Söker mag-träningsprogram inför sommaren...

Bikerbitch skrev:
Jag vill veta hur man får motivation till att träna.
Man har gett sig fan på att man ska göra det men sen drar man alltid någon ursäkt för sig själv o pysslar med något annat..

För mig var det enkelt. En sport som man höll på med för ca 10 år sedan var Ju-jutsu, och man var väl hyffsad. Skulle upp i SM och toktränade ca 1 år innan, men bröt en tå sista träningsmatchen innan serien startade. Lade av med allt vad kampsport heter och flöt på med lite innebandy och löpning. Gick ca 4 år då jag blev inbjuden att komma och träna med ett gäng gamla polare. Hmmm, kul att kliva upp på en matta och upptäcka att hjärnan ville så mycket mer (och snabbare) än vad kroppen hann med. Noll timing samt en urusel kondis. Åker hem ställer sig framför spegeln och inser vad som har hänt. Vikten var väl ungefär densamma som för 4 år sedan, men man hade det mesta runt magen helt plötsligt. Lustigt nog kändes det som om fettet inte hade suttit där tidigare, utan måste ha kommit just den dagen. Efter det fick man sig en tankeställare som håller i sig än.

Bikerbitch skrev:
Jag vill veta hur man får motivation till att träna.
Man har gett sig fan på att man ska göra det men sen drar man alltid någon ursäkt för sig själv o pysslar med något annat..

Nej precis.. allrahelst när de e fint väder, då vill man ut å börna istället..
För några månader sen mådde jag skit och gick ner från 75(! :rodnar ) till 67. Men då fanns inte heller någon motivation. Varken till träning eller annat :(

Fan jag har tränat 5 gånger i veckan i 8 år man e inte alltid moteverad, man det e bara att gå ner till gymet en då! :fakta
Fick höra av läkeren att jag klarade av min krach ganska bra bara för att jag var välltränad så gå ner det kan vara nyttigt också :tummenupp

vill man bränna fett ska man skaffa sej ett par inlines o dundra runt några mil i veckan på, magentränas bäst av crunches, raka o sneda, thats it

Drick mycket vätska (öl) och gå,spring,cykla. Köp gymkort o bit ihop

Vill ni ha motivation så börja jobba med de ja sysslar med...
den som inte tränar får ett diskbråck som ett brev på posten :fakta

Men magrutor.. nja, träna för att må bra.. o inte för att visa nån annan nåra rutor.

Gustav skrev:
sedan så räcker det ju inte med att bara träna magmusklerna för att rutorna ska träda fram, minst lika viktigt är det att bränna bort det fett som ligger utanför musklerna.
Sittups tränar musklerna men bränner inget fett.

Därför, skippa hamburgarna och ta en 30 minuters prommenad varje morgon innan frukost. Funkar! :rock

En övning som funkar fint är vanliga situps där du har en hantel på mellan 20-40kg på bröstkorgen. Tar som satan.

Men som Gustav säger så spelar det knappast ngn roll hur många situps du än gör för det är fettet som spelar huvudrollen, när det kommer t magrutor. Du får rent av bredare midja om du tränar magmusklerna (utan konditionsträning).

Sen kan du öka promenanderna till ca 60 min.

Good luck n happy "growing" ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...