Söker lokal i sthlm för fest.

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Jaha. Då var det dags att säga farväl till ungdomen.

Jag ska fylla 30. Det är läskigt vill jag lova.

Men skit i min ångest. Den här tråden handlar om något annat.

Jag tänkte jag skulle ha fest för mina nära och kära. Det är ca 35 pers.

Jag söker nu en lämplig lokal för ändamålet. Problemet är inte att hitta en lokal. Problemet är att hitta en lokal som inte kostar 5000:-. Jag är inte snål, jag har bara dålig ekonomi.

Så... Vet du om en lokal som är BILLIG så får du gärna höra av dig.

Önskemål för lokalen:

* Lokalen ska vara i Stockholm.

* Inte ligga mitt i skogen. Antingen i närheten av kommunala medel eller taxi för max 200:- till kommunala medel.

* Det ska få plats med 35-40 pers sittandes vid bord.

* Det ska finnas värme i lokalen.

* Festen ska vara 11:e eller 12:e mars så lokalen bör vara ledig då...

* Jag ser helst att det finns bord/stolar i lokalen. Dock ej krav.

* Det får gärna finnas möjlighet till att varmhålla mat. Ej heller krav.

* Det vore bra om det fanns nån typ av musikanläggning. Ej krav.

* Det ska vara fest i lokalen med 35 matgäster... Ja... då förstår ni säkert på ett ungefär vad jag letar efter.

Jag är inte ute efter en lokal gratis, men jag har en svag ekonomi och vill komma undan så billigt som möjligt...

Tacksam för hjälp.

/Lucky9

Lucky9 skrev:
Jaha. Då var det dags att säga farväl till ungdomen.

Jag ska fylla 30. Det är läskigt vill jag lova.

Men skit i min ångest. Den här tråden handlar om något annat.

Jag tänkte jag skulle ha fest för mina nära och kära. Det är ca 35 pers.

Jag söker nu en lämplig lokal för ändamålet. Problemet är inte att hitta en lokal. Problemet är att hitta en lokal som inte kostar 5000:-. Jag är inte snål, jag har bara dålig ekonomi.

Så... Vet du om en lokal som är BILLIG så får du gärna höra av dig.

Önskemål för lokalen:

* Lokalen ska vara i Stockholm.

* Inte ligga mitt i skogen. Antingen i närheten av kommunala medel eller taxi för max 200:- till kommunala medel.

* Det ska få plats med 35-40 pers sittandes vid bord.

* Det ska finnas värme i lokalen.

* Festen ska vara 11:e eller 12:e mars så lokalen bör vara ledig då...

* Jag ser helst att det finns bord/stolar i lokalen. Dock ej krav.

* Det får gärna finnas möjlighet till att varmhålla mat. Ej heller krav.

* Det vore bra om det fanns nån typ av musikanläggning. Ej krav.

* Det ska vara fest i lokalen med 35 matgäster... Ja... då förstår ni säkert på ett ungefär vad jag letar efter.

Jag är inte ute efter en lokal gratis, men jag har en svag ekonomi och vill komma undan så billigt som möjligt...

Tacksam för hjälp.

/Lucky9

Varför inte boka bord på en krog? Typ nedervåningen på Mellows vid st eriksplan.

Lucky9 skrev:
Jag söker nu en lämplig lokal för ändamålet. Problemet är inte att hitta en lokal. Problemet är att hitta en lokal som inte kostar 5000:-.

Har du kollat med Stockholmshem som har hand om hyreslägenheterna? (eller vad dom nu heter i Stockholm/Bromma)
Dom brukar ha festlokaler som man kan hyra, priserna varierar beroende på hur lokalen ser ut.

snart kommer det dimpa ner ett kort från FJOLLJOLLEN! du äter gratis å dom andra för halva priset typ! ring o kolla!

o ni som sitter i skogen o modemar: FJOLLJOLLEN= Patricia :tummenupp

Hmm... Tror inte jag var tydlig nog. Jag uppskattar all hjälp men...

Jag vill ha tag på en lokal. Inte resturang. Vi kommer laga och servera käk själva. Därav vore det bra om man kan varmhålla käket på plats men jag har en lösning på det oxå.

Jag har inte råd att bjuda 35 pers på resturang.

Upplägget ska vara, jag ser till att gästerna får käk vid ett bord och dom tar med sig sprit för att hålla sig glada.

Det kan med andra ord vara en lada, garage, skolmatsal eller vad som helst så länge det finns värme och man kan festa utan att bli skitig. Typ.

@Ghost: Jag har kollat lite på liknande saker men inte fått napp än. Fortsätter kolla.

Som sagt, uppskattar all hjälp men jag var nog otydlig.

/Lucky9

Lucky9 skrev:
Hmm... Tror inte jag var tydlig nog. Jag uppskattar all hjälp men...

Jag vill ha tag på en lokal. Inte resturang. Vi kommer laga och servera käk själva. Därav vore det bra om man kan varmhålla käket på plats men jag har en lösning på det oxå.

Jag har inte råd att bjuda 35 pers på resturang.

Upplägget ska vara, jag ser till att gästerna får käk vid ett bord och dom tar med sig sprit för att hålla sig glada.

Det kan med andra ord vara en lada, garage, skolmatsal eller vad som helst så länge det finns värme och man kan festa utan att bli skitig. Typ.

@Ghost: Jag har kollat lite på liknande saker men inte fått napp än. Fortsätter kolla.

Som sagt, uppskattar all hjälp men jag var nog otydlig.

/Lucky9
Om du e med i hyresgästföreningen så kan jag råda dig att ringa dit.Dom brukar alltid ha en lokal man kan låna nånstans.

Jaså, du fyller gammal nu :) ??

Om du/ni kan tänka er en bit norr om stan så kan jag varmt rekommendera Viby herrgård i Sollentuna. http://www.hembygd.se/index.asp?DocID=3818
Jag hade min 40-årsfest där, stort kök, plats för 60 pers, allt finns som man kan tänkas behöva. Underbart fint hus med stor trädgård. 2000:-/ dygn inkl. allt.
10 min. gångväg till pendeltåg eller buss ned till pendeln. 17 min. till city med tåget.
Hör av dig om intresserad!
/BW

Harbrostugan i Tumba går att hyra för en billig slant tror jag. Iofs är det ju inte i city direkt men ligger på ca 5-10 minuters promenad från pendeln.

bikerwoman skrev:
Jaså, du fyller gammal nu :) ??

Om du/ni kan tänka er en bit norr om stan så kan jag varmt rekommendera Viby herrgård i Sollentuna. http://www.hembygd.se/index.asp?DocID=3818
Jag hade min 40-årsfest där, stort kök, plats för 60 pers, allt finns som man kan tänkas behöva. Underbart fint hus med stor trädgård. 2000:-/ dygn inkl. allt.
10 min. gångväg till pendeltåg eller buss ned till pendeln. 17 min. till city med tåget.
Hör av dig om intresserad!
/BW

Tackar bikerwoman! Klockrent (även om priset numera är 500:- mer än vad du skrev)! Enda nackdelen är att grannarna tydligen kan vara lite gnälliga så ingen musik efter 0100 typ. Men i övrigt toppen.

Nu blir det fest. :banana

/Lucky9

Lucky9 skrev:
Tackar bikerwoman! Klockrent (även om priset numera är 500:- mer än vad du skrev)! Enda nackdelen är att grannarna tydligen kan vara lite gnälliga så ingen musik efter 0100 typ. Men i övrigt toppen.

Nu blir det fest. :banana

/Lucky9

Vi spelade som fan till 04.00 och ingen klagade! Bara man håller fönster och dörrar stängda så!
Det blev Rammstein och Metallica på högsta volym efter kl. 02....... :yoparty
Jag kanske fick lite specialrabatt på priset eftersom jag känner han som hyr ut (farsa till våra bästa polare).

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN