Söker garage i södertälje över sommaren

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Jag bor i Linköping normalt men kommer jobba på Scania i Södertälje under sommaren. Från och med idag för att vara exakt. Bor hos en kompis i Västergård (bodastigen) men saknar tak över min älskling! Man vill ju inget hellre än att ha hojen här med sig och få testa lite nya vägar. Någon som vet nåt garage i närheten där jag kan ställa hojen? Givetvis betalar jag ett rimligt pris...

Vet ni några bra vägar som bara måste köras så är jag gärna tacksam för sånna tips oxå :Bugar "Slingerbulten" antar jag (förstås!) som alla pratat så mycket om. måste ju bara köra denna väg.

Kolla om det inte finns någon på scania eller via deras motorklubb om det finns möjlighet till plats.
Ska du ut och åka i södertälje är samlings punkten vid slussgrillen
och följ södertäljetråden om du vill ha sällskap. //Heli

ah. värt att kolla upp det där med motorklubben kanske. Kände inte till att det fanns en sån.

Heli skrev:
2215673 Kolla om det inte finns någon på scania eller via deras motorklubb om det finns möjlighet till plats.
Ska du ut och åka i södertälje är samlings punkten vid slussgrillen
och följ södertäljetråden om du vill ha sällskap. //Heli

Kokke, slingerbulten eller kringelkroken som jag brukar kalla den ligger i västerhaninge. Och det är en bra bit från södertälje, men detta visste du säkert redan =)

MXRM skrev:
2217264 Kokke, slingerbulten eller kringelkroken som jag brukar kalla den ligger i västerhaninge. Och det är en bra bit från södertälje, men detta visste du säkert redan =)

Japp, vet ungefär vart den ligger, men jag har bara kollat på karta så jag vet inte exakt. Men så långt från södertälje är det väl inte... :7peta
Som jag såg på kartan går den väl till västerhaninge från södertäljehållet om man säger så. Man jag kan ju ha missuppfattat vilken väg det är.

MXRM skrev:
2217264 Kokke, slingerbulten eller kringelkroken som jag brukar kalla den ligger i västerhaninge. Och det är en bra bit från södertälje, men detta visste du säkert redan =)

Det är väg 257 och det tar inte lång stund dit max 10 min. Och man åker först mot Nynäshamn (förbi Igelstaverket och Hall) och svänger av i Rosenhill ("Pit stop"Cafè och macken) mot Tungelsta, går inte missa. //Heli

Heli skrev:
2217736 Det är väg 257 och det tar inte lång stund dit max 10 min. Och man åker först mot Nynäshamn (förbi Igelstaverket och Hall) och svänger av i Rosenhill ("Pit stop"Cafè och macken) mot Tungelsta, går inte missa. //Heli

Tack! Just den jag trodde det var :) Nu gäller det bara att få garage till hojen :huvet :4skrika

Iceman1975 skrev:
2221510 Hyr ett garage där uppe i Moraberg..

Heter det Suregard eller nått liknande...?

Exakt, Shurgard i Moraberg har förråd. Jag kollade med dem i höstas, 700kr i mån.

Slingerbulten är inte den roligaste vägen häromkring, det är dålig beläggning på vissa ställen. :gnissla

Men som Heli skriver, samlingspunkten vid grillen är en bra utgångspunkt. Det brukar alltid finnas någon man kan hänga på. :tummenupp

Vet att Astra folk har rabatt på shuregard, så inte omöjligt att Scania har det också.

Iceman1975 skrev:
2221510 Hyr ett garage där uppe i Moraberg..

Heter det Suregard eller nått liknande...?

aha, tack för tipset. Det är ju en bit från där jag bor men om jag inte hittar något närmare så kan det ju vara en bra nödlösning :tummenupp

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back