Söker hjälp till gammel suzukin

brokenbone

nicholas
Gick med
18 Jun 2004
Ort
göteborg
Hoj
gpz 750
Jag har en gammal gs 1000 med en gsx 1100 motor i..tror det är 87 ans motor. Nu är det som så att den går dåligt på låga varv för att sedan släppa och gå bra på höga... Låter som den går på tre cylindrar på låga... Kom igen nu... I NEED HELP.....
 
För att kolla om den går på alla 4 så kan du känna om alla rören blir varma. Börja där...
 
Låter som om du har ett igensatt lågfartsmunstycke.
Det reglerar bränslet uppp till ca 3000rpm.
 
Låter som om du har ett igensatt lågfartsmunstycke.
Det reglerar bränslet uppp till ca 3000rpm.

Det låter rimligt. Om rengöring av gasarna inte hjälper, så kan det vara värt att kolla tändspolarna. Om det är den ena spolen som börjar ge upp, så brukar det dock bara ge sig till känna först när den blir riktigt varm.
 
Det låter rimligt. Om rengöring av gasarna inte hjälper, så kan det vara värt att kolla tändspolarna. Om det är den ena spolen som börjar ge upp, så brukar det dock bara ge sig till känna först när den blir riktigt varm.

Om rengöring inte räcker så kan förgasarna vara slitna. Nålmunstyckena är ofta slitna på lite äldre hojar. Och den får aldeles för mycket soppa på låga varv.

Går den bättre om du smyger på med mer gas eller reagerar den bättre om du vrider till hastigt på gasen?
Magert eller fett!


Mats
 
Om rengöring inte räcker så kan förgasarna vara slitna. Nålmunstyckena är ofta slitna på lite äldre hojar. Och den får aldeles för mycket soppa på låga varv.

Går den bättre om du smyger på med mer gas eller reagerar den bättre om du vrider till hastigt på gasen?
Magert eller fett!


Mats

Den går bättre när jag vrir på gasen lite fortare.... Ska gå på en rengöring på förgasarna.. Och se sen.. Tack för hjälpen då länge..
 
Om rengöring inte räcker så kan förgasarna vara slitna. Nålmunstyckena är ofta slitna på lite äldre hojar. Och den får aldeles för mycket soppa på låga varv.

Går den bättre om du smyger på med mer gas eller reagerar den bättre om du vrider till hastigt på gasen?
Magert eller fett!


Mats

Hej igen. Var ute och drog igång den en sväng.. Tvåans cylinder blir inte varm.. Kände på avgasröret på den.. Alla andra utan den... Drog ur stiftet och den var torr..... Mina tankebanor går lite åt samma håll.. att tvåans förgasare först släpper på soppa på höga varv för att sen inte på låga...

Va tror du.. Du verkar kunna en del om dessa motorer..
 
Hej igen. Var ute och drog igång den en sväng.. Tvåans cylinder blir inte varm.. Kände på avgasröret på den.. Alla andra utan den... Drog ur stiftet och den var torr..... Mina tankebanor går lite åt samma håll.. att tvåans förgasare först släpper på soppa på höga varv för att sen inte på låga...

Va tror du.. Du verkar kunna en del om dessa motorer..

Har skruvat med det mesta, utom just Suzuki. Men det spelar ingen roll. En förgasare är en förgasare oavsett vart den sitter.

En grundlig rengöring av förgasarna verkar vara på sin plats.
Det där du sa att den svara bättre på hastiga pådrag antyder att den går fett.
Så det är nog en kombination av slitna och smutsiga förgasare. Men å Andra sidan. en motor som snurrat på på 5000rpm blir inte direkt sur även om siftet är dött. Byt 2ans tändstift. Även om det är gnista på det. Det kan vara överslag i porslinet och gnistan dör när det blir komp i motorn.

Mats

Tror jag ska köpa en Suzuki nästa gång. Kul att prova på någonting "nytt" Naturligtvis ska det vara en -80talshoj.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top