Söker jobb!

Joshi

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
Nada at the moment
Har ju precis flyttat hit o är på jakt efter jobb. Jobbar ni i någon branch som eventuellt söker folk så hojta gärna till. Har cv o allt klart så det kan skickas med ljusets hastighet. Har erfarenhet av bla försäljning då jag jobbat på statoil i 13 månader, har också sålt fisk på torget i ängelholm samt jobbat inom vården 1 år. Har goda referenser från arbetsgivare samt lumpen.

Så var inte rädd att hojta till om ni har något jobb åt mig:) :fyllisar

Joshi skrev:
Har ju precis flyttat hit o är på jakt efter jobb. Jobbar ni i någon branch som eventuellt söker folk så hojta gärna till. Har cv o allt klart så det kan skickas med ljusets hastighet. Har erfarenhet av bla försäljning då jag jobbat på statoil i 13 månader, har också sålt fisk på torget i ängelholm samt jobbat inom vården 1 år. Har goda referenser från arbetsgivare samt lumpen.

ja, donken söker ju alltid folk ;)

ne men har ni nu 2 jobb på hyllan så kan ni ju ge han ett och mig ett... jag behövet ett till!!!

Om du jobbat ett år inom vården kanske du inte vill fortsätta där men hittar du inget annat så är det busenkelt att få jobb inom hemtjänsten/äldrevården, speciellt som du har erfarenhet. Även relativt lätt att få dagis/fritidsjobb.

Testa att söka jobb som cykelbud nu, när det är otäckt och ingen vill ha såna jobb, så har du kanske ett gött jobb med gratis träning till sommaren. Några skitmånader tills dess bara.

Ring runt till mataffärer i stan, säkert flera som söker folk.

Och, mitt sista tips som är nästan helt garanterat, är spårvagnschaufför. Du får betald utbildning och kravet verkar ungefär vara att du har körkort (inte ens säker på om det är ett krav) och kan prata svenska.

Lycka till!

Joshi skrev:

Väktare är ganska lätt att få jobb som, speciellt när de snart skall ha semestervekarier för sommaren :)

Jag frågade om de hade nått jobb på securitas... tog inte lång tid innan jag fick en heltid tilsvidareanställning. Värkar som det är rätt bra omsättning på folk där.

Blue_F skrev:
Väktare är ganska lätt att få jobb som, speciellt när de snart skall ha semestervekarier för sommaren :)

Jag frågade om de hade nått jobb på securitas... tog inte lång tid innan jag fick en heltid tilsvidareanställning. Värkar som det är rätt bra omsättning på folk där.
Kan en 18 årig liten brud med söka dit??

Miss_Orchidee skrev:
Kan en 18 årig liten brud med söka dit??

Nej 20 år som gäller du kan som 18 åring men då måste du ha en med dig hela tiden det är dom inte så pigga på :(

har provat och något av det tråkigaste jag har vart med om :( :3freak

Jag har ett väktar jobb på g just nu Dock inte hos securitas..dock så ligger ett av deras kontor inte lång härifrån där jag bor.Ska nog traska dit o snacka med dom o lämna cv.
:yoparty

Joshi skrev:
Jag har ett väktar jobb på g just nu Dock inte hos securitas..dock så ligger ett av deras kontor inte lång härifrån där jag bor.Ska nog traska dit o snacka med dom o lämna cv.

inte så svårt alls att få bara man är straff fri så

Joshi skrev:

Kurts?

Taxijobb fixxar man lika lätt som man knäpper med två fingrar.

Krav:
Haft kk i 2 år
Vara över 21 (tror jag)

Kostnad:
Kör man lätt in på 4 arbetspass (fredag - lördag natt)

Du behöver då enbart göra ett teoriprov hos vv. Ungefär som körkortsteorin, fast lite andra saker.

Sen går du en kurs hos nåt stort och seriöst bolag i stan. Taxi gbg som är störst har en kurs på 7 dgr. och Kurir (näst störst) på 5 dagar.

Båda bolagen är bra. Tror att man kör in ung. lika mkt på båda bolagen. Även minitaxi om de känns mer kul. Dock har Taxi gbg fler bilar och du kan lättare hitta en bil riktigt nära dig.

Min droskägare har 20 bilar och jag kan nästan alltid få jobb på stubben om jag vill det. Ringer jag nåra dar i förväg så är det hundra procentigt.

Detta är dock inte jobbet jag rekomenderar nån att göra karriär i. Däremot ett kanon jobb när det tryter i kassan och man vill ha snabba pengar. Jag tar ut min lön direkt efter avslutat arbetspass.

Aah, hade du redan jobb på gång? jaja, man kan aldrig få för många jobb :hihi

Mark skrev:

Krav:
Haft kk i 2 år
Vara över 21 (tror jag)

Kostnad:

Du behöver då enbart göra ett teoriprov hos vv. Ungefär som körkortsteorin, fast lite andra saker.

Sen går du en kurs hos nåt stort och seriöst bolag i stan. Taxi gbg som är störst har en kurs på 7 dgr. och Kurir (näst störst) på 5 dagar.

Båda bolagen är bra. Tror att man kör in ung. lika mkt på båda bolagen. Även minitaxi om de känns mer kul. Dock har Taxi gbg fler bilar och du kan lättare hitta en bil riktigt nära dig.

Min droskägare har 20 bilar och jag kan nästan alltid få jobb på stubben om jag vill det. Ringer jag nåra dar i förväg så är det hundra procentigt.

Detta är dock inte jobbet jag rekomenderar nån att göra karriär i. Däremot ett kanon jobb när det tryter i kassan och man vill ha snabba pengar. Jag tar ut min lön direkt efter avslutat arbetspass.

Jo jag har ju taxi kort men jag e inte direkt suge på att jobba som förare i gbg. Hittar inte ännu hehe :D

Joshi skrev:
Jo jag har ju taxi kort men jag e inte direkt suge på att jobba som förare i gbg. Hittar inte ännu hehe :D

Jag har bott här hela livet, skulle nog inte greja taxijobb endå... :huvet

Har sjukt dåligt lokalsinne :(

Men man blev ju sugen nu på att skaffa taxikort för att kunna knäcka lite extra..
Väktare suger fett...

Mark skrev:

Krav:
Haft kk i 2 år
Vara över 21 (tror jag)

Kostnad:

Intressant vem betalar kursen? Och allt som kan tänkas kosta pengar? Om man måste finansiera själv hur mycket kostar det? :va

Joshi skrev:
Finns ju inget annat sätt som får dig att börja hitta fortare!

Samtidigt som jag gick kursen var den skåning med, han hittade knappt till Avenyn eller hem. Hade dock kört minitaxi i Lund tidigare. Är man bara vanligt funtad så lär man sig snabbt i hitta i kartboken.

Ett annat tips är att åka med i taxi bil några dagar samtidigt som man följer med i kartboken.

Practise makes perfect!

Hultan skrev:
Jag har bott här hela livet, skulle nog inte greja taxijobb endå... :huvet

Har sjukt dåligt lokalsinne :(

Men man blev ju sugen nu på att skaffa taxikort för att kunna knäcka lite extra..
Väktare suger fett...

Om du tränar upp ditt lokalsinne, lägger ner tid och möda på det. Ungefär på samma sätt som jag försöker gå ner i vikt (ja, de är ju skittråkigt när man inte är så bra på det), så kommer du snart se resultat, eller har du gjort en seriös satsning?

I 98% så hittar kunden själv, och med frasen "Du får ursäkta att jag inte hittar så bra, det är nämligen första dagen" så kommer man långt. oooh, den här är oxå bra om man inte vet vart man ska, "Föredrar du någon speciell väg?" :rofl

Kartboken rules!

rozen skrev:
Intressant vem betalar kursen? Och allt som kan tänkas kosta pengar? Om man måste finansiera själv hur mycket kostar det? :va

Kursen hos taxibolaget betalar man själv, kostar runt 1600 ung.

Att skriva upp hos VV kostar runt 300:-.
Taxiboken (för att klara teorin) kan man nog få för 300 :- oxå tror jag.

Sen behöver man ett par marinblåa "finbyxor", svarta "finskor" i läder :rolleyes: , vit skjorta 150 kr, (sommar)jacka kostoch en slips med loggan ala tja, 70 kr?

Slutsumman beror lite på vad man har hemma. byxor, skor, och vit skjorta kanske man har. Däremot inte slipsen och jackan.

I dom flesta fall får man betala allt helt själv.

Säg att de slutar på 3000 kr om du inte har nåt alls från början. Det kör du lätt in så fort du väl börjat jobba. Sen är det upp till dig att köra in precis hur mkt du vill. eftersom allt är provisionsbaserat jobbar man ibland 13 h i sträck och känner lite bakis dagen efter.

Den här veckan har det minsann kört ihop sig totalt för mig så jag ska jobba extra (utöver mitt vanliga jobb) onsd. torsd. fre. och lödag kväll. Tur att man har möjligheten när de verkligen behövs!

över och ut! Är det nåt annat ni undrar över så är de bara att fråga på.

När det ändå pratas jobb, kanske Ni vet om det finns någon i behov av en lastbilschaufför?
Har för tillfället C-kort, men E är klart om några veckor.
Fast anställning, semestervikariat, eller bara köra extra, allt funkar...

Gottis skrev:
sorry gumman men då får du bli snut ;) och då är vi inte vänner med dej längre

sen har svenska polisen inte magnum utan colt och zizuger (ja jag vet felstavat) :huvet

Colt? Var fick du det ifrån? De har Sig-Sauer (P225, P226 eller P228), Heckel & Koch MP5 och lite annat hos Piketen och NI.

Back