Söker info om bänkning!

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Verkar vara bästa sättet att få reda på att hojen går som den ska. Vet inte hur många gånger jag är där och skruvar o pillar på alla inställningar och tycker aldrig det blir helt bra. Grrr :-(

Vad får man ge för en seriös bänkning av en 640 03? Tips på duktiga bänkare i Sthlm området, vart har ni vänt er?

Jag betalade 300 för varje körning och skruvade själv så det behöver inte kosta så mycket men är det väldigt upptaget i bänken kanske dom vill ha betalt för tiden också

Basse skrev:
Verkar vara bästa sättet att få reda på att hojen går som den ska. Vet inte hur många gånger jag är där och skruvar o pillar på alla inställningar och tycker aldrig det blir helt bra. Grrr :-(

Vad får man ge för en seriös bänkning av en 640 03? Tips på duktiga bänkare i Sthlm området, vart har ni vänt er?

Schnieders i uppl-väsby brukar vara duktiga. Deras bänk verkar bra! 1000 - 1500 kostar det nog

Fint, ska ringa Schneiders och höra efter. Vet nån om de har bänkat KTM förut?

Cycle Center i Uppsala har ju också bänk, någon erfarenhet av dem?

Är det inte Schneiders som är kända för att ha rikets mesta glädjebänk???

Fast det är kanske det som är så bra med den :hej

Om du kan tänka dig att åka lite längre så kan jag rekomendera AB's finmekaniska(tel nr: 018-31 44 92) i storvreta utanför uppsala. De bänkade min LC4:a. Blev jäkligt bra, han nöjde inte sig förrens allt var perfekt! :tummenupp
Kan inte annat än att rekomendera den killen.

Vad kan det kosta att åka dit med hojen, lämna skiten där. Och komma tillbaks efter en vecka och hämta sin färdigmixade hoj?

Multum eller?

AB Finmekaniska skulle ha 500:-/h plus moms och han sa att det minst brukade ta 3h att ställa iordning allting. De andra verkar ligga där eller strax över så det är bara att räknar och punga ut verkar det som... puh... Men det kan det nog vara värt, vill ju inte ha brända ventiler etc för att man har pillat in en för snål blandning själv...

Jag, Tomk Å Ebbe har bänkat vår KTM er på cyclecenter i uppsala (norr om)

Putte som muppar runt vid bänken är stenbra att ha att göra med, 1600 för två timmar.............. :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back