Söker MC-förare i Katrineholm/Västerås till svensexa

ValentinHogea

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2011
Hoj
Ingen dessvärre
Hej!

Jag ber på förhand om ursäkt då jag bryter mot forumreglerna (genom att inte ha någon egen MC). Vi är ett femtontal grabbar som håller på att anordna en svensexa. Ett av momenten vi hade tänkt ha är att vi kör från Lkpg till Katrineholm. I Katrineholm så hade vi tänkte att han skulle få MC-skjuts till Johannisbergs flygfält (i Västerås) där han ska hoppa fallskärm.

Så det vi söker är m.a.o. en MC-förare, gärna någon som har möjlighet att filma (kanske tejpa fast en iphone/videokamera) på något sätt?

Kan detta gå att ordna mot en mindre ersättning? Det skulle vara otroligt uppskattat av honom och oss.

Varma hälsningar,
Valentin Hogea
073-7030008

Har ni kläder och hjälm åt stackar´n? Rätt smart faktiskt. När är det frågan om att det ska köras, jag har hoj, kamera och lust att skoja lite. Ska han skrämmas? (baralite)

Tänk på att det är livsfarligt att skjutsa folk som inte är vana. Ni borde öva han lite innan ni ger er ut på gatan. Nästa dragit av vägen två gånger själv pga ovana passagerare, nu förtiden skjutsar jag ingen som inte kör hoj själv.

Öh..:vaAlla är väl ovana i början:vaDe skall köra snällt gatåka från Katrineholm till Västerås, även om passageraren är lite ovan, så är Tudor 66 en hävert på att köra och har en perfekt hoj anpassad för det och kan ge instruktioner till passageraren hur man förhåller sig som passagerare

Det är snarare så om det går åt H-e så beror det på föraren ej passageraren :fakta Bara för att folk kör hoj själva säger inget om de är "bra" på att vara passagerare.

Last edited:
Om det blir av så är nog tanken att karstackarn ska gifta sig, inte begravas. Har skjutsat många nya tidigare, aldrig varit ett bekymmer, men man får så klart vara tydlig med instruktioner, och vara beredd på att den bakom kan hitta på saker.

Tänk på att det är livsfarligt att skjutsa folk som inte är vana. Ni borde öva han lite innan ni ger er ut på gatan. Nästa dragit av vägen två gånger själv pga ovana passagerare, nu förtiden skjutsar jag ingen som inte kör hoj själv.

Dags att lära sig köra innan en olycka händer? :va

Men snälla, gör inte den här tråden till en tråd om säkerhet nu, vi har fått en fråga om hjälp, den har jag svarat på. Eventuella diskutioner om vana, nästn olyckor och liknande kan vi väl ta någon annan stans.

Oj! Bara ett par timmar och så dök hjälpen upp. Vilket forum, vilka människor. Fantastiskt!

Datumet det gäller är 20:e Augusti och 16:30 i Katrineholm. Tanken är att han ska vara på Johannisberg 17:30 för att briefas av grabbarna där. Det borde gå att hinnas lagligt. Klart att du får åka lite snabbare om du vill, men riskera inte mc-kortet för "vår" skull. Jag tror att han är ovan vid MC, men i övrigt väldigt van vid en aktiv livsstil (dykinstruktör etc.). Det var inte det lättaste att hitta något som spräcker gränserna. Men att hoppa fallskärm och åka/skjutsas på MC har han inte gjort. Viktigaste är att du kör som du trivs. Även om det går i helt laglig fart så blir det nog mer än kul (för honom).

Förhoppningsvis så kan jag låna min systers sambos ställ/hjälm då han och Martin är i samma storlek (170 cm, ca 70 kg).

Hoppas verkligen att du kan då, skulle verkligen göra vår dag!

Varma hälsningar,
Valentin

Men snälla, gör inte den här tråden till en tråd om säkerhet nu, vi har fått en fråga om hjälp, den har jag svarat på. Eventuella diskutioner om vana, nästn olyckor och liknande kan vi väl ta någon annan stans.

Jag tog bort min inlägg, som du säger så var dom lite OT. Sorry, jag har sett en del svensexor så jag fruktade det värsta! :-P

Oj! Bara ett par timmar och så dök hjälpen upp. Vilket forum, vilka människor. Fantastiskt!

Datumet det gäller är 20:e Augusti och 16:30 i Katrineholm. Tanken är att han ska vara på Johannisberg 17:30 för att briefas av grabbarna där. Det borde gå att hinnas lagligt. Klart att du får åka lite snabbare om du vill, men riskera inte mc-kortet för "vår" skull. Jag tror att han är ovan vid MC, men i övrigt väldigt van vid en aktiv livsstil (dykinstruktör etc.). Det var inte det lättaste att hitta något som spräcker gränserna. Men att hoppa fallskärm och åka/skjutsas på MC har han inte gjort. Viktigaste är att du kör som du trivs. Även om det går i helt laglig fart så blir det nog mer än kul (för honom).

Förhoppningsvis så kan jag låna min systers sambos ställ/hjälm då han och Martin är i samma storlek (170 cm, ca 70 kg).

Varma hälsningar,
Valentin

Jag skulle rekommendera lite mer tid till förfogande, finns ett par rediga bergochdalbanor mot Västerås från Katrineholm....om man genar mot Eskilstuna via Bie - Hälleforsnäs - Hållsta...en timme i sansad fart kan bli tight för leverans vid Johannisberg.

Det är *klart* värt det om man skall se mc-turen som en upplevelse.

Jag skulle rekommendera lite mer tid till förfogande, finns ett par rediga bergochdalbanor mot Västerås från Katrineholm....om man genar mot Eskilstuna via Bie - Hälleforsnäs - Hållsta...en timme i sansad fart kan bli tight för leverans vid Johannisberg.

Helt rätt:tummenupp

Helt klart ska det åkas bergochdalbanevägar om det ska ses som en upplevelse. Även om det går riktigt lugnt och försiktigt är det 3651ggr roligare än raktframåka.

Är det bra väder finns det nog fler hojar som kan/vill följa med och åka om ni nu inte bara vill ha en hoj.

Varma hälsningar,
Valentin

Typiskt, den tjugonde sittter jag och nöter mil upp mot Kiruna för att korsa över till Norge och åka kusten ner mot Trondheim och hem. Det var synd, men det finns säkert någon annan som ställer upp.

Jag kan ställa upp om det behövs. Om han nu vågar blir skjussad av en tjej :P
Vilken rolig ide av er, tror er vän verkligen kommer uppskatta det.

Hojta om det behövs.
hälsn Veronika

Ps. Jag känner varenda kotte på fallskärmsklubben så ni kommer garanterat få toppenroligt!

Jag tycker Wasa ska ställa upp och skjutsa så killen får en riktig lakritsremsan upplevelse med en "liten" omväg över oti :fakta :D

Jag kan ställa upp om det behövs. Om han nu vågar blir skjussad av en tjej :P
Vilken rolig ide av er, tror er vän verkligen kommer uppskatta det.

Hojta om det behövs.
hälsn Veronika

Ps. Jag känner varenda kotte på fallskärmsklubben så ni kommer garanterat få toppenroligt!

Hej Veronika!

Om du kan den 20:e mellan de tiderna så är vi mer än glada att du ställer upp! Jag är fortfarande på jakt efter ett ställ och MC-hjälm till honom. Men det borde vara en petitess i sammanhanget nu när vi har en trevlig donna med MC.

Jag uppdaterar dig mer på hur det går på den fronten så fort min lunginflammation lägger sig.

Tack & varma hälsningar,
Valentin

Typiskt, den tjugonde sittter jag och nöter mil upp mot Kiruna för att korsa över till Norge och åka kusten ner mot Trondheim och hem. Det var synd, men det finns säkert någon annan som ställer upp.

Tråkigt att du inte kan, men det löste sig med Veronika här nedanför. Hursomhelst tack så hemskt mycket för ditt engagemang! Ha det så kul i Norge och Trondheim (var där och jobbade i våras, det är underbart!)

Varma hälsningar,
Valentin

Last edited:
Svensexa

Inga problem
:)

Hej Veronika!

Om du kan den 20:e mellan de tiderna så är vi mer än glada att du ställer upp! Jag är fortfarande på jakt efter ett ställ och MC-hjälm till honom. Men det borde vara en petitess i sammanhanget nu när vi har en trevlig donna med MC.

Jag uppdaterar dig mer på hur det går på den fronten så fort min lunginflammation lägger sig.

Tack & varma hälsningar,
Valentin

Tråkigt att du inte kan, men det löste sig med Veronika här nedanför. Hursomhelst tack så hemskt mycket för ditt engagemang! Ha det så kul i Norge och Trondheim (var där och jobbade i våras, det är underbart!)

Varma hälsningar,
Valentin

Hej Veronika!

Tack & varma hälsningar,
Valentin

Varma hälsningar,
Valentin

Har ett extra skinnställ, dock så är det ganska stort, så är inte kompisen 190 cm plus och minst 100 pannor så lär det inte lira alls..

Har ett extra skinnställ, dock så är det ganska stort, så är inte kompisen 190 cm plus och minst 100 pannor så lär det inte lira alls..

Jag har nu lyckats ordna fram en skinnpaj & hjälm, fast den befinner sig i Göteborg och jag ser inte riktigt hur jag ska lyckas få hit den till Västerås utan ett mirakel.

Så jag hoppas på ett annat mirakel. Hur pass viktigt är det att stället sitter "slickat" på kroppen. Vad är riskerna/farorna med ett för stort ställ?

Finns det ingen som har ett ställ & hjälm till en 70 kgs 170 cms kille att låna ut. Jag kan ersätta er så det blir värt det. Snälla!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka