Söker gamla bilder från akuten på skallskada.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
För några år sen så var det nån medlem som jobbade på akuten som hade tagit bilder på en skallskada där personen åkt mc eller moppe utan hjälm och krockat i 30km/t eller nåt liknande , killen överleve och man fick se när svålen på skallen blottade skallbenet som var spräckt .
Jag har sökt men hittar inte bilderna eller länken .

Anledningen är att jag vill visa sonen som idag fick för sig att åka bakpå en moppe utan hjälm och naturligtvis blev dom stoppad , visserligen slapp dom böter , men det är inte pengarna jag bryr mig om , vill visa sonen konsekvenserna av att man tror att inget ska hända och att man tror att man är odödlig på moppe för dom går ju inte så fort enligt ungdomars sätt att resonera. Han ångrar sig som fan , emn jag vill ändå att han ska se verkligheten och hur illa det kan gå om man inte använder hjärnan till att tänka efter innan man gör nåt ...

Att ta smällen mitt i pannan är nog trots allt det bästa med tanke på vad som vanligtvis svaplar omkring innanför pannbenet. Man tål t.ex. enormt mycket mer krockvåld mot pannan än från sidan.

För några år sedan fick en grannpojk för sig den geniala idén att som hjälmlös passagerare åka baklänges (!?) på en moppe. När föraren ser en polisbil skriker han att polarn hans ska hoppa av. Vilket han gör - i farten... Gissa hur den bakskallen mådde sedan...

Resultat: Pling-plong-taxi till sjukhus och blödning i hjärnan.

Nästan samtidigt så var det en liten tonårsjänta som hjälmlös skulle bli skjutsad av ett tufft moppe-fucko. Hon håller, som så många andra okunniga, i sig i pakethållaren/grabrailsen. När sen grabben släpper lös alla 2 hk som fanns i motorn så orkar hon så klart inte hålla i sig utan faller baklänges och drämmer bakhuvve i backen.

Resultat: Pling-plong-taxi till sjukhus med svåra skall/hjärnskador

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back