Söker efter ett Harley Davidssonforum ?

Rocky skrev:
2300777 Japp, som topic lyder så söker jag efter ett forum med inriktning på motorcyklar av detta märke?

Gärna ett svenskt eller nordiskt om så finnes, har googlat ihjäl mig men funnit endast "skit".

Så hilfe bitte.
Bara av undrar!

Motivering? (din avatar) byte till HD

War-psycho skrev:
2305995 Jo, iofs... Du borde ju veta det. ;)

Men som du säger, inte slänger man i en sportstermotor i ett oldschool bobber-chassie.

Mina priser gällde mest hela cyklar, och där är ju sportstermodellerna nästan hälften så billiga som Big Twin-modellerna.

Kan det inte också vara så att Big Twin är billigare, för att den är mer massproducerad i eftermarknadsvärlden?
Jag menar, det är väl mycket mer ovanligt att folk bygger vidare på sportster?
(Även om du hör till dom få som valt den vägen)
Mindre efterfrågan = mindre utbud & högre priser... eller?

Din rova lär ju knappast varit gratis precis. :)

Nej jag håller helt med dig, varför slänga in en rova där ingenjörerna ansträngt sig att bygga ngt kompakt och energitätt i ett bygge där stilen är mer av svull och stora plåtytor. Då är det ju snyggt med en Bigtwin, fet transkåpa/alt belt osv.

Jo det kan nog ha med efterfrågan och tillgång att göra.
Men i harleydragracing är sportsterkonfigurerade motorer det vanligaste. De är lättare att få ur hög effekt ur främst tack vare den mer påkostade kam/ventilmekanismen. Jag har sett sådana motorer på 200"

Jo det har kostat ca 40-50 000:- att modifiera min motor. Men ska jag ha mer effekt blir det nog att gå upp till en S&S 100"motor. Den är kraftigare i allt och består bara av highperf-delar. Det finns en gräns för vad HD-originalblock klarar. Går man över den så kan restvärdet lätt bli noll :död

Bättre att byta motor i tid på effektkarriären och kunna få en slant för sin befintliga motor!

Istället för att som en vanlig sporthojsåkare byta hela hojen säg vartannat år så åker jag längre på min, sedan kan jag då motivera en stor investering igen. Istället för att byta hoj.

Men visst är man knäpp :3freak

/J

Jörgen Karlsson skrev:
2306041 Istället för att som en vanlig sporthojsåkare byta hela hojen säg vartannat år så åker jag längre på min, sedan kan jag då motivera en stor investering igen. Istället för att byta hoj.

Men visst är man knäpp :3freak
Närå, jag funkar lika dant. (Hmm... kanske dåligt exempel iofs. :tungan)

Men jag har inga planer på att trimma min gamla skyffel, den duger bra som den är, och behöver inte hårdare kickmotstånd. :)

Då slänger jag hellre turbo på Sukan, bara för byggets skull, men det dröjer nog ett par år tills dess.
Har ju lite kvar att fixa till på HD'n först, innan den är klar.
(Gaffeln ska bli längre i vinter bl.a.)

Fast den gamla järn-sporren kan man gott bygga custom/chopper av.

Jag har sett ett par snygga chopper-byggen baserade på järnsporren, en av dom hade jag tänkt köpa, men en annan köpare skambjöd lite mindre skamligt, så den gick mig förbi...

GuW skrev:
2306135 Fast den gamla järn-sporren kan man gott bygga custom/chopper av.

Jag har sett ett par snygga chopper-byggen baserade på järnsporren, en av dom hade jag tänkt köpa, men en annan köpare skambjöd lite mindre skamligt, så den gick mig förbi...

Deeeet håller jag med om! :)
Dem ser och hör man alltmer sällan dock! :(
/J

Fan, nu får vi skärpa oss innan det blir permanentbann på oss på forumet, alternativt får Swedie fixa ett underforum för oss tre, PAX att moderera!!!!!!

I någon gammal MC tidning jag har någonstans finns HD's fabriksbyggda caféracers med, men hur jag än googlar så hittar jag f-n inga bilder.
Någon av er som vet vad jag menar?

GuW skrev:
2306216 Fan, nu får vi skärpa oss innan det blir permanentbann på oss på forumet, alternativt får Swedie fixa ett underforum för oss tre, PAX att moderera!!!!!!

I någon gammal MC tidning jag har någonstans finns HD's fabriksbyggda caféracers med, men hur jag än googlar så hittar jag f-n inga bilder.
Någon av er som vet vad jag menar?
Du menar inte den coola fabriksracern, VR1000 ?

http://www.motorcycle.com/mo/mcharley/vr1000.html

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...