Söker handledare A2 – Västerort/Järfälla

Djangoo

Ny medlem
Gick med
9 May 2026
Hoj
2008, Kawasaki, Ninja 250R
Hej!

Söker handledare för övningskörning MC (A2) i Västerort/Järfälla.

MC har varit en dröm sedan jag var liten, och nu är det dags. Har precis köpt en Kawasaki Ninja 250R (-08) och allt är klart för att komma igång. Risk 1+2 och teoriprov är bokade i juni, uppkörning i juli – så det är mängdträningen däremellan jag behöver hjälp med. Nästa sommar siktar jag på en större MC-resa i Asien, så målet är att ha kortet i hamn till dess. Bjuder gärna på fika, lunch och står för bensinkostnader. Mitt största hopp är dock att du också ska få ut något bra av det hela.

Kort om mig: 21 år, bor i norra Hässelby Villastad, pluggar till civilingenjör i teknisk fysik och ska göra värnplikten efter sommaren. Jag är ny på MC och behöver lära mig från grunden. Har B-körkort sedan tidigare och kör manuell bil utan problem.

Söker någon som inte har något emot att dela med sig av tips och erfarenheter, och som kan hjälpa till att avgöra när det är dags att ge sig ut på vägarna. Jag är seriös, punktlig och flexibel med tider, anpassar mig efter ditt schema.

Om det låter intressant, hör gärna av dig så tar vi ett samtal eller en fika och ser om vi klickar.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard