söker jobb i Örebrotrakten

erik skrev:
Har kompisar som sommarjobbat på Arla, hörde inge klagomål eller synpunkter mer än det vardagliga "tugget" (som väl iofs finns i produktionen på alla företag...)

Procordia verkar dra ner som det ser ut, vissa delar flyttas till Eslöv som jag fattat det. Har även hört rykten om uppsägningar i Kumla men det vet jag inget om.

Cerealia verkar ha snurr på verksamheten men vet inte så mycket mer, har en kompis som jobbar där och han hatar sitt jobb och pratar hela tiden om att sluta men gör det aldrig... kanske för att det inte är så illa ändå? Dock är han inte tekniker utan har ett vanligt produktionsjobb och det gör säkert skillnad i hur man upplever jobbet.

Har fått svar från Procordia, dom hade precis varslat personal, så där fanns inget jobb men väntar fortfarande svar från Arla och Cerealia. Det är bara att hålla tummarna :tummenupp
 
Annars finns det snart ett lastbilschaufförsjobb ledigt.

Runktider, långa dagar, skrotbilar, skrotsläp.
Men kollegierna är iofs ganska snälla.
 
Stefan skrev:
Annars finns det snart ett lastbilschaufförsjobb ledigt.

Runktider, långa dagar, skrotbilar, skrotsläp.
Men kollegierna är iofs ganska snälla.

Vad ska du göra istället?
 
Ligatus skrev:
kolla hos granqvist! han behöver nog nån när nu när jag slutar!
lite coolare o köra stål på norge än köra lots.. :tungan :tuttar
Det kunde du ju sagt lite tidigare....
Nu är ju allt klart med Milles och chefen är en gammal kompis så jag kan inte svika honom nu.
 
Stefan skrev:
Det kunde du ju sagt lite tidigare....
Nu är ju allt klart med Milles och chefen är en gammal kompis så jag kan inte svika honom nu.
vafan du är ju en lönehora som alla andra, inte någon jäkla lojal labrador. ta det jobbet som ger mest flis till killen med 23000 i försäkringspremie på r1an.
:hihi och eller det som är ballast.
 
Stefan skrev:
Det kunde du ju sagt lite tidigare....
Nu är ju allt klart med Milles och chefen är en gammal kompis så jag kan inte svika honom nu.
Jag kan ju inte truckerjargongen sådär till 100% men det känns som att köra lots i Örebro är ett rätt behagligt jobb med vettiga tider. Köra stål till norge verkar vara jobbiga tider osv osv. Är det inte bättre med jobbet på Milles?? :confused:
 
Supermoto skrev:
Jag kan ju inte truckerjargongen sådär till 100% men det känns som att köra lots i Örebro är ett rätt behagligt jobb med vettiga tider. Köra stål till norge verkar vara jobbiga tider osv osv. Är det inte bättre med jobbet på Milles?? :confused:


Men å andra sidan så är tider inget man får haka upp sig på om man ska köra lastbil men lotsarna har något lindrigare arbetstider.
Fast de vore ju helt klart coolt att köra lite på Norge ett tag, om inte annat för att fylla på bankkontot till våren.
 
Supermoto skrev:
Jag kan ju inte truckerjargongen sådär till 100% men det känns som att köra lots i Örebro är ett rätt behagligt jobb med vettiga tider. Köra stål till norge verkar vara jobbiga tider osv osv. Är det inte bättre med jobbet på Milles?? :confused:

Behagligare tider men sämre lön. (Grundlönen är givetvis samma men tilläggen varierar med arbetsuppgiften). Dock är det lite som Stefan säger, en lastbilschaffis kan inte hänga upp sig på tider, då ska man byta jobb...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top