Söker Snabbgasrullen från YEC till R6 -2008?

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Jag ska beställa en Snabbgasrulle från YEC till min R6 från 2008. Någon som vet vad den heter? Art. nr eller likn?

//Henrik
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Måste det bödvändigtvis vara YEC varianten? Finns gott om snabbgas för rimligare pengar.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Men finns det inte bara YEC plastrulle (gasrullen) att byta med annan utväxling och som passar rakt in utan att byta vajrar och dyl. , precis som HRC har till Honda?
Snabbgas till Honda behöver inte kostar mer än 300:-, HRC har en rulle som ersätter orginal fast med annan utväxling. Trodde YEC hade motsvarande ?

/Nitrous
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Men finns det inte bara YEC plastrulle (gasrullen) att byta med annan utväxling och som passar rakt in utan att byta vajrar och dyl. , precis som HRC har till Honda?
Snabbgas till Honda behöver inte kostar mer än 300:-, HRC har en rulle som ersätter orginal fast med annan utväxling. Trodde YEC hade motsvarande ?

/Nitrous

Jag köpte en dyr växlingsbar RobiMoto gasrulle för ca 1500 spänn vilket är jävligt mycket pengar för vad det egentligen är. Hade sedan ett litet helvete att byta vajrarna då jag rundade en skruv när jag skulle skruva av luftburken:mad:

OK, i mitt fall var throttle hosuing skadat så jag kunde inte byta enbart gasrullen ... men ändå, var hittar man denna Honda snabbgasrulle för ~300:- ?

När jag frågade runt om HRC-snabbgas låg även denna i häraden 1500 spänn. Är det någon cross-variant Du pratar om?

Mvh Mårten


Ursäkta att jag inte pratar YEC trots rubriken.
 

Brkn

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Nykvarn
Hoj
Nada
Jag köpte en dyr växlingsbar RobiMoto gasrulle för ca 1500 spänn vilket är jävligt mycket pengar för vad det egentligen är. Hade sedan ett litet helvete att byta vajrarna då jag rundade en skruv när jag skulle skruva av luftburken:mad:

OK, i mitt fall var throttle hosuing skadat så jag kunde inte byta enbart gasrullen ... men ändå, var hittar man denna Honda snabbgasrulle för ~300:- ?

När jag frågade runt om HRC-snabbgas låg även denna i häraden 1500 spänn. Är det någon cross-variant Du pratar om?

Mvh Mårten


Ursäkta att jag inte pratar YEC trots rubriken.

Ebay finns det hur många som helst för runt 300:ingen. Annars finns denna annons:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=59138

//Anders
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Jag får läsa på lite mer om vad jag ska ha förstår jag nu :)
Hoppades på en Yec/Hrc lösning för en billig peng men tyvärr hade jag fel.

Tack för hjälpen :)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Jag köpte en dyr växlingsbar RobiMoto gasrulle för ca 1500 spänn vilket är jävligt mycket pengar för vad det egentligen är. Hade sedan ett litet helvete att byta vajrarna då jag rundade en skruv när jag skulle skruva av luftburken:mad:

OK, i mitt fall var throttle hosuing skadat så jag kunde inte byta enbart gasrullen ... men ändå, var hittar man denna Honda snabbgasrulle för ~300:- ?

När jag frågade runt om HRC-snabbgas låg även denna i häraden 1500 spänn. Är det någon cross-variant Du pratar om?

Mvh Mårten


Ursäkta att jag inte pratar YEC trots rubriken.

Nej för tusan , inget cross. Rulle med annan utväxling som passar rakt i orginalhuset med orginalvajrar.
Art no 06531-NL3-750, gå till din lokala Honda handlare med art nr och be dom beställa hem. Dom brukar behöva ringa Honda för HRC artiklarna brukar inte vara upplagda i deras order system.

/Nitrous
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Nej för tusan , inget cross. Rulle med annan utväxling som passar rakt i orginalhuset med orginalvajrar.
Art no 06531-NL3-750, gå till din lokala Honda handlare med art nr och be dom beställa hem. Dom brukar behöva ringa Honda för HRC artiklarna brukar inte vara upplagda i deras order system.

/Nitrous

Aha, kalas ... serverat på silverfat:) Tack för tipset!

Mårten
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top