söker en förstärkare

m.pelkonen

Pensionerad
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Dieseldriven
Tjena!
Jag ska köpa en förstärkare av en polare, det handlar alltså om en hemmabiofärstärkare, förstärkaren har även inbyggd cd spelare.
Nu är det så att jag inte hittar fakta ngn stans om denna, har letat ett bra tag men inte hittat ett skit :kocko

Kompisens far ska ha jobbat på Yamaha och stärkarn har han själv tagit in till Sverige från antingen Tyskland eller Japan, detta är vad han sa iaf.

Jag undrar ifall ngn här äger en sån här förstärkare eller om ni skulle kunna hitta fakta om den eller ge mig ngn länk eller vad som helst för att jag ska kunna få lite fakta om skiten :)

Förstärkaren är en Yamaha emx 100 cd.

Enormt tacksam för svar!

mvh Mathias.

m.pelkonen skrev:
Tjena!
Jag ska köpa en förstärkare av en polare, det handlar alltså om en hemmabiofärstärkare, förstärkaren har även inbyggd cd spelare.
Nu är det så att jag inte hittar fakta ngn stans om denna, har letat ett bra tag men inte hittat ett skit :kocko

Kompisens far ska ha jobbat på Yamaha och stärkarn har han själv tagit in till Sverige från antingen Tyskland eller Japan, detta är vad han sa iaf.

Jag undrar ifall ngn här äger en sån här förstärkare eller om ni skulle kunna hitta fakta om den eller ge mig ngn länk eller vad som helst för att jag ska kunna få lite fakta om skiten :)

Förstärkaren är en Yamaha emx 100 cd.

Enormt tacksam för svar!

mvh Mathias.

http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/av/english/hifis/EMX-100CD.pdf

Googla på: Yamaha emx 100cd Det fanns endel recensioner om den där att läsa.

Jag har kollat på nästan alla google sökningar men det är i slutändan samma kille som har skrivit recensionen. Finns det ingen som vet någon sida eller som har en hemma? Konstigt att inte Yamaha skriver ngt på deras hemsida.

mvh Mathias :(

Den där stärkaren måste vara gammal som gatan.. har ju inte ens Dolby Digital el. AC3 som var det gamla namnet!..

du får ju en ny Yamaha som har typ 5x100w & dom senaste ljudkodningarna för typ 4000:- om inte ännu mindre

CoSmoZ skrev:
Den där stärkaren måste vara gammal som gatan.. har ju inte ens Dolby Digital el. AC3 som var det gamla namnet!..

du får ju en ny Yamaha som har typ 5x100w & dom senaste ljudkodningarna för typ 4000:- om inte ännu mindre

Stärkarn är ca. 8 år gammal och stödjer dolby digital, 5.1, och levererar 5x75w.

De är den enda faktan jag vet, mvh Mathias

m.pelkonen skrev:
Stärkarn är ca. 8 år gammal och stödjer dolby digital, 5.1, och levererar 5x75w.

Ska vara ett riktigt lågt pris eller exeptionell maskin om man köper en 8 år gammal förstärkare.

blacktriple skrev:
Ska vara ett riktigt lågt pris eller exeptionell maskin om man köper en 8 år gammal förstärkare.

Jag får den jävligt billigt ja, men jag ville kolla lite spec. om den innan..

mvh Mathias

m.pelkonen skrev:

Den klarar inte Dobly Digital utan Dolby Pro Logic, vilket inte hjläper mycket, det den gör är att den emulerar ett två kanaligt ljud till fem.
2x75w i 6ohm med 10% THD :3freak

Center + rear 20W i 8ohm 1%THD.

Kolla på en annan eller köp den väldigt väldigt billigt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT