söker separata filter till kehin 41fcr brygga

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
hej alla ni som kör rookie,supersport mm, borde ju veta vad som e bäst att montera på dessa kehin fcr 41or flat fuggar??? kan nån ge ett bra tips på vad som e bäst, var man kan handla sådana. funderar på skum filter som sitter på typ fast 50, och crossar... samt en del andra motorer de ska vara bra har jag hört. men om någon annat vet nåt bra sätt så e jag mycket tacksam. var ner o bänkade fick 10hk sämre än utan min moddade burk, med bara trattar ps jävligt tacksam för snabba svar,

Mer luftburk åt folket. Det finns en anledning till att luftburken sitter där och det är inte för att de japanska konstruktörerna tycker det är snyggt. Skippa varje form av individuella filter på förgasarna. kör med luftburk och se till att fixa en snygg övergång till trattarna.

Borsiin JR skrev:
Mer luftburk åt folket. Det finns en anledning till att luftburken sitter där och det är inte för att de japanska konstruktörerna tycker det är snyggt. Skippa varje form av individuella filter på förgasarna. kör med luftburk och se till att fixa en snygg övergång till trattarna.

FCR-förgasare är inte vacumstyrda och bryr sig inte om nån luftburk.

heliac skrev:

Nä jag vet men alla förgasare är beroende av tillgång på luft och det som ger bäst tillgång på turbulensfri luft är en välkonsturerad luftburk. Tro inte att det bara är trycksättningen som gör att luftburken används i racesamanhang. I ingengörernas lekstuga aka MOTOGP ser man inte en enda cykel utan luftburk och de har tillgång till lite andra testmöjligheter än de flesta vedbotrimmare.

Borsiin JR skrev:
Nä jag vet men alla förgasare är beroende av tillgång på luft och det som ger bäst tillgång på turbulensfri luft är en välkonsturerad luftburk. Tro inte att det bara är trycksättningen som gör att luftburken används i racesamanhang. I ingengörernas lekstuga aka MOTOGP ser man inte en enda cykel utan luftburk och de har tillgång till lite andra testmöjligheter än de flesta vedbotrimmare.

Visst e de så..men nog har de väl sprut i MOTOGP?
Nä..skämt åsido jag förstår vad du menar. Men precis som du säger så är det inte lätt att få till en bra luftburk. Jag höll på som f-n med det innan jag hade överladdat. Jag tyckte man märkte mest skillnader i registret men på topp blev det alltid bäst med trattarna rätt ut..

Å ljudet av fyra trattar under tanken när det går på rött :tuttar

heliac skrev:

Luftburkens huvud syfte är att ÖKA flödet.
Tillsammans kan man !
Insugstrattarna hjälps åt att hålla upp luftflödet in i luftburken, slipper då accelerera luften för varje insugstakt, farten är redan uppe. Även retur pulser som blir när insugsventilen,erna stänger utnytjas för att ge extra skjuts till nästa cylinder som står på tur att fyllas.

Volymer och rörlängder beräknas på samma sätt som högtalarlådor.

Här har du rätt luftburk för hög effekt: http://www.worldofqbcarbon.com/products/yamaha/r1/r1products.htm

pittbull skrev:
hej alla ni som kör rookie,supersport mm, borde ju veta vad som e bäst att montera på dessa kehin fcr 41or flat fuggar??? kan nån ge ett bra tips på vad som e bäst, var man kan handla sådana. funderar på skum filter som sitter på typ fast 50, och crossar... samt en del andra motorer de ska vara bra har jag hört. men om någon annat vet nåt bra sätt så e jag mycket tacksam. var ner o bänkade fick 10hk sämre än utan min moddade burk, med bara trattar ps jävligt tacksam för snabba svar,

Borsiin JR skrev:
tack för att ni ger mej råd... var o bänkade igår, fick ca 5hk mindre, än innan jag satt på helsystemet :va då tog han bort hela burken, då gav den 10 extra hk, alltså tänkte jag att då tar jag bort burken helt. satt nät över trattarna. vad händer tro? jo hojen går som en cb 250-81a typ.... :huvet tror själv att det beror på att det blir någonslags turbolens när jag kör den utanför broms bänken, så istället för att den får för lite luft, så får den för mycket nu istället. tror du det räcker med att sätta ttillbaka undre delen av burkfan mvh/pittbull :Bugar

Mats757 skrev:
Luftburkens huvud syfte är att ÖKA flödet.
Tillsammans kan man !
Insugstrattarna hjälps åt att hålla upp luftflödet in i luftburken, slipper då accelerera luften för varje insugstakt, farten är redan uppe. Även retur pulser som blir när insugsventilen,erna stänger utnytjas för att ge extra skjuts till nästa cylinder som står på tur att fyllas.

Volymer och rörlängder beräknas på samma sätt som högtalarlådor.

Japp...jag menade dock att mekaniska fuggar inte är alls så känsliga som vacumstyrda när det gäller burken.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!