Söker framlykta

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
Med ljus och lykta, öh, ursäkta, den var kass tom för att vara mig. Jag vill amputera bort min "kjellkåpa" men framlyset är integrerat i kåpan och går inte att montera utan kåpan. Jag behöver således en framlykta. Vill ha ett runt eller möjligen två runda (typ Africa twin) om de inte är inkapslade i en "kjellkåpa" naturligtvis. Det mesta är av intresse bara det är komplett (= bara att koppla in och köra, glödlampa kan jag ju naturligtvis köpa själv...). Fästen är inte nödvändigt, jag moddar beroende på lyktan jag får tag i, blinkers har jag så det är redan löst. Behöver bara en komplett framlykta. Kan tyvärr inte lägga mer än några hundralappar + ev fraktkostnad. Kan hämta inom 10 mils radie från Uppsala. Har du något som ligger och skräpar kan du väl pm:a.

Tack för hjälpen!
//Morgue

Morgue skrev:
2340900 Med ljus och lykta, öh, ursäkta, den var kass tom för att vara mig. Jag vill amputera bort min "kjellkåpa" men framlyset är integrerat i kåpan och går inte att montera utan kåpan. Jag behöver således en framlykta. Vill ha ett runt eller möjligen två runda (typ Africa twin) om de inte är inkapslade i en "kjellkåpa" naturligtvis. Det mesta är av intresse bara det är komplett (= bara att koppla in och köra, glödlampa kan jag ju naturligtvis köpa själv...). Fästen är inte nödvändigt, jag moddar beroende på lyktan jag får tag i, blinkers har jag så det är redan löst. Behöver bara en komplett framlykta. Kan tyvärr inte lägga mer än några hundralappar + ev fraktkostnad. Kan hämta inom 10 mils radie från Uppsala. Har du något som ligger och skräpar kan du väl pm:a.

Tack för hjälpen!
//Morgue

Finns köp&sälj
http://www.sporthoj.com/annonser/

Annars om du ska köpa nytt så finns det en tråd om streetfighter lyktor och en tråd om projektorljus som jag senast såg igår!

Testa annars sökfunktionen:)

Mr Helmut skrev:
2340970 Finns köp&sälj
http://www.sporthoj.com/annonser/

Annars om du ska köpa nytt så finns det en tråd om streetfighter lyktor och en tråd om projektorljus som jag senast såg igår!

Testa annars sökfunktionen:)

Fanns inget lämpligt under säljes. Dessutom har jag inte så mycket pengar att det kan bli något avancerat eller nytt, så om det skall funka får jag lita till turen att någon med för mycket prylar i garaget råkar se min tråd.

Joförresten, skulle väl egentligen ha lagt ett inlägg i "parts bin", sorry för det, någon mod kanske kan/vill/orkar flytta den dit...? Men även i parts bin har jag letat utan framgång (hittade bara ett som redan var sålt).

Last edited:
Inga framlyktor som ligger i garaget och skräpar? Kan du inte vara hygglig och titta en gång till så skall jag sluta tjata sedan :hihi

åk på närmsta bilskrot.
mål ett..hitta lämplig lyckta..
finns från golf o bmw små till volvos 8 tums lysen..

mål två, hitta en bakkorg..bruka kunna passa från ett extraljus el annan sorts lykta..
kanske inte ens behöver..beror på hur baksidan ser ut..
pris, tja ca 200 spänn kanske :tummenupp

ozeo skrev:
2341459 åk på närmsta bilskrot.
mål ett..hitta lämplig lyckta..
finns från golf o bmw små till volvos 8 tums lysen..

mål två, hitta en bakkorg..bruka kunna passa från ett extraljus el annan sorts lykta..
kanske inte ens behöver..beror på hur baksidan ser ut..
pris, tja ca 200 spänn kanske :tummenupp

Lysande tips! (Varför tänkte jag inte på det själv..?) Jag följde ditt cafébygge med stort nöje, många snygga lösningar där som tyder på stor kreativitet och kunnande, respekt mannen :tummenupp

Morgue skrev:
2342896 Lysande tips! (Varför tänkte jag inte på det själv..?) Jag följde ditt cafébygge med stort nöje, många snygga lösningar där som tyder på stor kreativitet och kunnande, respekt mannen :tummenupp
tackar :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...