söker program till dv kamra

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
hej jag behöver tipps på något bra program så jag kan lägga in filmerna från dv kamran in till datan och klippa o klistra ihop något bra av det
har ingen aning hur jag ska göra :va så tipps får gärna komma :)

Beror helt på vilken plattform du använder.

Men iaf, Final Cut Pro till Mac och Adobe Premiere 2 (pro) och Sony Vegas Video 6 till "PC" är riktigt bra program.
Kan vara svårt att överskåda i början men efter någon halvtimme blir
det klockrent ;)

Eller hmm du kanske söker i en lite lägre prisklass för dessa är relativt dyra.

x-per skrev:
2069968 Beror helt på vilken plattform du använder.

Men iaf, Final Cut Pro till Mac och Adobe Premiere 2 (pro) och Sony Vegas Video 6 till "PC" är riktigt bra program.
Kan vara svårt att överskåda i början men efter någon halvtimme blir
det klockrent ;)

Eller hmm du kanske söker i en lite lägre prisklass för dessa är relativt dyra.

ja det är ju på med w xp.

prisklass?? bara det fins på nätet så får jag hem det =)

Tjet skrev:
2070570 Start -> Program -> Windows Movie Maker
Kan inte bli lättare, bara köra in filmen så portioneras filmen upp i småfilmer som du sedan kan klippa i osv för att sedan spara. Vill du ha avancerade effekter osv så får du leta upp Adobe Premiere osv osv osv.

Har du inte WMM2 så tanka SP2 så hänger det med, mer info här: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx

fan tack detta såg ju lättare ut få se nu om jag får klippt ihop en liten pakor film :tomten

Tjet skrev:
2070570 Start -> Program -> Windows Movie Maker
Kan inte bli lättare, bara köra in filmen så portioneras filmen upp i småfilmer som du sedan kan klippa i osv för att sedan spara. Vill du ha avancerade effekter osv så får du leta upp Adobe Premiere osv osv osv.

Har du inte WMM2 så tanka SP2 så hänger det med, mer info här: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx
jag får det inte till o bli som jag vill vill klippa bort tappar o så mej jag hittar inte hur jag gör

westerbrand skrev:
2071437 jag får det inte till o bli som jag vill vill klippa bort tappar o så mej jag hittar inte hur jag gör

Du får gärna utveckla lite för jag förstår inte hur du menar. Det är bara att spela upp ett klipp där till höger och sen trycka på dela-knappen under där man vill splitta på ett klipp. Klippet blir då delat bland alla filer till vänster och sen är det bara att slänga in där nere.

Tjet skrev:
2071616 Du får gärna utveckla lite för jag förstår inte hur du menar. Det är bara att spela upp ett klipp där till höger och sen trycka på dela-knappen under där man vill splitta på ett klipp. Klippet blir då delat bland alla filer till vänster och sen är det bara att slänga in där nere.
oj va la cp tröttt innan :hihi

tjet du ska ha ett stort tack
utan dej hadde det inte blivit någon film.
hoppas nu bara pojken tycker om filmen jag klipte ihop

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...