Söker en kakelfirma i Stockholm...omöjligt!!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Halloj

Detta börjar gränsa till komik!

Jag har ett gästbadrum i mitt hus, knappt 3 kvm stort, som jag vill kakla + sätta klinkers i.

Har haft TVÅ firmor hemma, ingen av dom har återkommit med offerter...
Man börjar undra hur dom funkar i skallen som inte ens återkommer som utlovat, jävla amtörer. :fatta!

Någon som känner till en bra kakelfirma som KAN sitt jobb & är pålitliga i Stockholm...?

Tack!

HönaPower skrev:
Halloj

Jag har ett gästbadrum i mitt hus, knappt 3 kvm stort, som jag vill kakla + sätta klinkers i.

Man börjar undra hur dom funkar i skallen som inte ens återkommer som utlovat, jävla amtörer. :fatta!

Någon som känner till en bra kakelfirma som KAN sitt jobb & är pålitliga i Stockholm...?

Tack!

Har varit med om många hantverkare som gör så... visar ett väldans intresse i början men sen rinner det bara ut i sanden....

Kan tänka mig att de tar på sig allt för mycket jobb som de inte hinner med... amatörer som sagt...

Japp, det har hänt förr.
Det är väldigt trist med den attityden, vore skönt att hitta en firma man kunde lita på från början till slut...

HönaPower skrev:
Halloj

Tack!
Troligen ansåg dom att det inte var ett tillräckligt stort jobb... Lite pröjs = Lite motivering

Jo det har jag räknat ut...men vafan! hur ska man få ett litet jobb utfört i så fall?
Inte konstigt att folk anlitar ett gäng pollacker! :rolleyes:

Jag har en kompis i Stockholm som är ruggigt duktig och noga.
Han har/ har haft egen firma men jobbar nu gärna "kvällstid". :)

Han kaklade och lade golvvärme/sjösten i mitt badrum och det blev jävulskt bra.

PM:a om intresse finns så skickar jag hans telefonnummer.

Last edited:
Syrrans pojkvän fixade köket hemma hos mamma o pappa med kakel, blev kalasfint! Han är visserligen snickare. Du får hojta om du vill att jag ska fråga honom

Per

Kolla på www.bkr.se sen under PER plattsättningentreprenöres riksförening.
där finns det en hel del seriösa Plattsättingsföretag.

Men helt klart så är det svårt och få tag i bra plattsättare. Ring runt och fråga?
ett litet tips är att ta referenser och inte titta enbart på priset.

Fråga hur lång tid det kommer att ta?
När dom ska vara färdiga? och vad räknas som färdigt? tar dom med sina sopor? städar dom av efter sig? etc ska golvbeunnen bytas?

/M

Ska man skratta eller gråta?

Fick just en offert, den avser alltså kalking, klinkers, på en yta på (håll i er) 2.75 kvadratmeter.

52.500 kronor......det är lite drygt 19.000 kr / kvardratmeter...hur i helvete är man funtad i pannan om man ger ett sånt rövarpris???

Jag ger upp, får fan kakla skiten själv... :4skrika

HönaPower skrev:

Fick just en offert, den avser alltså kalking, klinkers, på en yta på (håll i er) 2.75 kvadratmeter.

52.500 kronor......det är lite drygt 19.000 kr / kvardratmeter...hur i helvete är man funtad i pannan om man ger ett sånt rövarpris???

hehe.. vi har 2 badrum. ena på 3 som ditt ungefär sen de andra på 7 tror jag.

Precis som du, men ingår inte kakel. Endast fix osv.. Sen tillkommer ju kvadrat på väggarna. Men ändå!

262.000kr ville företaget ha. Så det slopa vi direkt. :tungan

HönaPower skrev:

Ska du inte ha kakel på väggarna? Men 52 lax låter lite dyrt.

HönaPower skrev:

:hihi Så går det när man bor i sthlm.... Jag har gjort ett helt badrum för samma pris MED ALLT! Duschhörna, mugg, möbler, kakel, golvvärme etc.
Jag skulle nog göra ditt för runt 6-8k exklusive kakel/klinker.

Edit/ tillägger att jag har precis skrivit ut en faktura på ett badrum som vi kaklade/klinkrade och vi stog för allt material förutom kakel/klinker. Golvvärme installerat också, samt att det var ett knepigt badrum med lustiga vinklar, samt att det var hårda jävla klinker-plattor som skulle upp på väggarna.
Den notan slutade på ca 17 000:- inklusive moms... Gick på timme samt tog betalt för material. Ca 4kvm golv och runt 17kvm vägg.

Last edited:
pris i stockholm, 1000:- per kvm vägg eller golv + moms. firmona har fullt upp med jobb, vänta eller gör själv. stora jobb går först. tyvärr så funkar det så numera.

Gabor skrev:
pris i stockholm, 1000:- per kvm vägg eller golv + moms. firmona har fullt upp med jobb, vänta eller gör själv. stora jobb går först. tyvärr så funkar det så numera.

Då kanske man skulle tjäna en hacka på att ha några polacker som åker runt och sätter lite plattor för runt 4-500:- kvm? Sjuka priser är det iaf.....

HönaPower skrev:
Klinkers golv, kakel väggar....52...ja herregud... :3freak

Håller själv på att bygga en bastu, har gjort allt själv utom just kaklet.
Då materialet kostade runt 20 lax tyckte jag inte det va värt att göra det själv. Är ju inte så kul om fuktspärren blir dålig och du måste riva upp skiten igen..

Anlitade en pensionär som jag pröjsade 3 lax för att lägga golv och väggar.

Last edited:
HönaPower skrev:

Man frågar väl alltid efter priset utan kvitto :7peta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!