Söker MC för gratis montering av lackskyddsfilm / fotografering

Robert_H

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2012
Hoj
2012 BMW
Hej!

Jag ska göra en instruktionsvideo av hur man monterar lackskyddsfilm på en motorcykel. Därför söker jag någon som vill ha lackskyddsfilm monterat (utan kostnad). Enda kravet är att den är relativt ny och i gott skick samt att du kan ta dig till monteringsplatsen i Bromma, gärna redan i eftermiddag.

Monteringen tar mellan 1-3h beroende på hur mycket film vi bestämmer oss för att montera.

Skicka gärna ett PM vid intresse så tar vi detaljerna där.

Har en nylackad hoj men inte tid idag tyvärr, annars hade det varit väldigt intressant!!!

Med vänlig hälsning Fredrik

Inga problem, om ingen annan hör av sig idag så kan vi boka in något senare i veckan till exempel.

Tvättar ni hojen först också? :)

Seriöst så har jag en gixxer -10, så om ni inte hittar nån annan så kommer jag gärna förbi måndag el tisdag :tummenupp .. jobbar tyvärr idag :(

Haha, ja absolut, vi tvättar i alla fall de delar som ska få lackskyddsfilm monterat :)
Det låter bra. Eventuellt kan vi köra två hojar också så det kan bli aktuellt ändå.

Vilket gyllene tillfälle! Hade jag haft en hoj med bra lack och bott i området, så hade jag redan haft hjälmen på mig.

Tack för alla PM och svar i tråden.

P-E var här idag med sin fina s1000rr som vi preppade med lite lackskyddsfilm. Jag hojtar till om det behövs fler hojar i veckan så att fler får chansen.

P-E: Jag fixar en länk när det är klart :)

Tack för alla PM och svar i tråden.

P-E var här idag med sin fina s1000rr som vi preppade med lite lackskyddsfilm. Jag hojtar till om det behövs fler hojar i veckan så att fler får chansen.

P-E: Jag fixar en länk när det är klart :)

O jag som har funderat på om det går att dekala upp en S1000RR med film, med alla "jälar" mm. Det går tydligen... (Avundsjuk)

Vi experimenterade mest lite idag med några mindre ytor, men det går garanterat att täcka även en S1000RR komplett, särskilt om man har en lite tunnare film (typ 100-150μ) och gärna dataskuren. Jag kan dock konstatera att MC är lite pillrigare att montera film på än bilar. Allt är ju runt och av plast :)

Vi experimenterade mest lite idag med några mindre ytor, men det går garanterat att täcka även en S1000RR komplett, särskilt om man har en lite tunnare film (typ 100-150μ) och gärna dataskuren. Jag kan dock konstatera att MC är lite pillrigare att montera film på än bilar. Allt är ju runt och av plast :)

Det jag är sugen på är att göra som med en del företagsbilar - att välja ut foto/motiv/logga mm och lägga film över stor del av hojen. Går det och kan ni uppskatta ett pris för ett sådant jobb idag?

Du svarar att du inte kan, och har en tio år gammal hoj?? Känns det inte som att ts frågade efter en relativt ny hoj, idag?:7peta

Jag kunde inte idag men TS skrev gärna idag och inte bara idag och sen så är min hoj nylackad och säkert finare än många nyare hojar... Läs ordentligt och sluta peta på orelevanta saker!!! :huvet:dummer

PP: Det går helt säkert, men det är inget jag sysslar med tyvärr. Min affärsidé är att sälja lackskyddsfilm och stenskottsfilm som alla kan montera själva. Det var det som var syftet med videon / bilderna idag, att visa kunderna hur man monterar filmen. Om du googlar på "foliering" eller liknande så hittar du många företag som fixar det du vill ha.

Softish: Det kan bli aktuellt faktiskt. Vit lack gör sig bra med lackskyddsfilm och din verkar ha några oskyddade ytor som jag är sugen på att demonstrera - där knäna/låren ligger och skaver mot tanken, eller ser jag fel?

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup