Söker mag-träningsprogram inför sommaren...

real

Rika Barn Leka Bäst
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS400R -85 och KTM 620 SuperMotard -97
...nä, ser det på lite längre sikt.

Någon som har en länk eller PDF eller något med lite bilder + förklarande text så vore jag tacksam.

Sit-Ups är väl det som gäller som komplement till min löpträning, men ett litet program att följa underlättar ju.

sit-ups

benlyft.. ligga på rygg vila på armbågarna (halvligga)

lyft upp benen så högt du kan..
går 40-50 sen vila

sen upprepa!

Du får akta ryggen när du tränar mage... Vanliga situps (korrekta situps) väldigt ofta är nog det enklaste som inte är direkt skadligt! Ligga på rygg och kasta runt med benen ska du akta dig för iaf!

Fällkniven, njurslag, benlyft, crunches eller om inte det funkar - TV-Shop :tummenupp

750RR

maverick_750rr skrev:
Fällkniven, njurslag, benlyft, crunches eller om inte det funkar - TV-Shop :tummenupp

750RR

...och vad betyder de begreppen då :confused:
Det var ju därför jag ville ha lite bilder på övningar.

real skrev:
...och vad betyder de begreppen då :confused:
Det var ju därför jag ville ha lite bilder på övningar.

Vet du verkligen inte? :skrämd

Okki.

Fällkniven: Du ligger ner på rygg och med nästan raka ben och raka armar fösöker du nå tårna med fingrarna. Fint om du gillar svett.

Njurslag: precis som det låter, låt din kompis slå hårda slag på dina njurar. Hjälper ingenting till förutom att skada dig men det e skönt att bli blå om the love handles. Dvs sidorna på magen....

Benlyft: Be nån kompis ställa sig på golvet, se till att du har nåt mjukt underlag och håll i hans ben, kasta upp dina egna ben o låt honom putta tillbaka dem, se till att resa röven från golvet med - extra effekt.

Chrunches: Sit ups, men inte heeela vägen upp, bara bröstet. Mer effektiv än vanliga situps.

TV-Shop: AB-slider, AB-roller, AB-glider o allt vad de heter. De lovar ju resultat och de kna ju inte vara HELT värdelösa. Köp den som skickar elektriska impulser till muskleran som får dem att spänna sig - ganska kittlande kul :tummenupp

750RR

Jag vet en skit bra grej... ej att rekomendera om du har problem med ryggen..eller svag rygg....

Stå på alla fyra, fatta en skivstång med händerna, rulla ut så du ligger raklång på golvet.
dra sedan ihop dig igen med hjälp av magen så du kommer upp till "hundställningen" och upprepa.. tar som bara den... :tummenupp

Jag vill veta hur man får motivation till att träna.
Man har gett sig fan på att man ska göra det men sen drar man alltid någon ursäkt för sig själv o pysslar med något annat..

Bikerbitch skrev:
Man har gett sig fan på att man ska göra det men sen drar man alltid någon ursäkt för sig själv o pysslar med något annat..

Motivation: Du ställer dig framför spegeln :)

750RR

Det gäller att bestämma sig, och efter att man tränat ett tag blir det som ett gift - man vill träna ännu mer.

maverick_750rr skrev:
Motivation: Du ställer dig framför spegeln :)

750RR

Ställde mig nyss framför spegeln. Kunde konstatera att jag är en söt liten Bikerbitch med flätor och en konstig röd färg i ansiktet efter att ha haft hjälmen på. Vidare så såg jag bara att min mage kanske skulle kunna bli smalare, men mer än så var det ju inte.
Att väga cirka 68 kg tycker inte jag är speciellt mycket..

Jag väger 78 och är 1.85 lång och tycker det är lite för mycket :o

real skrev:
Jag väger 78 och är 1.85 lång och tycker det är lite för mycket :o

Well, jag är 1,70 och väger 68 så jag tycker inte det är så hemskt farligt. Det är ju inte direkt så att jag inte ser mina egna fötter när jag sitter ner.. ;)

Jag har inga problem med det heller, men ändra formen på figuren är mitt mål, därav denna tråden :)

Bikerbitch skrev:

Klarar du av att lyfta hojen din om den ligger? Om inte så kan du träna dig till det :mattias ;)

maverick_750rr skrev:
Köp den som skickar elektriska impulser till muskleran som får dem att spänna sig - ganska kittlande kul :tummenupp

750RR

Den måste ju bara vara helt värdelös?
Det kan ju bara inte funka?
Fatta vad skönt att hålla sig i trim när man sitter framför tvn, datorn... :D Om den funkar dvs...

sedan så räcker det ju inte med att bara träna magmusklerna för att rutorna ska träda fram, minst lika viktigt är det att bränna bort det fett som ligger utanför musklerna.
Sittups tränar musklerna men bränner inget fett.

Därför, skippa hamburgarna och ta en 30 minuters prommenad varje morgon innan frukost. Funkar! :rock

Bikerbitch skrev:
Well, jag är 1,70 och väger 68 så jag tycker inte det är så hemskt farligt. ;)

Näää....det är det inte heller.... ungefär som mig... fast jag är modell mindre... 160 cm och 54 kg...

Jag tränar för att det ger mig harmoni och energi..!! :tummenupp
och så kan jag äta mycket mat... :crash

real skrev:
...nä, ser det på lite längre sikt.

Någon som har en länk eller PDF eller något med lite bilder + förklarande text så vore jag tacksam.

Sit-Ups är väl det som gäller som komplement till min löpträning, men ett litet program att följa underlättar ju.
Det finns en jävligt bra bok Effektiv Bodybuilding de gick jag efter mina första år jag träna. B&K Sports magazine kan det stå litte om magträning :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman