Söker en 4,5 tums bakfälg....

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Letar efter en 4,5 tums bakfälg till min gsxr 1000 -03. Ska bygga om den inför vintern och ska ha på ett smalare grovmönstrat däck. Detta funkar inte med en original 6 tums fälg. Är det någon som sitter på en gammal billig fälg? Jag kommer ju självklart behöva bygga om lite med drivning och broms...

Jag har en 4,5" liggandes, dock i 18" så det är väl inte av intresse, eller? Tillhörandes GSXR runt 90-95.

Folk breddade ju fälgar tidigare. Borde det inte vara än "lättare" att göra motsatsen med färre möjliga felkällor? Då passar ju allt annat.

Granz: Är den fälgen ombyggd? Tror knappast någon GSXR från 90-talet haft 18".

Jag behöver en 17-tums fälg som är standard på denna modell. Men jag ska ha ett däck som är ca 150 brett och det passar inte så bra på en 6-tums fälg. Nej jag tror inte heller att gsxr haft 18 tum på dessa årsmodeller...

Är du säker på att det är 18 tum? I såna fall är det nog inte till en gsxr...

Jes, den är 4,5x18" och vid närmare granskning så tillhörde den en -88 GSXR. (Jag kom ihåg fel)

Men ja, svårt att hitta däck till den fälgen kanske. Den är din till vrakpris om du ändrar dig och går ifrån 17".

Leta efter en fälg från en sv650, har för mig de är runt 4,5 tum breda. Tänk på att de är dimensionerade för aningen mindre kraft.

Vad hindrar dig från att slänga på en 150 bred fälg på din nuvarande fälg? Rädd att den inte täcker hela bredden och blir tät eller är det hur däcket ser ut/hur du kan lägga ner med däcket du oroar dig över? Är det det första du oroar dig över så kör med slang så håller den luften.

Leta efter en fälg från en sv650, har för mig de är runt 4,5 tum breda. Tänk på att de är dimensionerade för aningen mindre kraft.

Vad hindrar dig från att slänga på en 150 bred fälg på din nuvarande fälg? Rädd att den inte täcker hela bredden och blir tät eller är det hur däcket ser ut/hur du kan lägga ner med däcket du oroar dig över? Är det det första du oroar dig över så kör med slang så håller den luften.

Misstänker att han har några nya isrekord i kikaren så nedlägg och slang kanske inte är aktuellt.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back