Söker plats och folk att köra med!

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Har hört att man förmodligen inte får köra minimoto på WRT i höst. Finns det andra bra inomhus ställen att köra på? Racehouse finns ju men lite för långt. Sen finns det någon i Helsingborgstrakten som vill köra lite race på någon ute plats i Helsingborgstrakten så är det bara att pm:a. Kör själv något trimmad 14:e. :tummenupp

\Masonit

Vad är WRT? Ett ställe i HBG man kan(kunde?) köra minimoto på?
Anledningen till att jag sålde min minimoto och fiddy är att det inte finns något riktigt ställe att köra på, hade racehouse legat i helsingborg hade ja lätt haft kvar bestarna o kört där.
:(

Tjata hos väla gokart.
Prova annars hos klippans gokart , har funderingar på att ta upp minimotoverksamheten igen.

Jösse skrev:
2432028 Tjata hos väla gokart.
Prova annars hos klippans gokart , har funderingar på att ta upp minimotoverksamheten igen.

Igen:confused:

mp_87 skrev:
2431813 Vad är WRT? Ett ställe i HBG man kan(kunde?) köra minimoto på?
Anledningen till att jag sålde min minimoto och fiddy är att det inte finns något riktigt ställe att köra på, hade racehouse legat i helsingborg hade ja lätt haft kvar bestarna o kört där.
:(

WRT är en inomhusbana i Landskrona (sveriges största?)

Vet inte hur det har gått med hans kontrakt...
Får se om vi får träna där i vinter igen.

Last edited:
Filip RR skrev:
2432171 Igen:confused:

WRT är en inomhusbana i Landskrona (sveriges största?)

Vet inte hur det har gått med hans kontrakt...
Får se om vi får träna där i vinter igen.

Tydligen har det varit mycket gnäll om banläggningen från minimotoförare. Så de funderade på att skippa minimoto och enbart köra gokart. :(

\Masonit

Masonit skrev:
2432422 Tydligen har det varit mycket gnäll om banläggningen från minimotoförare. Så de funderade på att skippa minimoto och enbart köra gokart. :(

\Masonit

... och jag som tänkte skaffa en sån (minimoto då) till vintern och tjöra med... Så folk får helt enkelt sluta gnälla och var glada att det finns (fanns?) nånstans att köra... :mad:

(Jag är inte så arg som jag låter, ville bara föra fram min åsikt... :hihi)

Hade varit perfekt om man fått köra på väla gokart-banan :/ ..
jag hade lätt pröjsat fint för att få köra där, tror den banan är lagom lång för fiddys. Fast nu är ju iofs. säsongen snart slut för utomhuskörning..

Har faktiskt planer på att slänga hem en fiddy, får snart bilkörkort och då kan man ju köra upp till racehouse varje söndag nu under vintern när dem har "körning med egen hoj". :)

Nu borde vi med racerminimotos kunna få köra några varv på välabanan eftersom säsongen snart är slut.

Ska jaga dom i dagarna.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...