Söker någon med Telia mobilkort...

Testade det där för några år sen, funkade inte så bra då. Felade på 15,25 mil.
Men de kanske är bättre nu?

Felade några kvarter på mig men det är ju inte så farligt..

MPS tekniken blir bättre och bättre, jag har läst nånstans att i dagsläget får man räkna med en radie av 300m för att hitta det man pejlar.

Fatta vilka möjligheter som kommer öppna sig när tekniken är bättre.
Tänker mest på ambulansvård, taxi osv.

Jag använde det som stöldlarm på hojen förut. La en telefon i cutsen och sökte den sedan med min andra telefon. Funkade klockrent. Oftast var den inte mer än 50-80 meter "off target" (20-30 i stockholms innerstad)

Freppa skrev:
Jag använde det som stöldlarm på hojen förut. La en telefon i cutsen och sökte den sedan med min andra telefon. Funkade klockrent. Oftast var den inte mer än 50-80 meter "off target" (20-30 i stockholms innerstad)
Har du telia? Jag vill kunna hitta dig ..... ööööverallt :arsele

Freppa skrev:
Fy fan va smart.... det ska jag med göra när jag har råd att skaffa en extra mobil,....

Freppa skrev:
Till mig sa du att du brukade supa bort hojen och hade en mobil i kutsen för att kunna hitta den nästa dag.

Asballt. :tummenupp Registrerade mig direkt.
Bra ide dendär med hojen.. lägga en telefon i luftburken eller nåt :D koppla en kabel smidigt bara på nåt sätt så man kan ladda.. eller koppla till batteriet. :näsblod

Friendfinder har en 100-200m felmarginal har jag märkt nu. Kan man på något sätt peijla en mobiltelefonsignal om man vet ungefär var den är?

Nån som har nåt schysst kopplingschema för en regulator för att koppla ihop hojen med mobilen? Har en pensionerad Ericsson T39, och jag tror att batteriet är på 4 V eller nåt sånt. Förbrukningen vet jag inte riktigt, men min sprillans nya mobil (Sony Ericsson K500i) förbrukar iaf sällan mer än 10-15 mA (i stand-by läge hemma på skrivbordet.)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år