formen föbannat bra i år även i SBK:tummenupp

Vad har en sådan hoj på bakhjulet?
//
Benny

Greven har väl det "riktiga" HRC kitet på sin SP1:a. Kostade 800 000:- back in the days. :näsblod

...Vad har en sådan hoj på bakhjulet?
//Benny
Jag har "bara" en PC3, moddad lite utan ingrepp. Det räcker för a få "resning" ut ur kurvor ibland.... :D

På Krilles SP2 har Kenneth lyckats skrämma 138 på bakhjulet :tummenupp
Greven har nog 143-145.... enl rykte... :rolleyes:

Last edited:
Ett stort TACK till Lodnert Racing som tog in mig som 3:e förare till REC Mantorp.
Såklart.. även tack till BEBE & Twin racing som fick ställa upp med reservhoj då SP2:an hade magsjukan:D

Trots en himla massa småstrul...(det visade sig att även SP1:an var lite småsjuk) var ni så underbart positiva att dagen blev bra ändå:tummenupp

Jag tror dock vi får lägga över mer av planerings-arbetet till (världens bästa) Åsa.. :tummenupp. Till och med getingarna tyckte du var bäst:yoparty
Själv är jag kvar på Mantorp & söker USB stickan (Ett internt skämt)
//
Benny

Jaha, men hur slutade det hela då? Vurpade BeBe igen, körde Christian med eld i baken och vad var det för fel på Spettan?
SC vann loppet o hack i häl låg 20 hojar... :rolleyes:

Skämt o sido. Efter påpekande från Kristian justerade vi dämparna fram o då gick den lite mjukare. Jag har aldrig kört där innan så det tog 15 minuter snigelfart runt innan jag började hitta... Bacill i kroppen tog på orken o i brist på kolhydrater körde jag på säkra sidan...

Hojen gick fint i övrigt o efter första racepasset fick jag upp flytet lite, men batterimodden får göras om. Håller inte m så klent bateri. :huvet Kristian satte bästa tiden med 1.27... :tummenupp Vänta bara... jag e snart i kapp :D

Benny körde fint (tror han köper en twin snart :D ) men vi missade o berätta att vi inte tankade ett byte.. :rolleyes: Han kom in på kärran... Det kraschades samtidigt, så gissa om vi var nervösa där ett tag. Jag som nyligen lackat hojen... :rolleyes:
NEJ, Det var klart Benny vi tänkte på först... :pannkyss
Det var väldigt kul att ha er med i teamet. Du o Peter förgyllde helgen! :tummenupp

Stort tack till Åsa med! Du e en riktigt go, glad o äkta planerings-:tuttar

Denna helgen har varit MYCKET intressant....
:D

Vädret såg inget vidare ut när vi styrde kosan norrut mot Mantorp, men när vi började närma oss Norrland :) började det ljusna något. När vi drog upp rullgardinen blev vi rejält förvånade när solen tittade fram. Får nog "skylla" på regndansen Kristian och jag dansade på lördagskvällen i Ljungsbro :)

Tyckte synd om er att ni inte fick köra hela racet, hade gjort batteriproblemet lite mindre. Men men, som den optimistiska Mats sa; "Vi har ju iallafall en hel hoj med oss hem". Jag hoppas att ni får bättre tur nästa race :tummenupp

[cut]....SP2:an hade magsjukan:D....Trots en himla massa småstrul...(det visade sig att även SP1:an var lite småsjuk) var ni så underbart positiva att dagen blev bra ändå:tummenupp
Även Mats var halvkrasslig, måste säga att det var en bedrift att kunna köra :tummenupp

Kul att umgås med er alla fyra - Peter som påstod sig ha dåligt morronhumör, vilket jag inte märkte något av, Benny - uppfinnarkalle & som slarvade bort sin mobiltelefon stup i ett ;-), Mats - för att du har är så go & har sådant tålamod, och Kristian - ja, du är snabb du! Även på att lära dig dansa :D

Jag tror dock vi får lägga över mer av planerings-arbetet till (världens bästa) Åsa.. :tummenupp. Till och med getingarna tyckte du var bäst:yoparty
:rodnar

Själv är jag kvar på Mantorp & söker USB stickan (Ett internt skämt)
//
Benny
Hör av dig när du hittar det :D :D

.... liten racerapport...... bättre tur nästa race :tummenupp
...Mats var halvkrasslig, måste säga att det var en bedrift att kunna köra :tummenupp
.....
Mats - för att du har är så go & har sådant tålamod....
Tack vännen! Var ju inte så krasslig, men det märktes att kroppen inte hade samma ork. Tycker det var bra av Kristian o sätta 1.27 med henne när man kikar på de andras tider. Shit happends o vi har väl alla lärt oss. :rolleyes:

På Knutstorp kan du inte stå o flagga... då kommer vi o kika för o vinka o det håller inte... Du får hålla dig i vårt depå-bås :D (med gentlemannaord, "Det skulle vara jättekul om du ville hjälpa oss även vid nästa race" :D )

Men jag måste säga att det har varit den roligaste race-helgen jag varit med om, allt strul till trotts.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti