Fattar inte vad som var så ooooh wow med den..
Tycker nog omkörningen tråden handlar om var snyggare!
Och jag förstår inte vad som är så snyggt med omkörningen tråden handlar om

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag håller absolut med, ingen ska behöva bli skrämd but still, dom flesta vet iallafall i förväg vart dom befinner sig, sen att dom gör valet att aldrig mer köra där är en annan femma, och ett klokt beslut om man känner sig osäker.
Släpper Bil 1 förbi dom?
De åker ju 50-100km/h snabbare vid omkörningen?
Låter lite arrogant. Bör man bara köra där om man är lika tuff som du?
Men nu har ju hela bogesundsvägen blivit omvandlad till tävlingsbana, så man kan ju undra vad första hojen gör där. Han verkar ju inte ens ha en tävlingshoj...
Ap ap ap!Inte blanda ihop Bogesund me Bulten nu
![]()
![]()
För en sådan mongolasse som jag så har jag svårt att skilja dessa åt.
Jag förstår poängen, dock kommer inte många se skillnad på företeelserna om det är på bogesund eller bulten, om det kommer mer på uppdrag granskning.
De kunde ju inte skilja ens på hojtyper då de återgav olyckorna.
De filmer jag såg, dels den du postade samt en till från adrenalinemc.se är rätt så talande om varför man antagligen älskar att köra på bulten. Men med tanke på att så många kör på fyllan, eller sitter i mobilen medans de kör bil så...
Sak samma, jag vet kanske egentligen inte exakt hur det är att dra ur en hoj fullständigt på dessa vägar, kommer nog tyvär aldrig få veta det heller. Min innersta önskan är egentligen bara att så få som det bara är möjligt måste få sätta livet till på hoj, utan att det för den skull skall vara en fråga om moralpanik.
En sak kan vara att inte köra på den absolut yttersta gränsen, att alltid försöka behålla en viss marginal för det oförutsedda. Det är väl rimligtvis möjligt?
Filmat från finnens bil
[youtube-id]Tercg5Z7u_Q[/youtube-id]
Är helt övertygad om att en förare som denna ej skulle ha någon form av intresse av era kursdagar varför du garanterat slipper skälla på han!!![]()
När han kör om har han hyfsat avstånd till den andra cykeln i sidled, efter han kommit om så ser det ut som han skär in vilket gör att det ser värre ut än det är.
Har inte läst hela tråden så det kanske redan sagts?
Man kan betrakta det från olika synvinklar, att inget hände kan ju vara ett bevis för att det är en lyckad omkörning.
Föraren har ju, som jag ser det, haft en tydlig avsikt med att göra en omkörning. Han har fullföljt omkörningen, och när omkörningen är avslutad så är fortfarande båda hojarna kvar på vägen. Alla här är väl överens om det?![]()
Vi måste vara mycket mer tydliga med att sporthojar är livräddare i knepiga trafiksituationer där ett kvickt chassie, med enorma mängder kraft i motorn och en förare som klarar av att utnyttja allt detta. Kort sagt; med en sporthoj klarar du av att köra om i situationer där inget annat fordon på våra väger ens fysiskt har en mikroskopisk chans att genomföra en omkörning.![]()
Konstigt att folk ser det som fri sikt där.. Jupps man ser en rätt ok bit upp i följande uppförsbacke in i skogen igen.
Men om det nu kommer en hoj med samma hastighet från andra hållet... Hur många meter har du då på dig att ta dig att reagera och korrigera?
Tänk själv 150km/h= 41 m/s. Om mötande håller samma hastighet eller högre.
Tja.. då har vi 82 m/s. Samt 1s reaktionstid.
Hmm fri sikt?? I hur många sekunder?
Jag har gjort det mötet när jag kom med bra fart ner mot kurvan... Det är rätt spännande...
Jag anser inte att man behöver köra lagligt. Det gör absolut inte jag.
Men kör man med omdöme. Tar hänsyn även om man kör fort retar sig få på en och man tar färre risker. Samt kompisarna slipper tar reda på slasket i backen..
För handen på hjärtat så det är oftast de som får ta reda på en när man går i backen.. och det sker oftast helt i onödan.
Hur fan orkar Ni ens diskutera detta, vad vinner Ni på det... så sorgligt...
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |