Söker MC-förare i Katrineholm/Västerås till svensexa

svensexa

Men jag har grejer! :)

Allt utom skor. Hjälmen är dock lite jobbig att ta med, så går det att ordna på egen hand så är det bra. Men det finns. Let me know.

Har ni tips på lite mysiga vägar i de krokarna, så dela gärna med er.

Nån som har en GoPro att låna ut då? Annars kan han ju hålla en kamera själv.

V

Jag har nu lyckats ordna fram en skinnpaj & hjälm, fast den befinner sig i Göteborg och jag ser inte riktigt hur jag ska lyckas få hit den till Västerås utan ett mirakel.

Så jag hoppas på ett annat mirakel. Hur pass viktigt är det att stället sitter "slickat" på kroppen. Vad är riskerna/farorna med ett för stort ställ?

Finns det ingen som har ett ställ & hjälm till en 70 kgs 170 cms kille att låna ut. Jag kan ersätta er så det blir värt det. Snälla!

Last edited:
Men jag har grejer! :)

Allt utom skor. Hjälmen är dock lite jobbig att ta med, så går det att ordna på egen hand så är det bra. Men det finns. Let me know.

Har ni tips på lite mysiga vägar i de krokarna, så dela gärna med er.

Nån som har en GoPro att låna ut då? Annars kan han ju hålla en kamera själv.

V

Nu blir det ingen Lofoten för mig. Shit happens. Men jag kan köra bakom dig Pinky så filmar jag så att vi får med hastighetsmätare och dig med din passagerare på, det brukar bli bra. Så när han tycker ni lutar nå alldeles hemskt, då kan han titta på filmen och se att nehe, så var det inte nej. Jag har tre st olika hjälmar han kan låna, ungefärlig storlek?

Hålla i kamera om han e ovan att åka bakpå vete fan om det e så smart. Han får nog tillräckligt med att hålla i dina "handtag".....

Last edited:
Låter bra Tudor!
Jag kommer till Kolbäck då så åker vi ihop. Vi kan mötas på statoilmacken vid 14?. (0709-240232)
Fan att jag har passagerare då, annars hade ju det sett bättre ut att få med baken min på film. Får väl åka utan stället eller nått då.. :P Jodå, mina hantag finns att hålla i, de räcker nog till. Verkar vara en åkomma som drabbar alla när man närmar sig 30.

Jag kommer dock inte erbjuda någon "skrämseltur" då jag inte känner mig bekväm med det när jag har passagerare. Det får du stå för Tudor i så fall. Vi kan väl bytas under vägens gång?

Tudor, har du koll på vägarna runt Katrineholm? Annars tar jag "vanliga" vägen till Västerås och ger han en slingertur här i krokarna där jag har några favoriter.

Valentin; att åka 16.30 från Katrineholm anser jag är för sent om vi ska vara i Västerås 17.30. Jag tycker avfärd mot västerås bör vara senast 16 då, för att kunna köra runt på lite finare väg.

V

Glöm inte heller att det är Mälaren runt och det kommer gå lite saktare på vägarna misstänker jag. Ett stopp i Eskilstuna, Gröndal, lär ju vara populärt.

Nu blir det ingen Lofoten för mig. Shit happens. Men jag kan köra bakom dig Pinky så filmar jag så att vi får med hastighetsmätare och dig med din passagerare på, det brukar bli bra. Så när han tycker ni lutar nå alldeles hemskt, då kan han titta på filmen och se att nehe, så var det inte nej. Jag har tre st olika hjälmar han kan låna, ungefärlig storlek?

Hålla i kamera om han e ovan att åka bakpå vete fan om det e så smart. Han får nog tillräckligt med att hålla i dina "handtag".....

Inte ska vi skrämma honom heller, bättre lura in honom i hobbyn än att för evigt få en som hatar hojar. Har du passagerare även på väg till Katrineholm, annars kan vi filma din stjärt då vettu.=) Vi tittar lite på vägar i Katrineholm.

Hej Tudor & Veronika!

Anledningen till varför vi tänkte 17:00, var att vi hade studiotid i Lkpg till ca 16:00. Och stoppet därpå var Johannisberg vid 17:30. Dessvärre så verkar det på SMHI som om det kommer regna på lördag, d.v.s. inget fallskärmshopp.

Så nu har vi bokat om lite...
-------------------------------

Studio i Lkpg fram till 16:00.

Samling 16:10 avfärd mot Katrineholm.

17:30 träffar vi er på en passande plats i Katrineholm, exv. McDonalds. Vi ser till att väva ihop det så att han inte vet vad som väntar. T.ex. att vi ger honom ett kuvert med en rebus som leder till McDonalds där ni står med MC-hjälmarna på och ska ta emot ett lösenord eller något sånt. Vi får se som sagt...

17:40 kan ni åka iväg och välj den väg som passar. Jag ska boka en restaurang till 19:00 så ni kan ju släppa av honom vid den restaurangen när ni blir klara. Stressa inte.

Om ni lyckas ordna fram hjälm & ställ så blir vi evigt tacksamma som sagt. Jag har inte riktigt förstått, kommer ni båda ha kameror? För det vore grymt isåfall till svensexefilmen!!

Är 400 kr/skalle ett okej pris? Ni får hojta till om inte. Det är tufft att vara student. :(

Varma hälsningar,
Valentin

Vi håller allt öppet tills vi vet vädret såklart. Jag är flexibel. Eller menar du att du redan ställt in fallskärmshoppet och att det är nya planer enligt nedan?

Ska han i så fall tillbaka till 19 i Katrineholm eller är middagen någon annanstans? :)

Jag och Tudor fixar ställ och hjälm. Inga problem.

V

Hej Tudor & Veronika!

Anledningen till varför vi tänkte 17:00, var att vi hade studiotid i Lkpg till ca 16:00. Och stoppet därpå var Johannisberg vid 17:30. Dessvärre så verkar det på SMHI som om det kommer regna på lördag, d.v.s. inget fallskärmshopp.

Så nu har vi bokat om lite...
-------------------------------

Studio i Lkpg fram till 16:00.

Samling 16:10 avfärd mot Katrineholm.

17:30 träffar vi er på en passande plats i Katrineholm, exv. McDonalds. Vi ser till att väva ihop det så att han inte vet vad som väntar. T.ex. att vi ger honom ett kuvert med en rebus som leder till McDonalds där ni står med MC-hjälmarna på och ska ta emot ett lösenord eller något sånt. Vi får se som sagt...

17:40 kan ni åka iväg och välj den väg som passar. Jag ska boka en restaurang till 19:00 så ni kan ju släppa av honom vid den restaurangen när ni blir klara. Stressa inte.

Om ni lyckas ordna fram hjälm & ställ så blir vi evigt tacksamma som sagt. Jag har inte riktigt förstått, kommer ni båda ha kameror? För det vore grymt isåfall till svensexefilmen!!

Är 400 kr/skalle ett okej pris? Ni får hojta till om inte. Det är tufft att vara student. :(

Varma hälsningar,
Valentin

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey