Söker ett citat här ang Ducati

Nu kör ju jag japanskt och tänker fortsätta med det, men tycker ändå ett citat från en kille på en hojträff var rätt kul.

En kille frågade en Ducceåkare varför han körde just det märket eftersom det var så mycket mekande med dem på den tiden (observera att detta var runt 1993-95 då inte kvaliteten/driftssäkerheten på hojarna var lika hög som idag).

Hans svar var så klockrent -

- De som kör Ducati har redan fattat så de behöver ingen förklaring. De som inte kör Ducati behöver en förklaring så de fattar......men jag har inte så mycket tid just nu att jag har lust att göra ett försök.

En skön inställning av en cool Ducceåkare

PS - Sedan är ju jag i och för sig en av de som inte heller förstått !!! men vem vet en dag kanske man gör det :tungan

Nu kör ju han som du citerade britt vilket är strået vassare än både pastakvarnar och japaner:tummenupp

Jag har kört 675:or -09 till -12, men nu kör jag Italienskt istället.. hint hint :7peta

Det här var nyheter för mig. Vad kör herrn för Ducce?
Det sade jag inte att jag gör heller. Läs noga så ser du. Däremot känner jag mig tvungen att lägga mig i och försvara de Italienska färgerna, därför att jag kör Italienskt. Dock inte Ducce. Utan ännu bättre, är jag ju tvungen att tillägga :hihi (För all del står den på verkstad.. men iaf)

Last edited:
Ett annat citat " Nej den är inte trasig , den SKA låta så "
Men nej, jag har inte haft några direkta problem med min Ducce och inte mycket skrammel heller tycker jag .
Däremot ett UNDERBART ljud . Värt varenda krona !

Dock förstår jag inte varför folk älskar ljudet hos speciellt Ducati - alla twinnar låter twinnigt, och har det där goa ljudet som en Ducati har.

Dock förstår jag inte varför folk älskar ljudet hos speciellt Ducati - alla twinnar låter twinnigt, och har det där goa ljudet som en Ducati har.

Det är stor skillnad på ljudet mellan olika twinnar.
Inget slår det obekymrade ljudet av en Guzzi som långbent nedkämpar en vägsträcka.

Kolla ducceklubbens eminenta alster "Ducati passions Due" på Spotify och skåda ljuset :tummenupp

Jag gillar att så många har åsikter om Ducati. Det innebär att det är inte bara jag som har passion.

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...